Een leren tong, - Reisverslag uit Buntharik, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een leren tong, - Reisverslag uit Buntharik, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een leren tong,

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

20 Februari 2011 | Thailand, Buntharik

Buntharik, zondag 20 februari.

Dear everyone,

Sorry but the computers are so bad that I write a shor story. All is well wih me and I was biking 100 km. to Thailand again. It is vey hot . 38 degrees.

So I hope I can write tomrrow more.

Live and enjoy the days.

Piet.

Beste allemaal,

Hieronder een kort verslag van deze eappe naar Thailand.
Kort om dat ik aan een computer zit waar alle toetsen blijven hangen. Ze zijn helemaal kapot gespeeld door de plaatselijke jeugd met comuterspelleyjes. Je zult dat wel zien aan mijn verslag.

Maar k ben wee in Thailand. Vanmorgen al om 6 uur bij "mijn" familie uit Vietnam. Zij openden hun restaurant een half uur eerder voor mij. Dus om 6 uur was iedereen in rep en roer om voor een goed breakfast te zorgen. Na een half uur hebben we met een flinke knuffel afscheid genomen.

Op weg naar de grans. 45 km. En vandaag was het om 8 ur al heet dus dat beloofde een hele hete dag te worden. Bij de grans was het op zondag niet druk en kon al na een half uurtje mijn reis voortzetten.

Toen nog 55 kilometer door de brandende zon naar Bunharik. Soms heuvelachtig soms glooiend maar nerens schaduw te vinden. Dus drinken en drinken. Maar omdat er ook nog een stevige hete wind waaide en deze op kop had was mijn tng en keel elke 5 minten van leer. Zo draag dat het pijn deed. Maa alles wen dus dit ook.

Nu heb ik een bngalow gevonden zo'n 2 km buiten het centrum. Dadelijk kijken ofik een ATM gevonden krijg en dan wat eten en ruste want ook dat moet je goed doen bij deze hitte.
En ik heb de koemdnde dagen nogal wat kilometers te vezetten om op tijd in Bangkok te zijn.

Geen foto's vandaag want gisteren heb ik echt gebaald. Er gin iets igantisch mis bij he plaatsen van foto's op ijn weblog. Wat weet ik nog niet maar een ding weet ik wel ik ben al ,im foto's op deze memorycard kwi. zo'n 500 foto's van de laatste 3 wken denk ik.
Dat was en is dus erg balen maar ik heb ook geleerd om dat na een tijdje los te laten. Dus niet in dat vervelende gevoel blijven hangen. Het is gebeurd en niet meer terug te draaien.
Maar ik durf hier ook geen foto's teplaatsen omdat deze computers alleen maa gebruikt worden om allerlei spelejes e spelen en niet beveiligd zijn.

Misschien de komende dagen.

Vor nu een lieve leef en geniet groet ui Thailand. en heet Thailand beter gezegd.

Piet

• 20 Februari 2011 - 08:07

Danielle Uit Arnhem:

Hallo Piet,
    er zijn manieren om foto's terug te halen van memory cards, ookal lijkt het alsof ze er niet meer op staan. Misschien lukt dat nog. Ik wil met alle plezier als je weer terug bent een poging voor je wagen om je te helpen. (met hulp van een vriend). Ik zie regelmatig je foto's en ik weet hoe prachtig ze zijn, en hoe veel ze voor je betekenen.
    Danielle

• 20 Februari 2011 - 08:08

Bauke:

Ik mag weer een keertje de eerste zijn! Leuk om Jasper zo gisteren te zien via skype he???
    Dikke kus!

• 20 Februari 2011 - 09:04

Riek:

Ja, wat vervelend van die foto's. Misschien komt het nog goed, schijft Danielle.
    Laten we hopen, en anders, zijn er nog ergere dingen he. Dat vind ik ook. Loslaten.
    Hier is het behoorlijk koud, 1,5 graden om 9 uur vanochtend en een schrale, koude wind.
    Wij moeten toch binnen blijven, dus.....geen last van.
    Groetjes

• 20 Februari 2011 - 09:40

Ine Seegers:

Gelukkig er is nog hoop!!! Wat lief dat Danielle uit Arnhem jou te hulp schiet. Hopelijk kan ze al dat mooie materiaal van jou alsnog terug halen, het zou echt zonde zijn als dat verloren gaat. Ja een beetje eigen belang steekt er natuurlijk ook achter hè Piet!! Ben je inmiddels weer helemaal het oude Pietje? Ja Piet het is altijd een risico om salades in het buitenland te eten, gelukkig was het deze keer niet zo heftig. Wat leuk voor jou Piet dat je die kleine Jasper zo live kunt zien hè? Inmiddels misschien ook al opa zegt en kushandjes geeft, geweldig toch. Het is een ideaal communicatie middel en er zit nauwelijks vertraging op de lijn heb ik gemerkt.
    We zien je graag via deze lijn nog een keer binnen komen.
    Goede en vooral gezonde voortzetting van jouw reis Piet.
    Lieve groet
    Marcel en Ine

• 20 Februari 2011 - 10:21

Annie Berkel-Enschot:

Hoi Piet,
    Ik wens je een prettige voortzetting van je reis,al verloopt het niet altijd zoals gepland.
    Zoon gert komt in maart-april naar huis,zal weer heel blij zijn als ik hem zie.
    Groetjes Annie.

• 20 Februari 2011 - 18:03

Herman En Hanny:

Ja jammer van de foto's, maar inderdaad niet terug te draaien, zoals ons Riek al schrijft hetbis hier heel koud, een oostenwind, heb mijn lammy aan die ik al een hele tijd niet meer aan heb gehad, heerlijk warm. Dus de lente heeft een stapje terug gedaan, moet kunnen.

• 22 Februari 2011 - 22:14

Lea:

Lieve Piet,
    Jammer van die Fotos, dat is mij ook gebeurt in New Zealand. Toen ben ik 2 weeken van de rijs kwijt geraakt. Fotos zijn leuk om andere te laten zien hoe het is geweest. Maar de belangrijkste en mooiste erfaaringen die blijven bij jou, ook zonder fotos!
    Geniet verder van je avontuur!
    Liefs
    Lea