Het begin van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het begin van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het begin van een nieuw avontuur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

02 Augustus 2009 | Nederland, Udenhout

Beste allemaal,

Denken aan het nieuwe avontuur doe ik elke dag al maar nu ga ik er ook concreet aan werken.
De fotoboeken van Nieuw Zeeland zijn nu klaar. De boeken zijn echt heel mooi geworden al zeg ik het zelf. Morgen kan ik hoogstwaarschijnlijk de fotoboeken van de Filippijnen en Finland ophalen. Kom ze 13 september maar bekijken als je zin en tijd heb. Laat het wel even weten in verband met de organisatie van deze BBQ middag.

Maar Nieuw Zeeland zit ook nog heel diep in mij, merk ik elke dag. Elke dag ontvang ik nog mailtjes en niet alleen vanuit Nieuw Zeeland maar ook van veel Back Packers uit andere landen.
Vanmorgen heb ik Cynthia, Karin en Cisca uit NZ weer even aan de telefoon gehad. Super gewoon.

Ik ga jullie vaaf nu ook weer op de hoogte houden van de voorbereidingen van het avontuur in Azië.

Van Rita kreeg ik een boekje over gewoonten en etiquette in China. Je weet dan meteen dat het een totaal andere ervaring gaat worden.

Inmiddels heb ook de kaarten van China, Vietnam. Cambodja,Laos en Thailand opgeplakt en met kleine ronde blauwe stickertjes heb ik de tocht uitgezet. Ook ben ik van alles over deze landen aan het lezen.
Ik probeer niets van te voren vast te leggen maar ik ga wel de fietstocht wat concreter invullen om zoveel mogelijk te kunnen zien. De wegen zijn namelijk niet overal even goed en soms zijn er zelfs helemaal geen verharde wegen en moet je met een bus verder.

Ik zal proberen in 8 afleveringen jullie van mijn plannen op de hoogte te brengen.

Vandaag de eerste aflevering: China

Ik land via Singapore in Kunming, in het zuiden van China in de provincie
Yunnan.
Ik fiets daar door wonderschone valleien en ik fiets naar de Tibetanen op hoogvlakte van Zhongdian
en ik kom dan door de wereldberoemde Tijgerkloof. Ik fiets op een hoogte tussen de 1500 en 3800 meter. Dus dat zal stevig klimmen worden. Veel meer nog dan in NZ. Om in Zhongdian te komen moet ik over 3 passen langs besneeuwde bergtoppen.
Daarna ben ik terug in Kunming en heb ik als het goed is ruim 1200 kilometer gefietst. Gemiddeld tussen de 70 en 80 km per dag. Op een vijfpuntsschaal is de zwaarte van deze tocht 4. Maar volgens de reisgidsen krijg je daar ook wat voor terug. Op een schaal van 10 krijgt deze tocht een 9 voor natuur, een 9 voor cultuur en een 8 voor avontuur. Ik ben benieuwd!!
Vooral benieuwd ben ik naar hoe ik om ga met het "analfabeet" zijn. Op de meeste plaatsen is geen normale communicatie mogelijk, maar ook geen menukaart, plaatsnaam en wat dan ook kunnen lezen zal spannend zijn. Van verschillende plaatsen heb ik een kopie met chinese tekens (karakters) erop om zo de juiste route te kunnen fietsen. Ook niet overal is internet of bereik met de telefoon. Ook het eten zal totaal anders zijn. Dus dat wordt ook al een ervaring op zich. Dat maakt het ook heel spannend.
De volgende keer vertel ik een beetje over het tweede gedeelte: De tocht van Kunming naar Hanoi.

De komende tijd ga ik ook naar de ambassade naar Den Haag om een visum te halen voor China en Vietnam. Voor de andere landen moet je daar ter plaatse een visum regelen.

Verder eind augustus en begin september naar de GGD voor nogal wat vaccinaties.

Beste allemaal, voor nu hebben jullie weer genoeg informatie denk ik, dus tot over een paar weken op de weblog en anders tot 13 september.

Leef en geniet,

Piet

• 02 Augustus 2009 - 07:21

Gwen:

Lieve ome Piet,

Een nieuw en spannend avontuur ga je tegemoet! Heel gaaf. Ik ben benieuwd hoe het straks in het echt is...
    Mocht je nog wat insite information willen hebben...Jan heeft deze landen ook bezocht tijdens zijn wereldreis en hij verteld je er graag meer over, ook al zit hij downunder.

Dikke zoen van mij en tot de 23 tijdens de familiedag!

• 02 Augustus 2009 - 07:32

Hans:

Zoals ik al in mijn laatste mailtje schreef, ja dit zal een heel ander avontuur worden. En als ik je eerste bericht zo lees gaat dat helemaal uitkomen. Wat een avontuur. Ik zie nu al uit naar de foto's. Ik ben gek op sneeuw en bergen.

