De kleurrijke route - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu De kleurrijke route - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De kleurrijke route

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

09 Augustus 2009 | Nederland, Udenhout

Beste allemaal,

Dat was een geweldig zonnige week! Lekker zoveel mogelijk buiten. Om de dag zo'n 40 kilometer door de duinen om de conditie op peil te houden.

En dat zal wel nodig zijn want de weg van Kunming (China) naar Vietnam is een hele pittige. Asian Way of live geeft de zwaarte van deze tocht een 5 op een schaal van 1 t/m 5. Maar op een schaal van 10 krijgt deze tocht een 9 voor natuur, een 8 voor cultuur en een 8 voor avontuur.
Ik fiets over de hoogste pas in Vietnam. Meer dan 2000 meter hoog. Ook fiets ik door gebieden waar heel veel kleurrijke bergstammem wonen en waar nog bijna geen toeristen komen.
De wegen zijn redelijk maar er zijn ook stukken bij waar bijna niet te fietsen is maar dan kun je een stuk de bus nemen. Deze tocht eindigt in Hanoi.

Het klimaat is er deze tijd mild. In Zuid-west China zijn de koudste maanden november tot en met januari en de natste juni, juli en augustus. In Vietnam loopt het regenseizoen van juni t/m september.
In de bergen kan het natuurlijk behoorlijk afkoelen.

Ik hoop jullie tijdens de reis zoveel mogelijk op de hoogte te houden van het leven en de bezienswaardigheden van de gebieden waar ik door heen ga fietsen. Het begint weer steeds meer te kriebelen en ik besef dat het een compleet ander avontuur gaat worden. Maar dat wilde ik juist.

Deze week weer veel mailtjes ontvangen van mensen die ik in Nieuw Zeeland ontmoet heb. Ook heb ik meestal op zondagmorgen geregeld telefonisch contact. Het is nog steeds een bijzonder gevoel dat de contacten zo intens blijven en ik hoop dat ik nog een keertje in de gelegenheid ben om terug te gaan.

Inmiddels zijn de prachtige fotoboeken al regelmatig bewonderd. Wil je deze ook bekijken dan kan dat natuurlijk op 13 september. Loop vanaf 1 uur gerust even binnen maar laat het wel even weten vanwege de organisatie.

Beste allemaal, tot over een week want dan schrijf ik weer iets over de tocht van Hanoi naar Danang. Een tocht langs de kust van Vietnam.

Voor nu:

Leef en geniet.

Piet

• 09 Augustus 2009 - 08:37

Riek En Tonnie:

Zo ik ben de 1ste. Goedemorgen. Kom net terug van 12 km lopen. Tonnie is 80 km fietsen. Dus we zijn weer sportief bezig, he. Wat een organisatie he Piet. Maar het al wel leuk zijn om te doen. En als je het leuk vindt. Ik zeg maar zo, niets moet alles mag. Daar hebben we de leeftijd voor, maar als ik ons tweeen bekijk, dan hebben we het nog veel drukker dan toen we werkten. Een nadeel is wel, dat de tijd ook veel vlugger gaat. Tonnie en ik zijn alweer 1,5 jaar thuis. Niet te geloven he.Maar als we maar gezond blijven dan kunnen we nog veel toch. Liefs van Tonnie en Riek en succes met alles broer

• 09 Augustus 2009 - 09:12

Hanny:

Goeimorgen Piet, ik las net het mailtje van ons Riek. Herman is ook fietsen, ik lekker even de admimistratie bijwerken. Vanmiddag naar vrienden op visitie, en daarna nog een wandeling. het begint te kriebelen, nou bij mij ook als ik lees wat je daar allemaal tegen gaat komen, maar een gezond verstand en gezond van lijf en leden moet dit avontuur aan te gaan zijn. Tot over een paar weekjes.
    Groetjes van Herman en liefs van mij,Hanny

• 10 Augustus 2009 - 23:34

Jac Peeters:

Dag Piet,

Jouw nieuwe avontuur belooft weer veel 'spektakel'!
    We zullen je weer volgen hoor!
    Goed dat je je conditie op peil houdt, want als ik je berichten lees, zal de tocht zwaarder zijn dat het fietsen in Nieuw-Zeeland. En ... je zult weer moeten wennen aan rechts fietsen!
    Wij genieten inmiddels al van de derde vakantieweek. Ook heel veel gefietst trouwens! Bijna iedere dag samen een tochtje op de racefietsen. Hanneke had nooit gedacht, dat fietsen zo fijn was!
    We hopen op 13 september van de partij te zijn. We laten het in ieder geval weten.
    Hartelijke groeten uit Hilvarenbeek,
    Jac en Hanneke

• 13 Augustus 2009 - 09:54

Ria:

Hoi, Piet
    Ik las deze week het volgende:

Bij een goed einde hoort een goed begin.
    Confucius

Deze uitspraak is wel van toepassing op je voorbereidingen en het geheel.
    Ik kom graag op 13 sept. naar je foto-boeken kijken als het mogelijk is.
    Gr. Ria

• 16 Augustus 2009 - 11:20

Luud:

Hallo Piet,
    Gisteren helaas niet in staat om naar de bedankdag van 't Schoor te komen en daar je verhaal te horen. Desondanks wel je weblog gevonden en een groot deel daarvan gelezen en bekeken.
    Wauw, wat een verhaal en reis.
    Je nieuwe reis ga ik van meet af aan volgen.
    Onderweg zijn, hoe dan ook, is het leukste wat er is.

• 17 Augustus 2009 - 10:45

Herman En Hanny Week:

hoi piet,
    13 sept. kunnen wij helaas niet,want dan zijn we een lang weekend in Budapest met broers en zus van herman.graag zien we de boeken nog een andere keer.je bent bij deze uitgenodigd voor een glaasje wijn bij ons en dan wat bijkletsen. we horen het wel.veel succes met de voorbereiding voor weer een fantastische reis.
    groetjes herman en hanny weekamp