Stempeltje hier, stempeltje daar - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Stempeltje hier, stempeltje daar - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Stempeltje hier, stempeltje daar

31 Januari 2011 | Thailand, Phon Phisai

Phon Phisai, maandag 31 januari 2011

You can see it on the flag. Not Lao but Thailand now. After 25 km and to fill the neccery forms I was after an hour in Thailand and so I decided to go further belong the Mekong. Now I am in Phon phisai. 75 kilometer today with a breeze in the front but my legs are strong from the mountains so it was easy. the sun is shing nice and it is now 33 degrees. But I like that and on the bike it feels never so hot.

So tomorrow I go further to the outh belong the river Mekong.

Live and enjoy the days.

Allereerst nog 2 mensen feliciteren. Bernt die 29 januari jarig was maar ook Rinus die met zijn groene kardinalen 2 x wereldkampioen geworden is. Proficiat Rinus met dit geweldig resultaat. Dat belooft wat voor het nieuwe broed seizoen.

Het is altijd weer even wennen als je naar een ander land gaat. Vanmorgen om 7 uur ontbeten en toen op weg naar de grensovergang. Je gaat dan van Ventiane naar Nong khai in Laos. Je gaat dan over de Friendship Bridge. Een goede 25 kilometer om bij de grens te komen. Eerst naar het immigration office voor een stempel van de Laotiaanse douane en dan op weg naar de Thais douane en daaroor moet je de 2 km lange Friendship over de Mekong over.
Meteen er aan denken dat men in Thailand links rijdt maar dat went heel snel.

Het weer is lekker om te fietsen ,maar wel met een stebige bries op kop. Om 10 uur ben ik al in Laos en fiets ik naar het 49 kilometer verder gelegen Phon Phisai. Een gedelte door kleine dorpjes en langs de Mekong an een gedeelte over de 212. Deze weg loopt helemaal langs de Mekong.

Nu verblijf ik in het rustige nette Boontawee hotel Het is pas net helemaal gerenoveerd, zo ziet het er tenminste naar uit.

De weg hiernaar toe was rustig. landelijk met veel groene rijstvelden. Zo hier en daar wren vooral vrouwen rijst plantjes aan het uitplanten. Ze staan de hele dag in het water en gebukt.

Morgen ga ik weer verder op weg langs de Mekong. Nu ga ik eerst voor een warme douche en dan 2 uurtjes platom mijn benen wat te laten rusten maar echt moe ben ik niet. Dus ik denk dat het met de conditie wel goed zit.

Voor nu leef en geniet van de maandagmorgen.

• 31 Januari 2011 - 08:23

Goedemorgen, zojuist het krantje uit. Maandagmorgen. Gisteren genoten van je kleindochter Djuna. Vandaag een beetje huis poetsen en de was doen. Verder lekker rustig.

• 31 Januari 2011 - 19:37

Vandaag weer aan een nieuwe week begonnen, jij weer heel veel fietsplezier en pas op jezelf.