Mentaal sterk en flexibel. Mental strong and flexi - Reisverslag uit Kunming, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu Mentaal sterk en flexibel. Mental strong and flexi - Reisverslag uit Kunming, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Mentaal sterk en flexibel. Mental strong and flexi

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

10 November 2009 | China, Kunming

Dinsdag 10 november 2009

Kunming.

Beste allemaal, dear everyone,

Mental strong and flexible

Dear friends. I must wait 8 days for my extension from my visa. But I don't want to stay longer in the city so I decided to go with a Van to Gejiu and I try to reach the border with Vietnam in 3 days on my bike. So I hope I can managed that. Because I must be there in Lao Cai on the 14th of november.



Ja op zo'n reis leer je wel mentaal flexibel te zijn. Niets is zeker en kan van uur tot uur veranderen. Zaak is om ergens geen halszaak van te maken want dan gaat het irriteren als het niet lukt zoals je in je hoofd had.

Vanmorgen eerst ontbeten en toen vol goede moed naar de ambassade/politiebureau om mijn visum te verlengen want 14 november moet ik de grens met Vietnam over zijn.Hoorde ook van Hanneke en Anne, twee ervaren wereldfietsers dat je de gok zeker in China niet kunt maken om over tijd aan de grens te zijn. Ze laten je gewoon niet door. Zij zaten al een week te wachten om naar het vroegere Birma te kunnen. Zij balen natuurlijk ook maar soms is het gewoon niet anders.

En wat kreeg ik te horen: " acht dagen hier in Kunming wachten en dan kon ik het visum met verlenging binnenhebben". Ik smeken of het echt niet sneller kon. Een hoge baas erbij gehaald maar nee hoor, niet over te halen. Ik kreeg te horen dat ze hier in Kunming heel strikt moesten zijn maar dat in een andere stad, 150 km van de grens, ze wat soepeler waren als je wat meer betaalde. Maar die lag heel ergens anders en dan nog was het zeker 3 dagen voordat je de verlenging had. Dus geen optie.

Een tegenvaller maar teruglopend naar het hotel had ik al besloten om het anders te doen. De route op mijn kamer bekeken en gezien dat het eerste gedeelte heel slechte weg was. Via het hotel geinformeerd om met een bestelbusje naar Gejiu te reizen en vandaar binnen 3 dagen de grensovergang in Lao Cai zien te bereiken. Ik zou daar dan 14 november moeten zijn.
Want 7 dagen in het hotel kost ook geld en de verlenging van het visum ook. En de gedachte van elke meter fietsen zoals in NZ had ik al losgelaten want dat is hier echt onmogelijk.

Dus morgenvroeg om 9 uur gaat mijn fiets weer in een busje en hoop ik in 3 uur in Gejiu te zijn. Het voordeel met een prive busje is dat je toch wat meer van de omgeving kunt zien dan met een overvolle lijndienst.

Dus nu is het zaak om op tijd aan de grens te komen en dan zie ik wel verder.

Vandaag mijn spullen reorganiseren en wat bijlezen.
Zojuist een fijn gesprek gehad met Hanneke en haar man Anne die in het speciaal onderwijs werken en nu aan hun laatste maand bezig zijn. 10 jaar zijn zij stukje bij beetje deze reis die in Syrie startte aan het voorbereiden geweest. Maar ook zij gaven aan dat er soms een stukje bus en soms een stukje vliegtuig nodig is om afstanden te kunnen overbruggen.

Maar toch hoop dat mijn Koga Miyata weer snel zijn werk kan gaan doen.

Voor nu een fijne dag en leef en geniet, ook al verloopt de dag wat anders dan je gepland had.

Een lieve groet en bedankt voor die heel fijne reacties. Dat voelt ontzettend goed.

Piet

EINDELIJK BEN IK WEER TERECHT GEKOMEN BIJ DIE ENE COMPUTER DIE FOTO VOOR FOTO KAN PLAATSEN. mAAR HET HEEFT ALLES BIJ ELKAAR 3 UUR GEDUURD. iK HOOP DAT HET IN vIETNAM SNELLER GAAT.

mAAR IK BEN ECHT BLIJ DAT JULLIE NU OOK EEN PAAR BEELDEN HEBBEN BIJ MIJN VERHALEN.










  • 10 November 2009 - 07:41

    Geoff:

    The last 10 days have been a real test of your courage, strength and personality. You have survived again and proved the Hercules that so many people hold you in their hearts as!
    The real strength is your ability to plan and adapt and have now learnt to take what ever is thrown at you.
    It must have been a very lonely time for you over this last 10 days with sickness ans memeries. Now you can enjoy your travels again and we will follow with great interest.
    The last month has been very busy and in desperate need of a break, so tomorrow we finally head to Taupo. Dairy prices are suddenly coming good again and we have 2 new staff starting next week so our whole family can enjoy summer together. best wishes and love geoff and cynthia xxx

  • 10 November 2009 - 09:42

    Bram , Coen En Angel:

    He Piet,

    Ja, het gaat er daar toch iets anders aan toe dan hier,maar dat is zeker niet slechter. Je hebt nog een lange reis te gaan, dus jouw Koga kan nog genoeg uren draaien.
    De foto's zijn super. Wat is het daar toch adembenemend mooi, maar ondanks de drie mooie vrouwen, zag je er wel heel zielig uit in bed. Maar goed, ook dat snappen we. Wat kun je je toch ellendig voelen.
    Fijn dat je een goede oplossing hebt gevonden, dat je niet op je visum hoeft te wachten en lekker verder kunt. Wij hebben in Vietnam altijd goed kunnen internetten, maar ik kwam natuurlijk voornamelijk in de toeristen plaatsen, dus ja, waar jij komt weet ik niet. Maar ook Vietnam is super en heeft een mooie interessante historie. Het eten is daar ook lekker, dus geniet daar maar lekker.
    Heel veel groeten hier uit het koude udenhout

  • 10 November 2009 - 10:01

    Ria:

    Hoi Piet
    Wat een mooi verhaal en meteen ook balen van het visum.
    Fotos erg mooi en hoop dat je er goed van kan eten ben erg gek opvlees maar als ik het zo zie lust ik niets meer.
    Veel liefs van je zusje.Ria

  • 10 November 2009 - 10:29

    Riek:

    Ja het komt zo als het komt en het gaat zoals het gaat, zegt een brabantsezanger he Piet. Ga straks de foto's bekijken want moet effe op school gaan helpen. Ze belden net op. Dus reageer snel en kijk straks effe alle foto's. Doei.
    Riek

  • 10 November 2009 - 11:19

    Willem Bongaarts:

    piet,
    wat een shit verhalen zeg. maar wat knap dat je daar dan nog verslag van doet.
    wat een avonturen weer die je ons vertelt. sterke vent!
    leef en geniet. we doen het hier nog veel te weinig.
    dank vooral voor de hoop die uit je verhalen spreekt.
    vanavond naar evie de jean in de studiozaal.
    willem bongaarts

  • 10 November 2009 - 15:00

    André:

    Dat gaat allemaal goed komen, hopen we!

    Een succesvol vervolg, maat!

  • 10 November 2009 - 15:13

    Hanny:

    Wat goed om je te zien, je bent echt afgevallen, en wat zielig zo op dat bed. Mooie foto's zeg dan ben je echt even in China. Pas goed op en tot gauw. Bedankt voor je mailtje, en hhop dat het gaat lukken met het visum. Groetjes uit Gennep Herman en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 1991031

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: