Echte kriebels!!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Echte kriebels!!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Echte kriebels!!!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

11 Oktober 2009 | Nederland, Udenhout

Beste allemaal,

Het heeft even geduurd maar daar ben ik weer. De afgelopen week stond in het teken van het huwelijk van Anouk en Roel. Eerst een super vrijgezellenfeest op zaterdag 3 oktober en afgelopen zaterdag een geweldige dag. Wat een sfeer. Van
's morgens tot laat in de avond. Op elk onderdeel van de dag zullen zij nog lang, intens en met een goed gevoel kunnen terugdenken en terukijken. Een eer om op zo'n dag ceremoniemeester te mogen zijn. Bedankt Anouk en Roel.

Afgelopen maandag, dinsdag, woensdag waren Dagmar en Gordian op bezoek. Ik heb hen in Nieuw Zeeland ontmoet maar wonen nu weer een paar maanden in Duitsland. Het werden 2 onvergetelijke dagen. Een hele dag naar de Efteling en een hele dag naar 's Hertogenbosch. Thanks Dagmar and Gordian for these unforgettable days. You are two wonderful people.
When I am back from my adventure I come to München. A big hug.

En nu mijn gedachten omzetten naar dat nieuwe avontuur. Ik voel wel steeds meer kriebels. Meer dan de eerste keer moet ik bekennen. Ik besef dat het een hele andere reis gaat worden. Nieuw Zeeland was heel speciaal. Vooral ook omdat het de eerste reis was die ik op deze manier op de fiets ging maken. Het inpakken van de fiets, heb ik genoeg bagage bij?, hoe gaat het fietsen met al die bagage?, hoe gaat het fietsen aan de linker kant van de weg, hoe kan ik mij redden met mijn Engels?. En ga zo maar door. Al deze dingen zijn nu bekend maar toch voel ik dat dit een compleet andere reis gaat worden.

Met het vliegtuig landen in China en dan zo'n beetje een echte analfabeet zijn. Niets kunnen lezen, niets kunnen vragen, de verkeersborden niet kunnen lezen, hoe zijn de wegen?, hoe en wat voor eten moet ik bestellen?, hoe gaat het fietsen in de echte bergen tot 3800 meter hoogte?. En zo kan ik voor mijzelf nog wel duizend vragen bedenken die er allemaal voor zorgen dat ik echt de kriebels heb en er nog steeds meer bij krijg. Het is echt het zekere inruilen voor het onzekere. Hoe dat gaat bevallen weet ik niet.
De antwoorden op al deze vragen zullen jullie de komende tijd beetje bij beetje via deze weblog gaan krijgen.

Ik heb vanaf nu nog 2 volle dagen om de puntjes op de i te zetten. De fiets heeft Erik van De Tweewieler nog voor de laatste maal gecontroleerd. Het stuur gedemonteerd en de trappers zijn verwijderd zodat de fiets in zijn geheel in de fietsdoos paste. De tassen zijn zo goed als gepakt. Morgen nog een laatste check en dinsdag alles in de auto zetten want woensdagmorgen brengt Rita mij om zes uur naar Schiphol. Mijn fiets en bagage inchecken en dan ??????????????

Dinsdag ruim ik ook in om alles in en om het huis op orde te brengen en om nog even (soms telefonisch)afscheid te nemen van de meest dierbaren om mij heen.
Beste allemaal, ik weet niet of het mij nog gaat lukken om dinsdag nog iets op deze weblog te plaatsen.Lukt het niet dan krijgen jullie bericht vanuit Singapore of Kunming in China.
Jullie zien en horen het wel.

Een tijdje geleden las ik onderstaande spreuk:

"Het leven wordt niet afgemeten aan het aantal keren dat wij ademhalen, maar aan de plaatsen en momenten die ons de adem benemen, dichtbij of veraf."

Ik hoop jullie deelgenoot te laten worden van vele van die adembenemende momenten.

Voor nu leef en geniet,

Piet

• 11 Oktober 2009 - 09:56

Riek:

Goedemorgen, de 1ste wederom. Kom net terug van 11,5 km lopen en even bijkomen achter de laptop en toen zag ik je verhaal. Vanmiddag zie ik je dus niet bij Harrie, begrijp ik uit jouw "drukzijn", anders hadden we nog 1 keer kunnen kussen. Maar vanuit Heesch wensen we jou het allerbeste en we lezen al die avonturen wel. Goede vlucht en we denken aan je.
    Liefs Tonnie en Riek

• 11 Oktober 2009 - 11:07

Henk En Lia:

Beste Piet,

Wij wensen je een hele fijne reis met veel mooie adembenemende momenten. Geniet ervan !
    Alle goeds gewenst en hartelijke groeten van

Henk en Lia Clement

• 11 Oktober 2009 - 12:10

André En Willemien:

Op de valreep ook van ons nog snel een groet. Al wordt het inderdaad een hele andere reis, we gaan ervan uit dat jij weer dagelijks gaat genieten Piet, en wij met jou door je verhalen te lezen. Een dikke knuffel!
    André en Willemien

• 11 Oktober 2009 - 13:20

Joop En Corrie:

Hallo Piet,

Nog even een berichtje van ons. Wij hebben al een tweede Word-document geopend om al je verslagen weer in op te slaan, net als je eerste reis naar N-Z. Het is heel leuk om het weer na te lezen en wie weet, gaan we nog een keer de Lagarde-route rijden in N-Z.(met de auto!)Wij hebben ook een beetje kriebels over: wat gaat hij nu weer beleven, net als er een nieuw 2e deel uitgegeven wordt: De avonturen van Piet in China. Wij wensen je vanuit Berkel-Enschot een HELE MOOIE reis toe met vele geweldige ervaringen,leuke verrassingen en boeiende ontmoetingen. Veel geluk van China t/m Thailand en weer veilig en gezond terug in Udenhout. Groeten van Joop en Corrie van Baast

• 11 Oktober 2009 - 13:25

Wim Franken:

We wensen je een geweldige reis! Wij hebben genoten van China en hopen nog eens terug te kunnen gaan. En, maak je over het eten maar geen zorgen, het is allemaal verrukkelijk, al kan er af en toe een onbekend beest voor gebruikt zijn......

