Wondermooi. So beautiful. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wondermooi. So beautiful. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wondermooi. So beautiful.

09 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Chiang Dao Hill Resort, Vrijdag, 7 januari 2011

Here I am again. Yesterday 120 very beautiful kilometers through the mountains. Enjoying the whole day but also swet the whole day. I was forgotten the names from the temples. The Wat Phrathat Doi Suthap was on the mountain and the Wat Phra Singh was the temple with the monks.
Tomorrow I try to come in Chiang Rai but that is also 4 hours with the boat over the Kok.

So perhaps till tomorrow.

Big Hug and live and enjoy the days.

Ja ik weet het dat jullie de laatste dagen verwend zijn. Maar giteren zat ik in een prachtig Hill Resort, helemaal in mijn eentje maar daar was geen computer.
Ik was heel vroeg uit Chiang Mai vertrokken en na 12o prachtige kilometers kwam ik in dit Resort aan.
Het was werkelijk een schitterende weg. Behoorlijk heuvelachtig met soms pittige beklimmingen. Links de bergen die de grens met Birma vormen en rechts de bergen van Thailand. Een weg die niet met foto's vast te leggen is zo mooi. Dat was dus zweten en nog eens zweten. Stijgen en dalen.En tussen door rijst met kippenboutjes.

Gisterenavond, de laatste avond in Chiang Mai na het schrijven vvan het verslag nog een paar uur zitten praten met andere reizigers. Met Sigrun uit Oostenrijk en een professor uit Spanje die hier vanuit de universiteit met een uitwisselingprogramma bezig was. Ook met universiteiten uit Birma en Cambodja. Het werd een heel leerzaam gesprek omdat hij heel veel kenis van zaken had. Hij wilde graag in de toekomst contact blijven houden vanwege mijn visie op bepaalde zaken en omdat hij vond dat ik het land op een hele andere manier bekeek door mijn fietstocht.

O ja en ik ben je ook nog een paar namen verschuldigd. Op de berg is het inderdaad de Wat (tempel) Phrathot Doi Suthap. En verder was de Phra singh de tempel waar 's avonds de ceremonie met de monniken plaatsvond.
Ook de wat Umoung was prachtig met in de tuin hele wijze woorden op bordjes geschreven die aan de bomen hingen. De komende dagen zal ik er nog weleens een paar van gaan gebruiken.

Zo zie je maar dat er van alles onderweg te beleven valt. Ik ben niet meer naar het olifantencentrum geweest want ik wilde de boot naar Chiang Rai op tijd gaan halen en dat zou al een behoorlijke prestatie gaan worden.

Voor nu leef en geniet van de momenten en misschien tor morgen vanuit Chiang Rai.

• 09 Januari 2011 - 09:44

Goedemorgen, ben net terug van 8 km lopen. Mooi weer hier, beetje waterkoud maar de vorst komt er weer aan geloof ik. Gisteren de verjaardag van Tonnie gevierd. Erg gezellig.
    Vanmorgen is Jordi weer naar Frankrijk vertrokken en gaan wij straks schaatsen kijken.
    Goede reis

• 11 Januari 2011 - 20:06

Heel veel groeten van ons uit Gennep,heel veel water hier ivm het smelten van de sneeuw. Maar natuurlijk nog niks vergeleken met Australië, daar is het echt verschrikkelijk.