Knarse tandend, Gnash one's teeth - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu Knarse tandend, Gnash one's teeth - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Knarse tandend, Gnash one's teeth

27 Januari 2010 | Cambodja, Kratié

woensdag, 27 januari 2010

Beste allemaal, dear everyone,

Today 101 km to Chhlong. Ithiought it was enough but my legs were good again today. So I go for another 31 km to Kratie but 20 km from this road was a dirty road. Dust, dust, dust everywere in my eyes, ears, mouth, nose so that was 2 hours gnash on my teeths. Special when the cars and buses passed me. I could see nothing.
Today I saw also before me an accident with a truck 1 man was death. terrible.

$ o'clock I came in a guesthouse and I stay here 2 nights on the beautiful river "The Mekong".

Till tomorrow, live and enjoy,

Wat een geweldige dag alweer. En weer totaal anders. De afstand naar Chhlong was 101 km en het was ruim boven de 33 graden. Dus genoeg voor een dag zeker na de buikloop en de medicijnen.
Maar ik krijg het fietsgevoel weer terug.Want om half 1 was ik al in Chhlong. Het eerste gedeelte was heel vertrouwd maar het tweede gedeelte gaf een totaal ander beeld.Geen huizen, geen dorpjes, geen geroep van kinderen. Gewoon helemaal alleen fietsen door rubberplantages en wat struikgewas. Een beetje heuvelachtig.
Ook weer heel mooi. Want zo wil ik elk land in al zijn facetten leren kennen. De meeste mensen bestempelen zulke wegen als saai maar voor mij maken ze de puzzle steeds meer tot een geheel.

Ik wist dat in Kratie meer te doen was. Kratie ligt aan de Mekong en je kunt hier de enige zoetwaterdolfijnen misschien zien. Ga ik morgen proberen.

Ja mensen ik ben door gefietst, nog een 31 km maar dat waren heel andere kilometers want na 7 km zat ik ruim 20 km op een "dirty road". En ik kan je verzekeren dat de weg dirty was. Het was droog dus stof, stof, stof. Rode stof. In mijn oren in mijn neus overal stof. Het was echt knarsetanden!!!
Vooral als er een auto, bus of vrachtwagen langs kwam scheuren dan was je echt enkele minuten in nevelen gehuld. Dus van te voren luchthappen en pas proberen uit teademen als je dacht dat de stofwolk een beetje weggetrokken was. En ... ondertussen je stuur goed recht houden in de losse grave.

Na 10 km het eerste ongeluk gezien met dodelijke afloop. een vrachtwagen volgeladen met blauwe zakken met cassave raakt vlak voor mij aan de ander kant van de weg van de weg af. ik rijd namelijk over een dijk en de vrachtwagen rolde naarbeneden. Meestal zitten boven op die zakken jongelui, soms wel 20 en rijden zo mee om de wagen weer te lossen. Een van de jongens lag half onder zakken en was dood. iedereen eromheen wachtend op de politie. Ik ben meteen heel stil doorgereden.

Om 4 uur kwam ik dik onder het stof in het hotel aan. Bijna alles was volgeboekt maar in het derde hotel was nog een kamertje vrij. Dus hier blijf ik 2 nachten want mijn achterste heeft wat te verwerken gehad en er wacht nog een hele lange etappe die iedereen met de bus neemt. Dus ik weet het nog niet wat ik dan doe maar dat horen jullie nog wel.

Voor nu een leef en geniet groet van een bijna schone Piet

001: Jong geleerd is ......
002:Nog een bewijs voor Wim.
003: Piet tusseb vier generaties
004:Oude vrouwtjes hebben vaak kortgeknipt haar.
005: Een plekje in de schaduw
006: jongetje van 5 met een sikkel rijst aan het oogsten
007/008: De bamboebrug
009/010: sunset bij de tempel.
014: dirty road
015: Bij het hotel hoorden ze dat ik op de fiets al zoveel gereden had. En dan 61 jaar en alleen. Daar moesten ze mee op de foto. Internationaal. Zambia, Pera, US, Filippijnen en .... Was even heel erg gezellig en wilden allemaal mij volgen op de weblog.

• 27 Januari 2010 - 12:16

Wat heftig, zo'n ongeluk. Maar rustig doorfietsen als er toch mensen bij zijn is het beste. Is de diarree helemaal over? Let goed op met drinken en eten, meer kun je niet doen. Wij zijn deze week ingeent voor onze reis. Groetjes en kijk morgen of je dolfijntjes ziet. Succes. Ajax moet vanavond voor de beker tegen NEC en PSV tegen Feyenoord. Ben benieuwd.
    Voor Andre: Succes vanavond. hahaha.

• 27 Januari 2010 - 15:46

Hanny En Herman:

Nou je hebt gelukkig engeltjes genoeg bij je, of ik denk net die ene goeie. Doe voorzichtig, liefs Hanny

• 27 Januari 2010 - 20:10

Hoi, hier ben ik nog even. Ajax heeft zojuist met 3-2 gewonnen van NEC voor de beker. Het was verschrikkelijk slecht. Ze hebben echt geluk gehad, want het was triest om naar te kijken.

P.S. Voor Andre.
    Ja ik geef het toe zie je wel, maar ben blij dat ze gewonnen hebben. Eigenlijk onverdiend. Succes, jij voor vanavond. Stand is nu 0-1. Ben benieuwd.

• 29 Januari 2010 - 09:49

Marie Louze En Fons.:

Ha die Piet. We hebben je weblog gevonden hoor. Leuk om te verhalen te lezen. Wij zijn inmiddels in Pnom Phen en hebben een stukje overgeslagen door de bus te pakken. Minder avontuurlijk maar met die warmte ook wel lekker en we hebben ook geen dodelijke ongelikken gezien. Heel veel plezier in Laos een echt fietsland.We gaan je volgen de komende tijd. Groetjes Marie Louize en Fons ook op hun KoGa,s