Tour the Taupo - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Tour the Taupo - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Tour the Taupo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

01 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Turangi

Beste allemaal,

Dag 125/166. Zondag 1 februari.

Om 6 uur was Cynthia al op om een geweldige lunch klaar te maken voor onderweg. Geoff en Doug zouden mij de eerste kilometers vergezellen op de fiets. Ik zou rechtstreeks naar Napier kunnen gaan maar ik wilde ook met al de bagage de Taupo tour doen.
Dus om kwart over 7 zaten we op de fiets. Na 6 km ging ik alleen verder.
We hadden nog geen echt afscheid genomen omdat Cynthia, Geoff, Glynis en Doug weer terug naar huis gingen en zij door Turangi zouden komen. Als ik er voor 4 uur was dan zouden we samen nog iets drinken.

En na 106 km met lange beklimmingen, eerst wind tegen en daarna storm tegen. Er werd zelfs aangeraden aan wandelaars om de crossing (een beroemde bergtocht) niet te doen vanwege de storm die plotseling op kwam zetten. Maar om half 3 was ik in Turangi en om 4 uur kwamen mijn vrienden ook een bezoek brengen in het mooie Back packers Riverstone. daarna samen wat gedronken en gegeten en om 5 uur innig en intens afscheid genomen. Ik denk dat we elkaar ooit weer terug zien.

Thanks again Geoff and Cynthia. I 'll never forget you. It was wonderfull on the farm in Shannon and on the Lake in you beautifull house. I hope we see eachoyher again sometimes. But we stay in contact.Greetings to Glynis and Doug.

Dadelijk even boodschappen doen en wat eten en morgen terug naar Taupo.

En dan ................ ? Het antwoord hoop ik jullie over een paar dagen te geven.

Voor nu leef en geniet en een warme groet vanuit Turangi.

Piet







  • 01 Februari 2009 - 09:42

    :

    Hallo Piet even een berichje uit Friesland.
    je zult wel denken van wie dan, we hebben namelijk met je gesproken in December toen je met je fiets op het treinstation stond te wachten.we wensen je vanaf deze kant nog een fijne reis toe, het is een geweldige prestatie op de fiets door dit mooie land.
    Groetjes van ons

  • 01 Februari 2009 - 11:42

    Riek:

    Goedemiddag knul. Ik ben een beetje laat, maar gisterenavond Carnavalsbal gehad en dan weet je het. Laat thuis maar super, super. Genoten van alle gezelligheid.Ajax helaas gisteren weer verloren van Heerenvenen. Jammer, jammer. Groetjes je zus

  • 01 Februari 2009 - 18:13

    Geoff:

    Good luck Piet, we enjoyed having you and remember to take the rock out of the bottom of your carry bag., Thanks for the dinner and enriching our lives

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Turangi

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 1987844

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: