Kracht, Power - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu Kracht, Power - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Kracht, Power

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

30 Januari 2011 | Laos, Vientiane

Vientiane, zondag 30 januari 2011

Dear everyone,

Today it seems easy. 100 kilometer but only 2 steep hills and the rest almost flat. I think my legs became more power in the mountains because it seems that I fly over the road. Now I am in Venitiane the capital from Laos. Tomorrow I go over the border to Thailand again.

So live and enjoy the pictures from Laos.

Big hug and warm greetings from

Piet

Beste allemaal,

Vanmorgen vroeg opgestaan en met een stel uit Denemarken ontbeten. Zij gaan ook op de fiets maar gaan naar Luang Prabang.
In de buurt ligt het prachtige Long Ngum View Resort. Aan het meer en een stuwdam. Maar het ligt niet op de route maar wil het meer toch graag zien. Dus 4 kilometer met een hele steile klim erin op een bijna nuchtere maag dan wil je wel goed wakker worden. En natuurlijk ook weer terug.
Daar de kilometerteller op nul gezet en op weg naar Viantiane, de huidige hoofdstad van Laos. Eerst nog een pittige klim van 13oo meter met de helft meer dan 10% stijgen. O, zul je denken, maar 1300 meter. Nou ik kan je verzekeren dat het zweet boven van alle kanten het lichaam uitstroomt. En stoppen op zo'n steile helling om even op adem komen moet je niet doen want dan kom je daarna niet meer op gang. Dus de klim afmaken heb ik ondertussen geleerd.
In het begin daarna nog wat heuvelachtig maar daarna zo goed als vlak. Fietsend en rondkijkend met de handen bovenop het stuur alsof het geen moeite kost. En eigenlijk is dat ook zo maar dat komt door de afgelopen 4 dagen. Je hebt in de bergen zoveel kracht in je benen gekregen en je hebt zo hard moeten duwen om 5 a 6 kilometer per uur te halen dat het nu is alsof je vliegt.

Dus om 3 uur ben ik al onder de douche geweest en zit ik nu achter de computer in het Lao Hotel. Via Ban Pak Gayoumg en Ban Tha Ngon ben ik daar aangekomen.
Morgen ga ik verder en fiets ik weer in Thailand als ze mij tenminste de grens over laten gaan.

O ja gisterenavond ook nog over de plaatselijke avondmarkt in Thalat gelopen. Altijd een heerlijk en rustgevend gevoel als je daar iedereen zo rustig hun spulletjes ziet verkopen.

Dus beste mensen leef en geniet weer van de verslagen en foto's voordat zich morgen de gewone maandag weer aankondigt.

Piet

8907 Bungalow in Thalat. Lekker geslapen
8930 Het Patuxai monument als je Ventiane binnenfietst.
8929 zomaar een van de vele fruitstalletjes langs de weg.




  • 30 Januari 2011 - 10:29

    Marieke Hart:

    Hi Piet, toen ik zag dat je in Vientiane was heb ik direct in onze aantekeningen gezocht, want wij hebben daar zo verrukkelijk gegeten een avond. Mocht je nog tijd hebben: vraag naar Vieng Sawan (een soort open kantine/restaurant midden in China Town). Echt verrukkelijk lekker eten! Doeg

  • 30 Januari 2011 - 10:30

    Marieke Hart:

    Hi Piet, toen ik zag dat je in Vientiane was heb ik direct in onze aantekeningen gezocht, want wij hebben daar zo verrukkelijk gegeten een avond. Mocht je nog tijd hebben: vraag naar Vieng Sawan (een soort open kantine/restaurant midden in China Town). Echt verrukkelijk lekker eten! Doeg

  • 30 Januari 2011 - 11:24

    Ine Seegers:

    Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt Piet. Ook hier weer een paar die ik graag in de keuken zou willen. Inmiddels heb je er genoeg om een hele mooie compositie van te maken. Daar wil ik later graag een keertje op terug komen, oké.
    Jij hebt wel een ongelofelijk uithoudings vermogen Piet, wat een energie zit erin dat lijf van jou.
    Vorige week zijn we naar de NOT geweest en hebben daar met Ton Duif nog over jou gesproken, vaak hebben we jou daar ook getroffen.
    Piet op naar de volgende etappe, met allemaal mooie nieuwe belevenissen, wij zien ze graag binnen komen.
    Groetjessssssssssssssssssssssssss
    Marcel en Ine

  • 30 Januari 2011 - 12:12

    Ria Koning:

    Hoi Piet,
    Na een weekje ziekenhuis ben ik weer helemaal bij met lezen en foto's kijken. Jonge wat zie jij veel prachtige dingen. En wat kleden die mensen zich kleurrijk. En die natuur..... Dat het zo bestaat!!!!
    Ze zouden me er zo neer mogen zetten. Ik heb bewondering voor al dat fietsen van je. Die spieren van jou zijn wel sterk.
    Wat zijn sommige mensen getekend door het leven en jij weet dat op de foto's zo goed vast te leggen. Knap hoor.
    En nu weer op naar Thailand. Veel plezier en ik blijf je verhalen volgen.

  • 30 Januari 2011 - 21:18

    Riek:

    Ha broer,
    We hebben vanmiddag je kleindochter Djuna bewonderd. Wat een lekker ding. Ze maakt al geluidjes en lacht. Zelfs tegen ons, hahahahah.
    We waren gezellig met z'n viertjes. Daarna naar Heesch gereden, broer Harry en Nel hebben lekker bij ons gegeten en daarna lekker zitten kaarten.
    Hier is de vorst er nog hoor, maar begin volgende week is het afgelopen, zeggen ze.
    Wat een groete en fruit is er te koop he?
    Prachtig om te zien.
    Groetjes en dikke knuffel van je zus en zwager

  • 31 Januari 2011 - 19:26

    Herman En Hanny:

    Inderdaad die spieren van jou moeten onderhand wel als kabels aanvoelen, dat kan niet anders. Hier is het koud maar wel lekker, januari is alweer verleden tijd. Heel veel groetjes uit Gennep.

  • 31 Januari 2011 - 19:26

    Herman En Hanny:

    Inderdaad die spieren van jou moeten onderhand wel als kabels aanvoelen, dat kan niet anders. Hier is het koud maar wel lekker, januari is alweer verleden tijd. Heel veel groetjes uit Gennep.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 1987959

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: