Paars Purple - Reisverslag uit Kunming, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu Paars Purple - Reisverslag uit Kunming, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Paars Purple

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

09 November 2009 | China, Kunming

maandag 9 november 2009

Kunming

Purple the favourite colour of Conny. Today was the funeral. And everywhere on my way and in my guesthouse are purplr Bougainvilles. with thousand and thousand of purple flowers. So it was also a day of many memories.

Tomorrow more about my adventure.

Love and enjoy the days,

Piet

Eerst even uitleggen. Paars was de favoriete kleur van Conny. Haar laatste gekochte jasje met veel paars erin hangt nog onderaan de kapstok. Hier zijn nu veel herfstkleuren maar er is een kleur die overheerst. Paars. Paarse kleine bloempjes, paarse kleine bloempjes aan struiken maar vooral een overvloed van alleen maar paarse Bougainvilles. Overal langs de weg en grote struiken die soms hele daken bedekken. In het guesthouse waar ik vannacht verbleef groeide een levensgrote paarse Bougainville op de binnenplaats en reikte tot bij mijn kamer met duizenden paarse bloemen. En de weg van 14 km naar het busstation stonden aan weerskanten van de weg overal, de hele weg lang paarse Bougainvilles.

Een dag die 9 november , 4 jaar geleden tot in de finesses doet herleven. De afscheidsviering met een meer dan overvolle kerk, de inmense stilte, de teksten en vooral de liederen. Vooral het door Wouter geschreven liedje' De dromen van een jonge vrouw" heb ik de hele dag in mijn gedachten geneuried.
Wat zou ze er nog graag een paar dromen aan toegevoegd hebben. Vooral de droom van een kleinkind dat binnenkort werkelijkheid wordt.
Maar het leven gaat verder en .... met mooie herinneringen die ik koester als een kostbare schat, een veilig bezit.
Mijn afsluitend zinnetje "Leef en geniet" is sindsdien ook nadrukkelijk aanwezig.

Vanmorgen een goed Engels ontbijt gehad. Daarna de eerste 14 km naar het busstation en om half elf kon ik en de fiets natuurlijk op weg naar Kunming. Om vandaar de tweede etappe te gaan starten als ik een verlenging van mijn visum geregeld heb. Morgen ga ik naar de ambassade en horen jullie wel hoe lang dat gaat duren.
De busreis van 5 uur was een noodzakelijk kwaad. Mooie vergezichten maar op de fiets is alles zo nabij. Maar het hoort erbij en het zal nog weleens vaker gebeuren.
In de bus nog 2 Nederlanders ontmoet. Rerbecca en Jurgen, een leuk jong stel dat ruim 3 weken in China aan het rondtrekken was met de bus. In het Camellia hotel kwam ik nog 2 Nederlanders tegen, Marja en Hans,vrienden van Wim en Yvonne. Hun fietsreis van 6 weken zit erop en gaan weer terug naar Nederland.

Nou hier laat ik het bij voor vandaag. Heb eigenlijk voor het eerst ook niet zoveel zin om te schrijven. Morgen alles eens rustig opnieuw organiseren en mij voorbereiden op de volgende etappe. Kunming. Zojuist komt Marja vragen of ik zin heb om met hun te gaan eten. Leuk. Zo zie je er gebeuren altijd weer onverwachte dingen .

Lieve allemaal, leef en geniet

Piet

• 09 November 2009 - 11:23

André:

Goh Piet, wij zijn een paar dagen voor duivenzaken in Duitsland geweest en nu zie ik dat ik pagina's en pagina's achter ben geraakt.
    Tjonge, wat heb je veel shit achtergelaten.......
    Hopelijk gaat het de komende dagen wat beter met een vaste substantie!

Ik sta ook nu weer versteld van je geweldige contacten met de plaatselijke Chinese bevolking, gewoon hartverwarmend.
    Het enige contact dat ik de laatste tijd gehad heb met een paar echte Chinezen was op deze duivenbeurs in Kassel, waar wij waren. En een prettige bijkomstigheid: zij besloten om een paar Luyksgestelse duifjes mee te nemen naar dat verre China!!!

• 09 November 2009 - 11:25

Rianne:

He Piet, jou bijzondere verslag van vandaag geeft voor mij maar weer eens aan dat er toch echt wel iets meer moet zijn tussen hemel en aarde. Hoe kan het zo zijn dat je juist op dat moment op die plaats bent, met die bepaalde mensen. Maar niet over nadenken en het gewoon beleven, zoals jij steeds schrijft.

Zelfs je ziek zijn heeft zo een reden gehad. Anders was je vandaag al vele kilometers verder geweest. Ik hoop dat je weer zo'n beetje de oude bent qua gezondheid. Je bent toch flink ziek geweest volgens mij.

Het ga je goed Piet en een goeie reis verder. Ik ga weer aan de slag met het schrijven van een lesbrief voor een school in Breda, die een kerstactie gaat houden voor ChancEd. Samen met iedere dag inloggen op jou site, ben ook ik zo steeds even in Azie.

Lieve groeten, Rianne

• 09 November 2009 - 11:28

Riek:

Onverwachte momenten en dingen zijn natuurlijk altijd welkom en spannend. Wij hebben vorige week ook al onze tussenreizen geboekt, dus wat dat betreft kunnen we vertrekken. De grote reis was al geboekt mar de tussenvluchten in australie en Indonesie moesten nog met binnenlandse vluchten. Dus ook weer geregeld, wer een zorg minder zou Tonnie zeggen.
    Zou het al lukken om verder te fietsen? Rustig aan he. Is dat visum aanvragen nog spannend of denk je dat het zomar gaat?
    We horen het wel.
    Riek

• 09 November 2009 - 12:04

Bram, Coen En Angeli:

He Piet,
    Je gesnotter is helemaal over, zou je wat op kunnen sturen of mee kunnen nemen. Bram blijft bellen blazen met zijn neus en ik heb het nu ook flink te pakken, dus wie weet, beginnen we hier een winkel in wondermiddeltjes.
    Wat lachen dat je vrienden van Wim en Yvonne tegenkomt, wat is de wereld toch klein.
    Succes en laten we maar hopen dat je snel je visum krijgt, want ze hoeven daar niet altijd zo snel te werken als hier. Ik heb een keer meegemaakt dat we daardoor een dikke week langer in thailand moesten blijven, voordat we naar Vietnam konden. Wij zijn toen heerlijk naar een eiland gegaan, eens even lekker niets doen. Maar ja, dat zal wel niet in jouw schema en ritme passen. Wij genoten ervan, maar voor jou zal dat wel een straf zijn.

Groet Bram, coen en angelie.

• 09 November 2009 - 13:42

Jan Jooren:

Beste Piet,

Alle verslagen van je nieuwe reis zitten al in een mapje. Zojuist heb ik de laatste serie van 6 verslagen geprint en ze met “goose bumps”zitten lezen. Dadelijk begint Pieta er aan (NB: weet je nu al wat “kippenvel” in het Chinees en hoe je het uitspreekt?). Ik hoor je tijdens de barbecue nog zeggen, toen ik je vroeg of je geen angst voor ziekte had: “Jan daar denk ik maar niet aan” Iedereen weet wat diarree is en hoe ongelooflijk slap je je dan voelt. Dus deze reis niet alleen fysieke maar ook psychische inspanning, want het is geen kleinigheidje om daar positief bij te blijven. Proficiat met die vriendelijke Chinezen en proficiat, dat je weer op pad bent, zij het nog niet op de fiets. Succes met de visumaanvraag en het vervolg van je reis. Beste groeten ook van Pieta.

• 09 November 2009 - 15:20

Hanny:

Paars blijft een mooi kleur en zeker in een landschap, In Nzeeland was dat ook al zo.
    Liefs van ons Herman en Hanny

• 09 November 2009 - 18:31

Niels Van Veggel:

hoi piet

alles goed met jou,met mij gaat het goed

groetjes Niels