weekend "www.heerlijkzeeland.nl" - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu weekend "www.heerlijkzeeland.nl" - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

weekend "www.heerlijkzeeland.nl"

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

04 Oktober 2010 | Nederland, Udenhout

maandag 4 oktober 2010

Dear everyone,

We were a weekend with my family on the beach in Holland. For the first time with Jasper, my grandson and Madelon who is pregnant from my first granddaughter. (look to the pictures)
This week I had a reading about my bikeadventures. I always tell them about the amazing meetings with the people from New Zealand and their hospitality. So Karin, Cisca, Cynthia, Geoff, Lyndall, Peter, Jo and Brian, Hans, Dagmar and Gordian, Jenny, Marie Dominique, Peter, Lilli and many other lovely people I met how I met you and you are so kind.
They cann't understand that and every time I tell about you I became goosebumps.

For now a lot of loves and live and enjoy the days,

Piet


Beste allemaal,

WEEKENDJE OOSTKAPELLE

Ja dat was weer een heerlijk weekendje Oostkapelle samen met ons gezinnetje. Of moet ik langzaamaan zeggen met ons gezin. Want met jasper erbij en een klein Wondertje op komst zijn dat weer van die leef en geniet momenten die je voor goud wilt missen. Het is nu de tweede keer dat we in een van de huisjes van Koos en Roos mochten vertoeven. Bedankt Koos en Roos voor jullie gastvrijheid en hopeleijk tot volgend jaar. ( Kijk maar eens op hun website) Op zondag morgen liep ik samen met Jasper (in de kinderwagen) naar het strand en daar stond werkelijk een schitterende regenboog. En toen ik met Jasper even onder een afdakje moest schuilen voor een buitje, stonden daar nog een man en vrouw ook even te schuilen en foto's van die prachtige regenboog te maken. Het bleken Cobi en Leo te zijn. Cobi herkende me nog van de aardrijkskunde opleiding ruim 30 jaar geleden. Op een verlaten strand onder een prachtige regenboog werden natuurlijk de emails uitgewisseld en teruglopend gingen mijn gedachte terug naar die tijd en kwamen er steeds meer herinneringen naar voren. Bedankt Cobi en Leo voor de mooie foto's van de regenboog en die ene samen met Jasper.

LEZING

Afgelopen week weer een bijzondere lezing gehad bij de studieclub van de Brabantse en Zeeuwse Werkgevers.
Het geeft toch een geweldig fijn gevoel dat ik mijn fietsavonturen en levensverhaal mag delen met heel velen. Onderstaande reactie kreeg ik van Piet, een van de organisatoren van deze bijeenkomst.
"We hebben een prachtige avond gehad. Man wat heb jij veel meegemaakt en wat heb je het gisterenavond met passie en vol overgave neergezet. ik ben er zeker van dat ik niet de enige was die met regelmaat moeite had met zijn emoties. Nogmaals dank, het was geweldig om een klein stukje in jouw leven mee te mogen fietsen".

Piet jij bedankt voor deze bijzondere avond en de afsluiting met Japans eten bij Otori. Was super gezellig. Geef dat maar door aan de andere aanwezigen.

VAN BANGKOK NAAR CHANG MAI

Zoals beloofd het volgende stukje van mijn fietstocht. Als het goed is kom ik op 18 december, na 28 dagen in Birma/ Myanmar gefietst te hebben, vanuit Yangon in Bangkok aan. Van hieruit fiets ik naar Chang Mai. Ongeveer 800 km door een gebied dat grotendeels onbekend is bij toeristen. Ik fiets dan door een "vergeten" deel van Thailand. Ik fiets door historische steden, kleine dorpjes, heuvelland en platteland. De route volgt vooral de grote Thaise rivieren over rivierdijkjes en boerenwegen.
Ik komin historische steden zoals; Ayutthaya, Kampaeng Phet en Sukothal. Ik eindig deze etappe in Chang Mai, de culturele hoofdstad van het noorden van Thailand. Vandaar fiets ik naar de Gouden Driehoek en Laos. maar daarover volgende keer meer.

Langzaamaan beginnen nu af en toe de kriebels te komen. De voorbereidingen beginnen iets concreter te worden en op de keukentafel ligt een schrijfmap waarin ik telkens opschrijf wat ik nog moet doen. En elke dag schiet mij wel weer iets te binnen waar ik nog aan moet denken, en wat ik nog moet regelen en kopen.
Een klein beetje ervaring heb ik natuurlijk al wel maar ik waak ervoor om er te lichtvaardig over te gaan denken.
De spanning van de voorbereiding is nodig om het derde fietsavontuur weer heel intens te gaan beleven.

Voor nu een lieve "leef en geniet" groet!!


Piet










  • 04 Oktober 2010 - 13:16

    Bauke:

    Die ene foto met Jasper en jou is echt schitterend!!!

  • 04 Oktober 2010 - 14:53

    Tonnie En Riek:

    Hoi Piet,
    Wat een mooie foto's. Geweldig die regenboog. Ja jullie zullen samen best genoten hebben. Bauke, echt een mooie foto met opa en Jasper he. Groetjes Riek, misschien tot zondagmiddag bij broer Harry.

  • 04 Oktober 2010 - 17:24

    Marja & Hans:

    Hoi Piet,
    Het zal een mooie reis gaan worden . . speciaal Myanmar vonden we "om nooit meer te vergeten".
    Wij vertrekken 25 okt voor een fietstocht van 8 wkn door Tamil-Nadu en Kerala (zd India). Ben al weken bezig om een route uit te stippelen. We wensen je nu vast een heerlijke tocht en natuurlijk een behouden thuiskomst.
    Fietsvriendengroet van Hans & Marja

  • 04 Oktober 2010 - 18:52

    Annie Berkel-Enschot:

    heerlijk, je bent altijd zo positief.
    groet annie.

  • 04 Oktober 2010 - 20:34

    Kippenvel:

    We miss you Mr Goosebumps.

  • 04 Oktober 2010 - 20:45

    Geoff:

    Hi Piet,
    Last weekend was our first for the new year in Taupo and summer weather.
    Doug and I were able to go for a big bike on the new Bi-pass road around Taupo and back over the Huka falls which were in flood.
    40 days until the around Taupo bike ride and many people training. love geoff

  • 05 Oktober 2010 - 02:21

    Cisca:

    Ha die lieve Piet, lovely photos and the weather so "Hollands". Its great that soon, Jasper will have a little cousin to play and share the attention with, he is a lucky little boy. Sending love from a shattered and over 14oo aftershocks Christchurch. The last one was yesterday with 5 M, its scary but slowly we get used to it. Of to Hanmer Springs tomorrow for a soak in the hot pools. That would be ideal Piet for a sore bike rider's bum, I am sure you will be back one day.
    LOve Cisca, Miko and the high five of Jodie :=))

  • 05 Oktober 2010 - 10:18

    Yvonne En Wim:

    Piet wij hebben ook een schrijfmap waar we aldoor inschrijven wat we nog moeten doen. De laatste luidt als volgt:
    "Niet vergeten op te schrijven wat we nog moeten doen"
    groetjes Yvonne en Wim

  • 05 Oktober 2010 - 16:43

    Jac Peeters:

    Fijn dat jullie ook van het Zeeuwse land zo kunnen genieten! Je hoeft niet altijd heel ver weg zie je wel! Piet, heel toevallig (of eigenlijk niet hoor) sprak ik van de week tijdens een feestje een oud-studiegenoot van je: Kees Smits (samen deden jullie de sportopleiding) Hij laat je vriendelijk groeten! Bij deze. En ook natuurlijk weer veel groeten uit Hilvarenbeek. (volgens Elsevier het dorp met het mooiste dorpsplein van heel Nederland!)
    Jac en Hanneke

  • 05 Oktober 2010 - 16:46

    Jac Peeters:

    O ja, Bauke, ik ben het helemaal met je eens. Ompa met Jasper is een prachtige foto, maar ... die van jou met Jasper en jullie pap vind ik minstens net zo mooi. Met die prachtige ruwe golven op de achtergrond!
    Nogmaals groeten uit Hilvarenbeek.
    Jac en Hanneke

  • 25 Juli 2011 - 17:55

    Anna Fritzsche :

    Hallo Piet, het is zo lang geleden.... Ik hoop het gaat goed met jij? Wij ontmoetten elkaar bij de Fam. Muller in het mooie Elsass.
    Ik op mijn fiets op weg naar München, jij met je familie. Onlangs ben ik nog een keer bij
    Fam. Muller geweest en ik heb hun moeten beloven je te contacteren. Zij doorleven momenteel
    zeer grote "Schicksals-Schläge" (sorry ik weet het Nederlandse woord niet). Helaas blijkt je
    telefoon-no. niet meer correct te zijn. Maar - dank aan het Internet - heb ik deze site gevonden
    en hoop je op deze manier te kunnen bereiken. Fam. Muller zal ontzettend blij zijn van jou te
    horen. Maar mischien kan je mij even contacteren: +49-211-5591591 of
    anna-fritzsche@surfacedesign-d.de. Groetjes vanuit Düsseldorf en hopelijk te gauw.... Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 1987756

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: