Alle remmen los. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Alle remmen los. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Alle remmen los.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

30 December 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

woensdag 30 december 2009

Ho Chi Minh City

Beste allemaal, dear everyone,

All brakes free,

All brakes free. My legs were in good conditions. They wouldn't stop. So I go in one way to HCM already. Also the temperature had no brakes. 35 degrees hot. But I like that.
And also the thousand and thouseand scooters have no brakes. The go and go, from the left to the right. But I learned cycling in the big cities in Hanoi already. Just straight on, laughing and look to the drivers and don't doubt. So half past two I was in a good hotel in HCM. I stay here at least 2 days and than I start with the fifth stage. I did almost 4000 km in China and Vietnam. 4000 beautiful km. So I am looking forwards to the other 4000 km.

Dear everyone enjoy the last day of 2009 and I wish you many good live and enjoy moments in 2010.

Big Hugs.

Piet.

Ja jullie lezen het goed. HCM en daar zou ik morgen pas zijn. Ik zou de 75 km tot Bien Hoa vandaag rijden en dan morgen de laatste 40 km de hekesenketel in op zoek naar een hotel.
Maar vandaag gingen werkelijk alle remmen los. Ten eerste was ik al om 12 uur in Bien Hoa. Ik had gedacht dat het een klein stadje was maar het was echt al een grote voorstad van HCM.
Wat een drukte, wat een bedrijvigheid en wat een industrie.

Mijn benen hadden vandaag ook geen rem dus ik plakte de 40 km er gewoon nog achteraan.

Maar ook de temperatuur kende geen rem. 35 graden en als er bussen en vrachtwagens dicht langs je heen kwanmen dan was het nog warmer. Gelukkig kan ik daar heel goed tegen. Wel liters water, cola drinken. Soms bijna een liter in een keer. En op tijd eten.

Alle remmen waren ook los wat de uitlaatgassen en het stof betreft. Onvoorstelbaar waar je doorheen fietst. Dat zie je pas als je onder de douche staat en roetzwart water in het bad achterblijft. Echt niet normaal.

Alle remmen waren ook los bij alle duizenden en duizenden andere verkeerdeelnemers. Acht, 10 rijen dik rijden de scooters over de weg. Bijna geen fietsers. Zij kennen geen rem en rijden gewoon van links naar rechts. Maar gelukkig had ik al een goede leerschool in Hanoi gehad.
Gewoon recht op je fiets gaan zitten. Lachen en de chauffeurs aankijken. Zo af en toe de duim omhoog en ook zo min mogelijk de rem gebruiken. Want ziet men dat je twijfelt dan pakken ze gewoon voorrang. De enigste die je voorrang moet geven zijn de bussen. Daar helpt, lachen en duim omhoog niet. Zij nemen ALTIJD voorrang. Dus om half drie zat ik al in het "New Hotel". Ik was op zoek naar een ander hotel omdat ik daar het adres van had maar als je even stil staat dan komt er meteen iemand op je af of ze je ergens naar toe moeten brengen. Dus ik vroeg naar het hotel maar ze zeiden meteen dat het veel te duur was en dat dit hotel ook heel goed was. Dus naar de kamer gaan kijken, wat afgedongen op de prijs en om 3 uur kwam ik al schoon onder de douche vandaan.
Ik weet niet hoelang ik ga blijven. Minstens 2 nachten. Zojuist een mailtje gehad van Martijn en Kim dat ze ook in HCM zijn en ik hoop dat ik hen nog kan ontmoeten.
Ook moet ik Hang nog bellen om een afspraak te maken en ik heb beloofd om ook met Ernie nog contact te hebben.

Wat een drukte zo op het eind van 2009. Maar wel leuk.

Beste mensen de vierde etappe zit erop. Bijna 4000 km heb ik in China en Vietnam weggetrapt. Tot nu toe 4000 schitterende kilometers. Bijna niet te bevatten al die indrukken.

Maar over een paar dagen start de vijfde etappe. een hele lange. Nog een stukje Mekong Delta door Vietnam en dan op naar Cambodja. Ook daar kijk ik naar uit.

Beste allemaal geniet van de voorbereidingen van oud naar nieuw. Ieder zal op zijn eigen wijze terugkijken en tegelijkertijd weer vooruitkijken. Dat kun je elke dag, maar dit is toch wel een speciaal moment.

Leef en geniet,

Piet

foto 008: De weg gaan teren. Dat wil zeggen eerst een flink vuur maken, dan de teer tonnen erin plaatsen, wachten tot de teer vloeibaar is en dan met een emmertje de gaten in de weg gaan maken. Bij 35 graden hitte.
010: zomaar een paar hoedjes boven de groenten uit.
009: zomaar ,ook vandaag weer een van de honderden kerststalletjes langs de weg.
005/006/007: een heel grrot drijvend dorp op een rivier. Een prachtig gezicht hoe de mensen hierop leven.
001: Er passen veel makke kippen in een "hok"
011: zomaar een stal knuffels langs de weg.Ik geef deze knuffels figuurlijk aan al mijn trouwe bezoekers van de site.
003: ineens een paar heel bijzondere rotsformaties langs de weg zomaar uit het niets, leek het.
004: en natuurlijk wordt er dan een grote witte boeddha opgeplaatst.
















  • 30 December 2009 - 09:28

    Riek:

    Hoi broertje,
    Bedankt voor de knuffels. Pracht foto.
    Hier alles erg nat en er komt veel vorst. Lekker toch.

  • 30 December 2009 - 11:02

    Raymond:

    Hallo Piet, nog even een berichtje vanuit Dongen. Het klinkt nog steeds allemaal prachtig en bijzonder. Op naar de volgende 4000.... maar eerst naar 2010! een fijne jaarwisseling gewenst en we blijven het volgen.

  • 30 December 2009 - 11:57

    Yvonne En Wim:

    Gedag Piet, We vragen ons af of die nieuwe remblokken wel enige zin hebben gehad. gr Yvonne Wim.

  • 30 December 2009 - 15:09

    Lea:

    Hallo Piet,
    Het is altijd noch spannend jou berichtjes te lezen! Ik ben net een week in nederland geweest en moest aan je denken! Ik hoop dat we ons daar is ontmoeten. Ik wens en fijne Jaarwisseling en ook in 2010 so veel plezier en indrukwekkende erfaaringen! Lea

  • 01 Januari 2010 - 15:33

    Hanny:

    Piet, jij ook een dikke knuffel terug! Hier alles goed, jij de allerbeste wensen voor 2010, moet een heel mooi jaar worden kan niet anders. Wij zijn oud en nieuw bij vrienden gaan vieren, met 4 stellen was heel gezellig. Het is hier koud, en dat schijnt nog even door te gaan. Prachtige foto's weer. Herman en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 1990943

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: