Klaar voor het onbekende? - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Klaar voor het onbekende? - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Klaar voor het onbekende?

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

13 Oktober 2009 | Nederland, Udenhout

Beste allemaal, Dear everyone,

Dear everyone I met on my trip to New Zealand. Tomoorrow morning I leave the Netherlands and I hope to start friday in China (Kunming) for a new adventure on my bike. I hope that I can make between the 8000 and 10.000 km on my bike. I travel from China to Vietnam and than to Cambodja, Laos and Thailand. Till end of march. I hope you can follow me on my weblog. Sometimes I try to write in English. But I put also photo's on my weblog. And if you want, you can also place a reaction. That would be nice.When yoy see in the front of the page "dear everyone" than you know that I write something in English.
For now warm greetings and a big hug for everyone.

Ja beste mensen toch nog even een berichtje op de valreep. Ik krijg tientallen mailtjes ook heel veel van mensen die ik op mijn reis door Nieuw Zeeland ontmoet heb. Zij vragen telkens of ik mijn verslag ook in het Engels kan schrijven. Vandaar dat ik soms een stukje in het Engels schrijf. Engels praten gaat mij beter af dan schrijven maar het gaat om de intentie.

Vanmorgen vroeg opgestaan en meteen begonnen met de fietsdoos en de bagage in orde te maken. Het huis stofzuigen, de planten water geven, koelkast en diepvries leeg maken, beddegoed wassen en dadelijk ga ik alle vogels vangen. Zij gaan logeren bij mijn vogelvriend Rinus. Want als het nog zo'n winter wordt als vorig jaar dan moet je 3 x per dag vers water geven en dat is bijna niet om te doen en daar weet Pierre alles van.
Verder komen er steeds telefoontjes, smsjes en mailtjes binnen om mij een goede reis te wensen. Super gewoon!!

Vanavond komt Bauke hier slapen en zij zwaait mij morgenvroeg om 6 uur uit. Gezellig nog even samen met mijn dochter en dat kleine wondertje dat op komst is.
Rita brengt mij met mijn auto weg. De fiets past daar precies in.

Verder ben je natuurlijk in je hoofd met zoveel zaken bezig. En natuurlijk denk ik weleens: Waar begin je aan en natuurlijk slaat de schrik soms toe maar de uitdaging overheerst. En ik hoop dat deze nieuwe uitdagingen, deze nieuwe indrukken, deze nieuwe ontmoetingen, deze nieuwe onzekerheden het gevoel van het gemis van Connepon, net als in Nieuw Zeeland, meer in evenwicht zullen brengen.

Beste allemaal ik hoop jullie weer snel iets te laten horen maar dan vanuit China.

Ik sluit af met een gedachte van Benjamin Disraëli:

"Iets ondernemen maakt je niet altijd gelukkig, maar je kunt niet gelukkig zijn als je niets onderneemt".

Leef en geniet,

Piet

• 13 Oktober 2009 - 07:49

Margriet En Anton:

Piet, wij wensen jou een zeer voorspoedige reis voor morgen want op het moment dat jij vertrekt richting Schiphol liggen wij nog op een oor. Succes met de laatste loodjes we blijven je via de mail weer op de voet volgen hele dikke knuffel van margriet en groetjes van anton

• 13 Oktober 2009 - 07:53

Hanneke Te Braake:

Dag Piet
    Ik wens je heel veel succes, plezier en lieve mensen op je reis. Ik ga je blog graag volgen.
    Goede reis en tot ziens Hanneke

• 13 Oktober 2009 - 08:01

Riek:

Ja een hele onderneming. We wensen je alles van het beste toe en pas op jezelf. Wij kunnen het nu niet.Geniet ondanks het spannende, dat vind ik ook. Maar wensen moet je vervullen anders blijven ze maar bij je hangen en dat past niet bij je.
    Dikke kus van je zus.

• 13 Oktober 2009 - 08:22

Milo:

Hoi Piet, wens je een hele mooie en goede reis toe. Geniet ervan en pas goed op jezelf daar in den vreemde.

• 13 Oktober 2009 - 08:34

Graeme And Salend NZ:

Good luck Piet for your next adventure, hope it all goes well. Will look forward to following your travels with interest.
    Graeme

• 13 Oktober 2009 - 09:00

Het Bruidspaar:

lieve piet, na zo'n geweldig weekend waarbij we nu nog in een roes leven is het moeilijk voor te stellen dat je niet meer in Udenhout bent wanneer we terug komen van onze mini honeymoon. we gaan je weer ontzettend missen, maar weten van de vorige keer dat het snel voorbij gaat. wij passen weer goed op alles en komen in december, 3 weken, wat dichter naar je toe, wie weet zien we elkaar op een afstand ;-)
    heel veel liefs, een dikke knuffel en ontzettend veel liefs van ons

• 13 Oktober 2009 - 09:07

Jacque And Sharon:

Hey Piet - we have been following your preparations and updates and we'll be following your adventures closely Piet - have an absolutely wonderful trip and experience. All the best for your trip to China - Jacque and Sharon

• 13 Oktober 2009 - 09:23

Ine Seegers:

Lieve Piet, even een laatste groet vanuit Heeswijk-Dinther. Een heel goede en voorspoedige reis gewenst. Een reis vol avonturen, een ontmoeting met veel lieve mensen op je pad en een hele ervaring rijker, hopen wij je in maart 2010 weer in goede gezondheid terug te zien.
    Lieve groetjes Marcel & Ine

• 13 Oktober 2009 - 11:58

Thea En Cees:

Piet heel veel succes met het pionierswerk dat je op fiets gaat verrichten. Heel veel succes gewenst en een voorspoedige vlucht en fietstocht

• 13 Oktober 2009 - 12:10

Bram, Coen En Angeli:

He Piet,
    Het is nu al leuk om te lezen en je bent nog niet eens weg. Ik ga je volgen dat wil je niet weten. Ik hoop dat ik je straks nog even zie.

Alvast een dikke knuffel

LIefs Bram, coen en angelie

• 13 Oktober 2009 - 12:50

Willemien En André:

Goede reis, Piet!!

of wel op zijn Chinees:

• 13 Oktober 2009 - 12:52

André:

En ik had de tekst nog zo mooi in het Chinees getypt.....

Jammer dat hier die Cinese tekens niet worden overgenomen!

Maar de bedoeling was goed.....

• 13 Oktober 2009 - 16:05

Monique IJpelaar:

Ik heb je afgelopen zaterdag al een hele goede reis toegewenst maar wil je nu ook bij deze alle goeds toewensen. Heel veel succes en energie toegewenst. Dat je weer veel lieve mensen mag gaan ontmoeten en kunt genieten van alles en iedereen! 't Ga je goed!
    Lieve groetjes van Monique

• 13 Oktober 2009 - 16:25

De Damwijkjes:

Beste Piet,

Op naar je nieuwe avontuur...dit keer het Verre Oosten. Prachtig, maar ook zo anders. Een heel andere cultuur, moeilijke talen, maar vast overal vriendelijke mensen op je pad.
    Selamat Jalan, veel plezier!
    Groeten van Arthur, Ingrid, Amber en Ruben

• 13 Oktober 2009 - 16:51

Adrie En Louis:

Hallo Piet, we weten niet of je deze nog leest anders zie je hem wel in China. We wilden je een hele goede reis toewensen, heel veel geluk en gezondheid. Het is inderdaad een uitdaging en vinden het heel knap van je. We gaan je weer volgen en kijken uit naar het volgende bericht. Je zult veel mensen weer gaan missen en niet in het minst je kinderen (en het kleine wondertje) en familie. Heel veel succes en tot het volgende bericht.
    Adrie en Louis

• 13 Oktober 2009 - 17:00

Frank En Marja:

Dag beste, lieve Piet, Nog een fijne avond thuis en voor de komende dagen een voorspoedige reis naar China toegewenst! Nogmaals hartelijk dank voor je geweldige bijdrage aan de superprachtige dag, zaterdag! We hebben genoten en genieten nog na...
    Het ga je goed!
    We lezen graag van je ...
    Groet, Frank, Marja, Jip en Daan xxx

• 13 Oktober 2009 - 17:21

Marieke & Freek,:

Lieve Piet,

Geniet, ontdek, ontmoet, leer en vooral veel plezier. Jou kennende gaat dat zeker lukken.

xxx Dikke kus van ons allemaal.

• 13 Oktober 2009 - 17:26

Zus Coby:

Piet heel veel,succes,ik volg je weer,ik ben blij dat ik je zondag nog gezien heb.Heel veel liefde Coby.

• 13 Oktober 2009 - 20:06

Mirjam En Guus Versc:

Beste Piet, we wensen je alles toe wat wenselijk is in jouw situatie.....
    Dag, hoor !

• 13 Oktober 2009 - 20:18

Raymond En Marja:

Hello Piet (ook maar in het Engels dan) Heb een fantastische reis, fiets voorzichtig. Super dat je me nog even belde afgelopen week;tegen de tijd dat je terug bent, kennen ze me in Berkel ook. Je hoort ervan
    Greetz Raymond en Marja

• 13 Oktober 2009 - 22:11

Rianne:

Dag Piet, we zitten al op 14 oktober en ik vraag me af of je kunt slapen ... anders straks maar in het vliegtuig. Ik wil jou ook een hele mooie reis toewensen. Heb het goed Piet en geniet van alles en iedereen wat je gaat ervaren. Hartelijke groeten, Rianne

• 14 Oktober 2009 - 01:30

Karin:

Travel save my goosebump friend.

• 14 Oktober 2009 - 05:56

Bauke:

Pap,

Heb je net uigezwaaid!!!! Wel vreemd hoor...opeens 6 maanden een papa en ompa heel ver weg! De vorige keer waren wij zelf een groot deel ook op reis, dus dat was toch anders!

Ik heb er alle vertrouwen in dat het je allemaal gaat lukken!!!!!!

Dikke kus en een klein traantje!!!!!

• 14 Oktober 2009 - 07:28

David & Lisette NZ:

Hi Piet,
    We wish you all the best on another great adventure. There will be a few more bikes in China than in NZ ! You might have some competition on the road. We hope that your bike arrives at the same time as you this time, lets hope you don't have to spend another night in an airport waiting for it.
    We will look forward to tracking you through this website, and reading all about your experiences.
    Have fun & keep safe.
    Groetjes, David & Lisette. x x x

• 14 Oktober 2009 - 08:08

Jan Van Esch:

Hallo Piet,

Als je dit leest, heb je het eerste deel van je verre reis al achter de rug. Hopelijk is dat goed verlopen. Ik wens je een geweldige reis toe, die brengt wat je er van verwacht.

Groetjes,

Rian en Jan.

• 14 Oktober 2009 - 18:12

Fam.Mork.:

Na Meester Jan.....ook namens Dick de kids en mij een geweldige ervaring daar in het verre China...Hopelijk is je reis goed verlopen en ben je er helemaal weer klaar voor!Pluk de dag!