the ultimate caving adventure - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu the ultimate caving adventure - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

the ultimate caving adventure

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

27 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Beste allemaal,

Het is nu dinsdag 27 januari. dag 120/166.

Vandaag rustig kunnen starten. Om 9 uur had ik gebeokt voor de " Balck Abyss".

Uit de folder:

Descend into the black, seemingly botomless depths os Ruakuri Cave and experience the most adrenalin pumping caving adventure around.

This chellinging expedition combines agseiling, a breathtaking 35 tomo, climbing waterfalls, a flying fox through the dark and cave tubing down the river. It's definitely one unforgettable journey.

Het werden weer 5 onvergetelijke uren. Een jong stelletje uit de US en uit Engeland.
Eerst hijs je je in een wetsuite en dan werden de beginselen van abseilen aangeleerd. En dan de grotten in. 3 uur in het donker onder duizenden glowworms.

Wat een agembenemende grote grotten.

Maar beste allemaal, morgen op de fiets en nu vanmiddag lekker niks doen. Morgen wacht een flinke tocht met weinig gelegenheid om te slapen. Ben benieuwd waar ik morgen ben.

Maar beste allemaal weer bedankt voor al die berichten. Het blijft inspireren. Anja uit Amerika bedankt en ik blij dat ik met de verhalen wat warmte kan brengen in het zeer koude Wisconsin. Ik heb geen mailadres want anders zou ik een persoonlijk berichtje sturen.

Hopelijk vind ik morgen weer een computer om over de dag van morgen te berichten.

Een lieve groet en leef en geniet

Piet






  • 27 Januari 2009 - 08:38

    Riek:

    Hoi wat een spannend avontuur, wel erg mooi, was het niet eng? Jij vindt niets meer eng maar toch.
    Het mail adres van Anje zal ik wel doorsturen naar je mail. Oke.

  • 27 Januari 2009 - 10:44

    Gwen En Jan:

    Hallo Lieve ome Piet,
    Vanuit Breugel een mega WAUW!!!! Alweer 6000 km gefietst. Dat doen maar weinig mensen je na. Geweldig om je zo te kunnen volgen en wat een mooie foto's.
    Met ons gaat alles goed. Sinds een week zijn wij Peetouders van de mooie Sanne. Zij is de dochter van Jan zijn broer, Bart en schoonzus Chantal. We zijn helemaal in de wolken.

    Lieve ome Piet, Geniet!(Maar dat doe je al)
    Dikke knuffels Gwen en Jan

  • 27 Januari 2009 - 14:29

    Monica And |Robin:

    Dear Piet

    We met you on the fishing trip catching Blue Cod on Stewart Island.

    We are now back in the UK. We wish you well but can't understand your blog as we don't speak Dutch!! Maybe there is a way to translate into English?

    Kind Regards,

    Monica

  • 28 Januari 2009 - 04:58

    Ineke & Roel:

    Dag Piet!

    Lekker gefiets weer vandaag? We vonden het leuk om je verhaal te horen gisteren! Heel veel plezier nog tijdens het vervolg van je reis!

    Groetjes,
    Ineke & Roel (ontmoet in het hostel in Waitapo)

  • 28 Januari 2009 - 06:43

    Hans:

    Hoi Piet. Ik heb weer even bij moeten lezen want ik ben er even tussenuit geweest. Zeiljacht van Napier naar Wellington gebracht en Jo en Brian bezocht in hun vakantiehuis in Motuoapa (aan Lake Taupo) Het houdt maar niet op he? Geweldig gewoon de dingen die je doet en de mensen die je ontmoet. Natuurlijk onwijs gefeliciteerd met je 6000 km. Hellumpie af Piet en er komen er nog wel wat bij als ik het zo lees. Ik blijf je volgen.

  • 28 Januari 2009 - 20:04

    Willemien En André:

    Geweldig Piet, wat jij allemaal onderneemt! Als je hier straks nog maar kunt wennen!! We zijn enorm trots op je, dat mag je gerust weten. We blijven je met stijgende verbazing volgen.
    Groeten van André,
    Willemien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 1987713

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: