Zware storm en zware regen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Zware storm en zware regen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Zware storm en zware regen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

05 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

beste allemaal,

Dar 160/166. Donderdag 5 maart.

Goed geslapen en tijd genoeg vandaag om later op te staan. Maar dat lukt mij niet. Het zit in mijn lijf om om 6 uur op te staan. Met moeite probeer ik tot 7 uur te blijven liggen. Het weer is vannacht totaal veranderd. Zware storm en zware regen op komst. Vooral in de namiddag.
Dus om 8 uur zit ik op de fiets op weg naar de ferry in Onerao.
De schuimkoppen staan al op de golven. Maar tegen 9 uur stap ik al van de ferry en koop een paar muffins als "ontbijt".
Daarna wurm ik mij een weg door de mensenmassa, de bussen en de auto's. Allemaal op weg naar hun werk. Eerst de 2 km lange kaarsrechte hoofdstraat, Queenstreet" door met een stuk of 10 stoplichten. Het is een kaarsrechte weg die stevig omhoog loopt. Dus ook in Auckland is fietsen altijd dalen en klimmen. (Soms echt flink klimmen!!!!)

Om half 10 ben ik weer terug in "mijn" cabin in Bamber House. Dezelfde cabin voor 3 dagen.
Vandaag zal het voor het grootste gedeelte binnenblijven zijn.
Maar ik kan nog net voor de regen naar "Eden Park" naar het grootste rugby stadion van Auckland. Ik wil namelijk voor ik Auckland verlaat nog een rugbywedstrijd live zien.
Dat wordt dus zaterdagavonr om half 6:

THE BLUES TEGEN THE SHARKS

Ben heel benieuwd!!!!
Het is maar 20 minuten lopen naar het stadion.

Na een heerlijk breakfast ben ik weer terug en zit ik nu mijn "administratie" bij te werken.

Want beste allemaal je krijgt nog heel wat te horen.
Zoals:
- Statistische gegevens
- Wat ik zoal ga doen als ik weer thuis ben.
- Wat de (reis)plannen voor de toekomst zijn/worden.
- Wat ik geleerd/ervaren heb.
- Wat ik tegengekomen, gevonden en ondervonden heb.
- Wat mij hier in NZ in het bijzonder opgevallen is.
- ......................
-.......................

Dus beste lezers, blijf mij nog maar volgen dan kom je nog heel wat te weet.


Voor nu een fijne dag en leef en geniet.

Piet


Ik probeer straks op de andere computer nog wat foto's te plaatsen want op deze is dat niet mogelijk.





  • 05 Maart 2009 - 07:50

    Riek:

    Wat een spannend verhaal, we zijn benieuwd wat je zoal gat ondernemen. Eerst zien we je graag even terug op 14 maart en dan zie je maar weer. Geniet van alles wat je nog wil, dat is wat je nu nog kunt doen.
    Ik ga zometeen eind lopen en dan een beetje poetsen en vanmiddag achter mijn legpuzzel, want die heb ik 5 dagen gemist.
    Groetjes Riek

  • 05 Maart 2009 - 08:59

    Tonja:

    wat leuk piet, dat je de spanning er zo weet in te houden! Ik kijk uit naar al je gegevens en geniet intussen van de mooie foto's. HARTelijke groet, tonja

  • 05 Maart 2009 - 19:16

    Ine:

    Ga je het nu lekker spannend voor ons maken?En wij maar gissen wat Piet zal gaan ondernemen.
    Heb je nog wel even tijd voor ons als je terug bent? Je ziet Piet een hoop onbeantwoorde vragen en wij willen graag alles van je weten. Wij zien uit naar je thuiskomst.
    Lieve groet Marcel & Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 1987706

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: