Massage, Massage, - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Massage, Massage, - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Massage, Massage,

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

31 December 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

donderdag 31 december 2009,

Ho Chi Minh City.

Beste allemaal, dear everyone,

Happy newyear. You are already start with 2010. I hope it was a good evening for everyone. I had a restday today. Looking around in the big city HCM and yesterdayevening I had the first time in my live a bodymassage. Foot, back, head, legs en hands. It was a good feeling after almost 4000km on the bike. This evening New Years eve but the Vietnamese People have ther own New YYear party in february. The Tet-party.
I start with biking 2 of january. I go to the Mekong Delta. & days I think and than to Cambodja.

Live and enjoy from many little things in2010.

warm greetings from,

Piet

Vandaag niet op de fiets. Maar gewooon een dag van niets doen. Uitslapen tot 8 uur wat al een hele kunst blijkt te zijn. In het hotel ontbijten en even door deze wijk gewandeld. Een super luxe wijk met heel veel dure winkels en hotels. Ben zomaar op een krukje gaan zitten en heb gewoon het straatleven bekeken. De verkoopster komen overal vandaan op hun fiets of scooter of gewoon te voet met hun welbekende draagmandjes aan een bamboo draagstok. Fruit, drankjes, schoenenpoetsers, speelgoed, groenten en heel veel kinderen en vrouwen die loten verkopen. Zelfs hier in dei dure wijk gaat dat gewoon door.
In het begin denk je dat ze niets verkopen maar na een uurtje kijken kan ik zeggen dat ze nog heel wat omzet hebben. Is het op of moet het ijs aangevuld worden dan bellen ze even en dan komt er iemand op een scooter de gevraagde spullen aanvullen.
De loetenverkopers zijn werkelijk overal in Vietnam. De mensen nemen graag een gokje. Elke dag is er een trekking die je via je mobieltje of op de tv kunt controleren of je prijs hebt.

Om 1 uur kwamen Kim en Martijn, die ik al eerder ontmoet had, aangewnadeld en zijn in een Vietnamees restaurant wat gaan eten. Dat werd super gezellig. Kim was gisteren jarig geweest en ik had voor haar een een klein cadeautje gekocht.Tot half 4 hebben we daar zitten kletsen en onze reiservaringen uitgewisseld. Morgen trekken ze verder naar Cambodja. Ze hebben nog een maand. Ik ga hen in Nederland zeker nog eens terugzien.

Vanavond is het hier Nieuwjaar. Wat ik mij er van voor moet stellen weet ik niet. De straten zijn 'savonds wel super mooi verlicht. Echt sprookjesachtig.

Maar de Vietnamezen hebben hun eigen nieuwjaarsfeest in februari. Het zogenaamde Tet-feest. Het belang is voor hen als Kerstmis, pasen en Nieuwjaar bij ons samen. Het nieuwe jaar begint met de eerste nieuwe maand van de lente. Ze zijn daar al weken van tevoren mee bezig en de drie dagen moeten vreedzaam en en vlekkeloos verlopen want anders zou dat ongeluk brengen in het nieuwe jaar. het is echt een familiefeest waar de voorouderen speciaal geeerd worden.
Misschien lig ik dus wel gewoon te slapen.

En nu de massage. In de straat van mijn hotel zijn zo al drie grote massage clubs. Buiten staan mooi aangeklede vrouwen folders uit te delen wat voor soort massage ze te bieden hebben. Foot en rug massage is hier heel populair.
Na bijna 4000 km op de fiets had mijn lichaam wel een massage verdiend. Dus om half 9 de massage salon binnengestapt. 90 minuten bewerkt. Je gezicht, je voeten, je benen, je handen en vooral ook je rug. Met hete stenen wordt je rug bewerkt. Er wordt geklopt en gehamerd en ze lopen met hun blote voeten over je rug.
Heel professioneel en ik moet zeggen dat het werkt. Begonnen en afgesloten met een kopje thee niel ik heerlijk inslapp.

Maar als je als man alleen 's avonds, maar vaak ook al 's middags over straat loopt komt er meteen een man op je af met een scooter en vraagt of je een massage wilt. Zijn oogjes beginnen te blinken als hij uitlegt dat het hele mooie dames zijn. Hij noemt dan verschillende prijzen en hij kan je er meteen naar toebrengen.
Massages met een happy end en massages die eindigen met boem,boem zoals zij dat uitleggen. En alles heeft zijn eigen prijs.

Volgens mij zijn dat hele andere massages dan die ik gehad heb.

Beste allemaal jullie zijn volop bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe jaar. ieder op zijn eigen wijze. Maar welke wijze het ook is, geniet ervan.

Leef en geniet,

piet

• 31 December 2009 - 09:49

Willemien:

2010 heeft voor jou nog een heleboel verrassingen in petto, dat is zeker! Wij vieren vanavond de jaarwisseling rustig met z'n tweetjes. Even terugdenken aan het voorbije jaar, maar vooral vooruit kijken naar wat komen gaat. Dat zul jij ongetwijfeld ook doen. Wij wensen je het allerbeste voor het komend jaar en een goede start van je vijfde fase.
    André en Willemien

• 31 December 2009 - 09:49

Fillie En Walter:

Piet we volgen dagelijks je verhalen en genieten ervan je gaat dus volkomen ontspannen 2010 in. We wensen je een goed 2010 en nu is het aftellen geblazen.
    we gaan er met de club een leuke avond van maken

• 31 December 2009 - 10:18

Riek:

Ha Piet, ja lekker he die massage. Als wij in Turkije zijn gaan we ook altijd, heeeeeerlijk.

Wij wensen iedereen die dit leest een fijne jaarwisseling en vooral veel gezondheid voor 2010 en ook veel geluk en schik natuurlijk.

PRRRRRROOOOOOOST!!!!!!!
    Op een goed 2010

• 31 December 2009 - 10:35

Ine & Marcel:

Hoi Piet,

Je hebt je dus ook eens lekker laten verwennen............in die salon! Groot gelijk en je hebt het wel verdiend na al die zware kilometers op je Koga!
    Hier doen we de laatste voorbereidingen voor de jaarwisseling. Die belooft wat koud en sneeuwachtig te worden, maar binnen en 'van binnen' is het lekker warm. Piet, hoe de jaarwisseling er voor jou ook uit gaat zien, je herinneringen aan 2009 zijn volgens ons positief en wij gaan samen met jou met veel vertrouwen 2010 tegemoet.
    Datzelfde wensen we alle trouwe lezers van deze site!
    Een welgemeend gelukkig, succesvol en bovenal gezond 2010 gewenst van
    Ine & Marcel

• 31 December 2009 - 10:54

Luud:

Ik weet niet precies wanneer voor jou het nieuwe jaar vandaag begint, maar ik wens je in ieder geval het allerbeste voor 2010 (twintigtien) en een succesvolle voortzetting van je imposante onderneming in Zuid-oost Azië!
    Het ga je goed!!

• 31 December 2009 - 11:18

Cees En Thea Stuifbe:

Lezen met heel veel plezier je verhalen en genieten van je mooie foto's Een hele prettige jaarwisseling en al het goede voor jouw en de jouwen voor 2010

• 31 December 2009 - 11:20

FrankMarjaJipDaan:

Beste Piet,
    Wat een belevenissen allemaal. Leuk om jouw (reis)verhaal te volgen op deze wijze. Prachtige foto's, leuke anekdotes, het moet allemaal schitterend zijn.
    Inderdaad zijn we hier nu volop bezig met voorbereidingen voor de afsluiting van 2009 en het begroeten van 2010. Ook al viert men het in Vietnam anders, we willen je toch vanuit Udenhout een warme groet brengen alsook een goede gezondheid en veel levensvreugd voor 2010. We gaan je ook de volgende 4000 km volgen. Kus en knuffels van Marja, Frank, Jip en Daan.

• 31 December 2009 - 11:41

Bart En Tineke:

Hallo Piet,

Heb je wel genoeg geheugenplaatsen in je hoofd om dit allemaal op te slaan?
    Het is ontzettend veel wat je elke dag beleeft.
    Gelukkig heb je later zelf ook al je bijzondere verhalen en de foto's die het allemaal kunnen laten herleven.
    Het nieuwe jaar heeft voor jou wel iets heel speciaals in petto door de aanstaande blijde gebeurtenis bij Bauke en Wouter waardoor jij de drager wordt van een nieuwe titel. Wij wensen je alle goeds toe voor 2010!! (vooral een goede gezondheid,want daar staat of valt je goed voelen voor een groot gedeelte toch mee)
    Neem maar een lekker glaasje, je hebt nu een beetje de smaak te pakken. Groetjes vanuit Biezenmortel.

• 31 December 2009 - 12:07

Astrid:

Via deze weg wensen wij jou ook een hele goed jaarwisseling toe......en een goed begin van 2010,met weer mooie verhalen,schitterende foto's en veel veilige kilometers!!!
    Wij genieten nog de laatste paar dagen van een onvergetelijk winterparadijs op het 'Piet Lagardeplein in d'n Unent......
    groeten uit een miezerig Udenhout!
    Ad-Astrid en Janniek

• 31 December 2009 - 13:19

Helen +Fam.:

Tussen de voorbereidingen door voor vanavond,willen we je een bijzondere jaarwisseling toewensen in "sprookjessfeer" en in alle opzichten een geweldig goed 2010!
    Het ga je goed Piet.....

• 31 December 2009 - 13:22

Hans:

Gelukkig Nieuw Jaar Piet. Ik heb net mijn eerste twee uur van hetnieuwe jaar erop zitten. Samen met een vriend naar de sound shell in Napier om naar de muziek te kijken en te luisteren en daarna nog wat drinken. Nog heel veel plezier op je verdere reis en ik blijf je elke dag volgen.

Groeten vanuit een warm NZ

• 31 December 2009 - 13:44

Thuy (Snail):

Hello Piet,
    It's a long time i haven't contacted with you because I've just passed the Term exam. But i still read your reports so you should know that i always remember you.
    Happy new year and good luck to you ^^

• 31 December 2009 - 14:12

Annemarie:

Vanuit ons kleine Udenhout wens ik je een geweldig 2010 als Ompa!!!
    Wat zal dat kleinkind veel leren van jou reisverhalen, Die roept later: MIJN OMPA WEET ALLES!!!!!!!!!!!!
    Groetjes Fam Maas

• 31 December 2009 - 15:40

Ria Raaijmakers:

Piet, op de eerste plaats wensen Frans en ik jou een heel gelukkig en gezond 2010. We volgen je verhalen op de voet en genieten van de mooie foto's. Met weemoed denken we dan terug aan de tijd toen wij in Vietnam waren. Indrukwekkend vonden wij de levensblijheid van de bevolking, ondanks alles wat ze hebben meegemaakt.Dat zien we ook weer terug in jouw foto's. Geniet vooral van de Mekong Delta. Dit beeld staat nog steeds op ons netvlies en diep in ons hart gegrift.
    Met bewondering zullen we je volgende etappe volgen. Heel veel succes. Hartelijke groeten Frans en Ria

• 31 December 2009 - 16:24

Cor En Trees:

Wij wenssen piet en al zijn vrienden en familie een gezond en gelukkig nieuwjaar groetjes

• 31 December 2009 - 16:29

Jac Peeters:

Dag Piet, nog een paar uurtjes en dan zit hier 2009 er al weer op! De jeugd knalt er zoals gebruikelijk weer vrolijk op los! Ik wens je - mede namens Hanneke - hoe dan ook een goede jaarwisseling toe en ik hoop, dat 2010 voor jou een prachtig 'opajaar' gaat worden! Tot in het nieuwe jaar! O ja, het schijnt hier - en met name in Friesland - de komende week keihard tegaan vriezen (temperaturen van min 16 zijn voorspeld ... eind volgende week als de sneeuw wegblijft minimaal 10 cm ijs! Elfstedentocht???
    Hartelijke groeten uit een koud Hilvarenbeek!
    Jac en Hanneke

• 31 December 2009 - 16:47

Dagmar And Gordian:

A happy and wonderful new year Piet!!
    We celebrate with friends and their two kids from England, who are our visitors for some days. Just preparing home made pasta for dinner...
    All the best for you, a safe journey and lots of fun. Take care! A big new years eve hug, Gordian and Dagmar

• 31 December 2009 - 21:03

Jeff En Hennie:

Piet vanuit de wilgenlaan willen wij jou alle goeds wensen in 2010 en nog heel veel fietsplezier,we genieten weer van je verslagen. veel liefs; Jeff en Hennie

• 01 Januari 2010 - 12:27

Evi Van Helvert:

hallo meneer lagarde,
    hoe is het met u?
    met mij goed.
    ik wens u een gelukkig 2010 en een goede reis.

• 01 Januari 2010 - 15:38

Hanny:

het is de eerste keer dat je zo'n massage gehad hebt in je vakantie volgens mij. alles moet je een keer meegemaakt hebben zeggen ze, misschien doe je het nog wel vaker.
    Herman en Hanny

• 02 Januari 2010 - 12:17

Lieske:

Piet ik wens je vanuit een mooi besneeuwd Nederland alle-alle mogelijke goeds voor het komend jaar. Fiets-leef-geniet, hou ons op de hoogte en kom behouden weer terug!
    XLieske

• 12 Januari 2010 - 22:27

Martin Van Den Hoven:

Piet, Ik woon aan Kuil in Udenhout en heb samen met mijn zoon Bas 2 jaar geleden op eigen gelegenheid een reis door Vietnam en Cambodja gemaakt. (Bas is trouwens een neef van Angeliek Vermeer). We hadden overal openbaar vervoer genomen, van Saigon naar Hanoi. Een hele mooie reis. Wat ons opviel was de toegankelijkheid van de Vietnamesen. Als je er even aanstalte maakte had je zeer snel kontakt met hun. Je hoefde maar tegen hen te lachen en ze lachte terug. In Cambodja was dat een beetje anders, meer terug getrokken.We hadden een woordenboekje Vietnamees / engels en leerde zo wat woorden.
    Hoe te groeten, afscheid nemen, de weg vrgen enz. Dat vonden ze geweldig van een gewone Udenhouter met zijn zoon.
    De Vietnamezen zijn ook altijd bezig, zeer bedrijvig. In Saigon hebben we een aantal maal ieder een motortje gehuurd. Daarna door de stad met op plaatsen het ontzettend drukke verkeer. Voor mij was het ca. 35 jaar geleden dat ik brommer gereden had, dus dat was even wennen. Het was een heel avontuur. Je zult waarschijnlijk ook naar Siem Reap in Cambodje gaan, naar de Angkor Wat tempels. Daarna kun je vanaf daar de lange zandweg nemen naar de Taise grens. Dat is ook zeer avontuurlijk.Ik begrijp dat je nu in Sihanoukville bent. Piet, nog veel plezier.