Goede reis en tot ziens,

Wim en Audrey.

• 11 Oktober 2009 - 14:56

Coby:

Hoi Piet wat een prachtige foto,s,ik kwam thuis ik denk snel even kijken.Het was een hele drukte bij onze Harry,ik was blij om je nog even te zien.Ja wat jij ook zei,elke dag is moelijk,het gaat goed met mij,maar gisteren en vandaag voel ik mij erg eenzaam,ondanks dat ik een druk weekend had,je kunt dat niet uitleggen,en dat hoeft ook niet.
    Ik ben nu weer heerlijk thuis.
    Piet heel veel succes met alles,ik ga je weer volgen,liefs je zusje Coby.

• 11 Oktober 2009 - 16:59

Lieske:

Ik wens je een ongelooflijke mooie reis!
    'Verreis' je tijd intens en ik hoop gelukkig !!
    We gaan t volgen.
    ALLE GOEDS.
    En Anouk en Roel via deze weg...ook nog gefeliciteerd!

• 11 Oktober 2009 - 17:14

Jane:

Hoi Piet,
    In gedachte reis ik met je mee!
    Lieve groeten Jane

• 11 Oktober 2009 - 19:18

Annemarie:

Goede reis Piet. Wat vliegt de tijd toch! Ik dacht dat het nog wel even duurde!!!! Geniet ervan!!!
    Groetjes Fam Maas

• 11 Oktober 2009 - 19:26

Ans:

Hallo Piet,heel veel plezier op deze nieuwe reis en onderneming.succes en we blijven je volgen.
    Groetjes Fam. Versteijnen

• 11 Oktober 2009 - 21:24

Riette:

Piet een fijne en goede reis, we blijven je volgen en tot ziens in udenhout,veel groetjes,
    jan en riette.

• 12 Oktober 2009 - 07:26

Bart En Tineke:

Hallo Piet,

Het aftellen is nu echt nog op een hand te doen.
    Na een paar enerverende dagen nu de focus weer op iets wat jezelf aangaat. Spannende stappen te zetten, maar je hebt er zin in en dat is een prima reden om het te doen. Uitdaging en spanning horen bij elkaar, maar als de keuze om het te doen je eigen keuze is gaat dat lukken.
    Een ding is zeker: we blijven je bij tijd en wijle volgen via je weblog en hopen dat je na afloop je conditie op peil wilt houden en we je verhalen weer live kunnen delen bij een kopje thee aan de keukentafel.
    Voor nu .....een goede tijd gewenst en gezond weer terug!!!!

• 12 Oktober 2009 - 09:06

Mia Urlings.:

Hoi Piet,
    Nu gaat het dus echt beginnen,wat een avontuur!!! Veel geluk en behouden reis.Toy toy. Mia.

• 12 Oktober 2009 - 16:28

Peter Van Ierland:

Dag Piet,

Heb je vorige reis en je prachtige foto's behoorlijk goed gevolgd. Ik wens je veel plezier en weer een prachtige reis toe.

Goede reis en geniet ervan,

Peter

groetjes Niels van Veggel

• 12 Oktober 2009 - 17:44

Marcel & Ine:

Ha die Piet,

We weten niet of je door alle drukte dit berichtje nog ziet voordat je woensdag het luchtruim kiest richting China.............
    Zo niet, dan lees het het wel ergens in het mysterieuze Oosten. We zijn heel benieuwd naar je nieuwe avonturen en hoe het je vergaat.
    Inmiddels heb je toch ook de nodige ervaring als globetrotter, je loopt niet in zeven sloten tegelijk, en......komt met al je wijsheid (ook in China) een heel eind!

Lieve Piet: vooral veel plezier gewenst met deze nieuwe uitdaging en we zijn nu al heel benieuwd naar je eerste verslag!
    Veel geluk en succes en een lieve groet van ons!

Marcel & Ine

• 12 Oktober 2009 - 19:13

Astrid-Ad En Jannick:

Hallo Piet,
    Tegen een schipper zou ik zeggen "behouden vaart"!
    Maar wij wensen jou een goede vlucht,een onvergetelijke reis!!!!,en ook wij blijven je verhalen weer volgen...........zij het op een iets lager pitje,ivm de drukte rondom het Winterparadijs!!!!!

Het gaat je (weer) goed............
    groeten Ad -Astrid en Jannick

• 12 Oktober 2009 - 21:50

Jan En Henriëtte:

Heel veel succes met je volgende reis, wij zullen hem met veel plezier volgen. groetjes

• 13 Oktober 2009 - 14:56

Jan En Gwen:

Lieve ome piet,

Vanuit een heerlijk Thailand willen wij jou een fantastische, mooie, geweldige, goede en indrukwekkende reis toewensen.

Wij hebben van Thailand genoten. Veel gezien en veel gedaan. We zullen zeker aan je denken als je over een aantal maanden Thailand aan gaat doen.

Wij gaan nog 2 dagen genieten in Bangkok en dan komen we weer naar het heerlijke Breugel.

Vanaf hier hele dikke knuffels en maak er een te gekke tijd van.

En vergeet in China je Point-it boekje niet, dan kom je vast een heel eind mee....

Groetjes Jan en Gwen