Kijk nu al uit naar je volgende bericht. Succes een plezier met voorbereiden.

• 02 Augustus 2009 - 07:53

Riek:

Hoi Piet,
    He Gwen, ben je me voor. Ja logisch he. Net bericht van Jan gezien en geschreven. Wordt een spannende reis Piet. Leuk al om iets te vernemen van je reis, ik probeer het allemaal op te slaan in mijn bolletje, anders kijk ik alles even terug. Tot 23 augustus hoopik.
    Riek

• 02 Augustus 2009 - 09:00

Evi:

mijnheer Lagarde,

heel veel succes met de volgende reis .

groetjes
    evi

• 02 Augustus 2009 - 10:10

Herman En Hanny:

Piet, ik zou liever hebben dat je weer naar NZ.gaat,maar wie ben ik.
    Het zal vast allemaal goed gaan,goed voorbereiden is het halve werk,en dat doe je altijd voor zover mogelijk terdege.De rest is afwachten wat er op je afkomt, meer kun je niet doen.
    Je geniet alweer van wat je allemaal zult gaan zien, dat is de ware reizigers mentaliteit denk ik,die bezit ik helemaal niet. Ik geniet van wat je ons allemaal gaat laten zien, dus je weet ook weer dat je er niet alleen bent, zo is het toch prima.
    Tot de 23ste in Ravenstein.
    Liefs en groetjes uit Gennep van Hanny en de rest.

• 02 Augustus 2009 - 11:23

Coby:

Hoi Piet,dat gaat vast weer een prachtige reis worden.Ik blijf je weer volgen.
    Ja,Jan doet het ook goed,wel zwaar maar daar heb ik een goed gevoel bij,de tijd gaat zo snel,wel fijn dat ze straks,samen ook nog een klein maandje vakantie hebben.
    Hier gaat alles zijn gangetje,liefs je zusje Coby.

• 02 Augustus 2009 - 11:53

Tonja:

hoi piet,
    Je hebt al heel wat werk verricht! Klinkt allemaal goed en spannend! Ik kijk nu al uit naar je verslagen, en ik hoop de 13e september in je albums nog na te kunnen genieten van je Nieuw Zeeland-avontuur. HARTelijke groet, tonja

• 02 Augustus 2009 - 15:23

Jac Peeters:

Dag Piet,

Prachtig! Altijd maar weer 'in beweging blijven.'Maar ook het leven nemen zoals het op je afkomt. Vanmiddag ontving ik een Poolse beiaardier, die hier op de beiaard van de Beekse toren een fraai concert kwam verzorgen. Het loopt dan al gauw uit op een vervolg ... concerten in Gdansk! Zoals ik je al zei zullen Hanneke en ik indien mogelijk graag aanwezig zijn op 13 september. Ik ben echt heel erg benieuwd naar de fotoboeken!
    Hartelijke groeten uit Hilvarenbeek,
    Jac en Hanneke

• 03 Augustus 2009 - 09:08

Ria:

Hallo globetrotter, deze keer ga ik je volgen via de site. Het zal wel een spannerder en avontuurlijker reis worden dan NZ, maar met jouw voorbereiding,conditie en een prachtig engeltje op je schouder gaat dit zeker weer lukken. Ik zou je fotoboeken wel een keer willen zien ze lijken me geweldig.
    Veel succes met de voorbereiding. Ria

• 04 Augustus 2009 - 17:09

Hanneke Te Braake:

Hoi Piet, Met grote bewondering (en ook een beetje jaloers) voor je reis,je durf en je doorzettingsvermogen wens ik je nu vast fijne voorbereididngen en straks een goede reis. Ik ga je met grote belangstelling volgen. Tot ziens
    Hanneke

• 05 Augustus 2009 - 09:42

Lieske:

Op naar nieuwe herinneringen !! Wauw wat een plannen ! Alle goeds. veel liefs Lieske
    p.s. Piet ik kom graag 13 september de boeken live bekijken ik vind echt dat ik het niet genoeg gevolgd heb en zal dat beter doen bij je volgende reis.x

• 06 Augustus 2009 - 08:15

Zr.Paulino:

Dag Piet, Alweer bezig met het volgende avontuur, heb ik gelezen. Ik wens je heel veel sterkte en succes met alle voorbereidingen.
    Ik hoop dat het weer net zo mooi mag worden als je vorige reis. Ik volg je weer van dag tot dag!
    Het allerbeste gewenst en veel groetjes van
    Zr. Paulino

• 07 Augustus 2009 - 08:46

Thea En Cees Stuif:

Hoi Piet

Ik hoop dat mijn berichtje nu aankomt.
    De mail heb ik geactiveerd zodat ik je nu op de voet kan volgen zonder eerst naar de pagina toe te gaan, werd ook wel eens vergeten.
    Ik ben zeer benieuwd hoe het je daat zal vergaan in Zuid Oost Azie