De overgang - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu De overgang - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De overgang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

06 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Beste allemaal,

Dag 161/168. Vrijdag 6 maart.
Ja ik heb de dagentelling wat aangepast. Het waren geen 166 dagen maar 168 dagen.

Ik heb bewust gekozen om meer dan op tijd in Auckland te zijn. Bijna 10 dagen.In het begin dacht ik, wat moet ik in die grote stad maar ik ben zo wel een natuurlijke overgang aan het creeren om van een prachtig avontuur met elke dag, "ik zie wel wat de dag van morgen brengt" weer de wereld van het meer gestructureerde, voorspelbare, geregelde leven binnen te vliegen.

Wat het weer betreft werkt dat ook op een natuurlijke manier mee. Storm en regen. De hele nacht sirenes van brandwer en politie. Omgewaaide bomen en masten, afgewaaide dakplaten enz.
Dus maar wat langer blijven liggen en mijn "administratie" verder afgewerkt.
Zojuist is het droog geworden en ben ik even voor een heerlijke brunch weggeweest.

Ook Benedicte (onderweg in Surray bay en Dunedin) ontmoet met haar man en zoontje Benjamin) hier in Auckland gebeld en wij proberen in het weekend elkaar te ontmoeten.

Ook Peter in Takapuna (de ontmoeting met hem en zijn zoontje op de allereerste dag in NZ)gebeld en ook daar moest ik zeker langskomen en voor een paar dagen blijven.
ook moet ik volgende week nog bij Ross en Angela langs.

Dus druk genoeg nog en als ik dat zo zit te typen dan krijg ik spontaan Goosebumps van al deze spontane ontmoetingen en mensen. Echt niet te geloven.

Vandaag ga ik verder werken aan de statistische gegevens: Er worden dan antwoorden gegeven op:
- In hoeveel verschillende bedden ik geslapen heb.
- Hoeveel Back Packers ik ontmoet heb waar ik nog steeds contact mee heb.
- Wat ik zoal aan eten en drinken op heb.
- Hoevaak ik in de tent, de Back Packers, bij Bed en breakfast en bij mensen thuis geslapen heb.
- Hoeveel km ik gefietst en gelopen heb.Hoeveel km per dag, de langste afstand. de hoogste snelheid, de laagste snelheid.
- Hoeveel kg ik afgevallen ben.
- Hoeveel adventures ik gedaan heb.
- Het aantal emails, smsjes en reacties op de website.
- De weersomstandigheden waarin ik gefietst heb.
- Het aantal adressen van mensen die ik on the road ontmoet heb.

en misschien komen er nog wat andere wetenswaardigheden bij.

Ik ga nu maar vast aan het tellen en teruglezen in mijn dagboek.

O,ja voor de volgers van de website die later "ingestapt" zijn wil ik op het volgende wijzen: Een paar dagen voor mijn vertrek heb ik een stukje geschreven over loslaten. Kijk maar bij 24-9-2008. Ik ga hier de komende dagen zeker op terug komen.

Voor nu een fijne goede morgen en leef en geniet van alweer een vrijdag.

Een warme groet,

Piet

• 06 Maart 2009 - 07:26

Riek:

Goedemorgen broertje,wat mooi dat je elkaar weer even terug ziet. Brei er maar een mooi eind aan. En probeer later een mooi boek te schrijven, verhalen genoeg, net zoals het boek Äustralie in 365 dagen". Dan noemen we het "Nieuw-Zeeland rond in 168 dagen". Mooie titel he!
    Ik zal wel helpen als dat nodig mocht zijn.
    Ga zometeen vrijwilligster spelen bij bejaardenhuis. Ik doe daat de "geheugentraining". Heel leuk om te doen, er komen dan ongeveer 10 bejaarden een uurtje d'r geheugen trainen.
    Houdoe

• 06 Maart 2009 - 09:22

Groep 6a :

Beste meneer Lagarde
    Wij zijn Pepijn Milou Stijn en Sanne uit groep 6a.Omdat er zoveel ruzie's in groep 6a waren, hebben een paar kinderen spelletjes op de computer gezocht.Om ervoor tezorgen dat de speelplaats pest vrij word . Wij willen u graag uitnodigen om supporter van ons te worden.Komt u een keer kijken als u weer terug bent ?

Alsvast bedankt en groetjes van groep 6a.