Tranen boven de wolken, tears above the clouds - Reisverslag uit Kunming, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu Tranen boven de wolken, tears above the clouds - Reisverslag uit Kunming, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Tranen boven de wolken, tears above the clouds

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

15 Oktober 2009 | China, Kunming

Tranen boven de wolken,(Tears above the clouds.)

Beste allemaal,dear everyone,

Hello friends from my NZ trip. It was a long flight but now I am in China, in Kunming. But ....... no bike. Nobody knows where the bike is. And the language is of course a big problem here for me. Almost nobody speek English. This is the real adventure I think. Tomorrow I hope to tell you that my bike is arrived.
For now, lots of love and thanks for the reactions. That feel good.

Live and enjoy,

Piet

Nu mijn eerste verslag uit China.Na 3 computers geprobeerd te hebben, gaat het nu hopelijk wel lukken.

Vanmorgen om kwart voor 5 opgestaan. Samen met Bauke ontbeten, wat wel heel fijn was. Precies om 6 uur uitgezwaaid door Bauke. Vertrokken naar Rita en om 5 over 6, uitgezwaaid door Wil reden wij naar Schiphol. Geen files!!!!! Na afscheid van Rita genomen te hebben op weg naar de checkin. Om 8 uur zat ik al heerlijk te dutten tot half 11. Om half 2 ging ik met Singapore Airlines de lucht in. Toen we boven de wolken waren heb ik het cadeautje opengemaakt dat ik van Bauke ophet laatste moment in mijn handen gedrukt kreeg.
Een mini muis dagboekje met voorin een super lieve brief van haar en Wouter. Ook zat er nog een foto van de echo van dat bijna 22 weken oude wondertje ingeplakt. De brief eindigt als volgt:

"Wij zouden het heel erg leuk vinden als je iets van die gedachten en gevoelens op papier zou kunnen zetten voor ons kleintje en voor jouw kleintje. Want oh wat zou het leuk zijn om later dit boekje aan hem of haar te geven en zo ook te laten voelen wat voor een superompa er toen op de fioets ergens op de wereld rondreed!!! Dat is toch het coolste verhaal wat zo'n kleintje later op school kan vertellen???

Dus wanneer je zin hebt, schrijf wat op voor het kleintje in mijn buik en jouw hart!!!.
Je bent de liefste. Kus Bauke en knuffel van Wouter en een heel klein schopje van dat kleine wondertje".

Nou dat ga ik zeker doen of beter gezegd ik ben er al mee bezig. Gewoon een super idee.
Dus dat werden tranen daar boven de wolken, dicht bij Connepon.

Met een gemiddelde van 855 km per uur en 55 graden onder nul vlogen we op 12 km hoogte naar Singapore en daar kwamen om 6 uur in de ochtend aan (bij jullie 24.00 uur. Om kwart over 8 vertrokken we naar China naar Kunming.Benieuwd of de bagage en de fiets er zou zijn. De bagage wel maar de fiets was nergens te bekennen. En dan blijkt de taal niet kennen dus echt een handicap. Bijna geen Chinees spreekt engels en als je er eentje vindt dan nog maar en klein beetje. Er waren nog 2 fietsers uit Nederland en die hadden ook geen fietsen. Toch maar met de taxi naar het hotel gegaan na wat papieren ingevuld te hebben. En in de taxi heb ik al met een stukje China mogen kennismaken. Veel mondkapjes, heel veel scooters, en alles steekt kris kras over en het rijdt allemaal door elkaar. Dat wordt nog wat voordat ik deze miljoenenstad uit ben want er valt niets te lezen en te vragen. Maar eerst maar eens afwachten of en hoe mijn fiets hier aankomt. Hoe dat afloopt hoor je misschien morgen hopelijk wel. Ik ga ook nog proberen foto's te plaatsen maar dat wordt een moeilijk verhaal denk ik.

Voor nu leef en geniet en een warme groet uit China,

Piet

• 15 Oktober 2009 - 08:17

Riek:

Ze zal niet de 1ste zijn. Fantastisch, ja kippevel over het cadeautjes van Bauke. Hier ook een beetje traantjes.
    Nou de fiets nog, hopelijk komt het goed.
    Geniet van alles wat op je pad komt, maar dat kan ik aan jou wel overlaten.
    Wel spannend he.
    Dikke kus van je zus R.

• 15 Oktober 2009 - 08:34

Je Zusje Ria:

Hoi Piet
    Ik was er ook al goed he.
    En natuurlijk ook niet droog want anders ben je geen Lagarde.
    Jammer dat ik je zondag niet heb gezien maar je bent wel in gedachten hoor .
    Jij gaat ervoor.Kijk goed uit.Knuffel Ria

• 15 Oktober 2009 - 09:10

Rita:

Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen (die fiets komt hopelijk snel). Wil is zijn belofte aan jou al nagekomen. Hij is gisteren direct begonnen. Hopelijk heeft hij veel succes.

Liefs,

Rita

• 15 Oktober 2009 - 09:30

Bauke:

En ach...ik ben ook een Lagarde...dus ik zit ook met betraande ogen achter de computer op werk...(terwijl het mijn eigen tekst en cadeautje is!!!)
    Superfijn dat je bent aangekomen pap!!!!! En oh nee...niet weer die fiets!! ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren! Maar die mensen van Singapore Airlines spreken toch wel engels??? Wil...keigoed joh!!! We blijven je volgen!!! (die 1e van de maand!)

• 15 Oktober 2009 - 09:34

Cisca:

.Hi Pete,
    to cheer you up here a story from a Ompa, hope it makes u smile..i did. :=)))
    After putting her grandchildren to bed, a grandmother changed into old slacks and a droopy blouse and proceeded to wash her hair As she heard the children getting more and more rambunctious, her patience grew thin. Finally, she threw a towel around her head and stormed into their room, putting them back to bed with stern warnings. As she left the room, she heard the three-year-old say with a trembling voice, "Who was THAT?"

• 15 Oktober 2009 - 09:49

Dagmar:

Hello Piet, luckily you already have experience in waiting for your bike at the airport and maybe thats an ideal way to start the journey - who knows? Good luck for a soon arrival of your friend fiets and then a happy start in China together!
    Love, Dagmar

• 15 Oktober 2009 - 10:03

Willemien En André:

Weer een indrukwekkend begin van je reis en wat geweldig dat we dat nu al mogen delen.

Het ga je goed, kerel!

En natuurlijk, Riek, lieten we de familie weer voorgaan met een woordje schrijven....

• 15 Oktober 2009 - 11:37

Roos:

Hoi Piet,
    Eindelijk is het dan zover. Ben blij dat we zo snel iets van je horen. Geniet van dit mooie avontuur. Heel veel groetjes uit het koude Udenhout (2 graden)

• 15 Oktober 2009 - 12:10

Hans:

Ja die fiets moet er toch wel komen. Ik gfa nu voor je duimen en hou pas op als ik lees dat je trouwe reisgezel er is.

• 15 Oktober 2009 - 14:02

Marcel & Ine:

Ik ben geen Lagarde, toch tranen!!! Wat een super idee van Bauke en Wouter om dit aan jou mee te geven. Ja, en dan wederom die fiets, daar heb jij toch wel pattent op Piet. Het brengt hopelijk jouw schema/planning niet in de war. En, o ja, vooral niet in een luchtballon stappen daar!!!!!!!!!!!!
    Lieve groet Marcel & Ine

• 15 Oktober 2009 - 14:07

Coby:

En weer een zusje die een traan weg pikt.
    Piet ik hoop dat je de fiets snel krijgt.
    Gwen en Jan landen morgen om twaalf uur,fijn om ze dan weer terug te zien.
    Heel veel liefs,Coby.

• 15 Oktober 2009 - 16:45

Bram, Coen En Angeli:

Goh piet, nog maar zo kort weg en nu al zoveel meegemaakt. Maar goed, dat heb je dan maar alvast gehad. Nu de fiets er nog niet is, kun je op je gemak alvast een beetje rond kijken waar je straks naar toe moet fietsen. Een goede voorbereiding is het halve werk zullen we maar zeggen. Hoop dat je verder lekker gaat genieten van alle mooie dingen in China dan krijgen wij mooie verhalen te lezen. Hier mis je niet zoveel. Het is echt koud geworden dus terwijl jij in je korte broek fietst, leggen wij er een extra dekbed op. Heel veel plezier en tot de volgende mail.

liefs het gezinnetje uit udenhout

• 15 Oktober 2009 - 19:08

Fam. Lamberts:

Lieve Piet, wat ontzettend balen zeg van je fiets, hoop dat die er inmiddels is. Erg spannend maar het komt zeker goed jou kennende.

Hier gaat het allemaal prima, heb al heel wat mooie foto's gezien van het droomhuwelijk.

Dikke kus en GENIET.

Liefs Freek en Marieke

• 19 Oktober 2009 - 09:55

Hanny:

Ik weet zeker dat dat dagboekje wel vol gaat komen,wat een leuk idee. Voor je het weet lees je er uit voor,maar voorlopig komt er eerst die reis, kei spannend allemaal, ben blij dat je inmiddels je fiets hebt, je trouwe kameraad! Tot gauw, Herman en Hanny