Uit de boeken - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Uit de boeken - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Uit de boeken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

26 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Beste allemaal,

Vandaag is het maandag 26 januari. Dag 119/166.

Sorry Andre en Willemien en Marcel en Ine. Ik vond dat jullie hoog ingezet hadden met 6000 km na deze bocht. Ik ging zelf uit van de 5000 km. Maar jullie uitdaging kon ik niet op me laten zitten. Maar na vandag kan ik jullie T shirt niet meer dragen. Ik ben er overheen en misschien komen er nog 1000 bij. Ja je weet het als je iets doet moet je het maar meteen goed doen.

Ongelooflijk he 6000 km 6.000.000 meters prachtige natuur. 6000 km genieten. Regen, storm, sneeuw, kou, hitte, afdalingen, beklimmingen, ontzetting vele ontmoetingen met ontzettend veel gastvrije mensen. Vrienden voor het leven ontmoet. Je dochter en schoonzoon die je ongelooflijk origineel komen verrassen.

Ja beste allemaal een avontuur tot nu toe om nooit meer te vergeten. Precies bij de 6000 km ben ik gestopt heb mijn fiets aan de kant gezet en heb zomaar een ontzettende schreeuw door de bergen laten klinken. Toen heb ik mijzelf op een halve liter yoghurt getrakteerd en dan weer verder.

Want vandaag vertrok ik om kwart voor 7 vanuit Mokau. Maar eerst nog iets over gisterenavond. Ik was alleen met een echtpaar uit Auckland in de BP. Ross en Angela. We raakten aan de praat en zij vroegen of ik zin had om een strandwandeling te maken. En Ja hoor het werd weer een bijzondere ontmoeting. Bijna 2 uur over het zwarte zand gelopen, naar vissers gekeken en over vanalles gepraat, Zij hadden samen de tocht van 150 km rondom Mount Egmont gemaakt. Na de wandeling samen gegeten en ik heb hen op een heerlijkijsje getrakteerd. In de BP nog een wijntje gedronken en natuurlijk adressen uitgewisseld. En als ik in Auckland kwam dan moest ik bij hen blijven logeren en ook Bauke en Wouter waren van harte welkom.
Vanmorgen gingen zij op weg naar Auckland en zij zouden na 50 km in Pio Pio wachten om samen wat te drinken.

Thank you Angela and Ross. It was very nice to meet you. I hope we see each other somewhere.

Op weg naar de 6000 km werd een van de mooiste fietstochten hier. Heuvel op en heuvel af. erst door een gorge met de steile bergwanden links en rechts van mij. De schapen leken tegen de bergwand geplakt te zijn.
Ik kwam ogen te kort en kijken kon ik volop omdat er zo vroeg bijna geen verkeer was.
Ik was eerder in Pio pio dan Angela en Ross maar na 10 minuten zaten we samen aan de koffie en ik dus aan het fris.
Na een hartelijk afscheid en nog een keer beloven dat ik langs zou komen ging ik weer verder.
De tocht bleef prachtig en de temperatuur steeg tussen de heuvels tot boven de 40 graden. Omhoog met 5/6 km per uur voel de de zon heel heftig. Het zweet gutst dan van je hele lijf en dan het frisse windje als je naar beneden gaat. Mijnbenen en armen zijn in plaats van bruin echt zwart aan het worden.

Nu zit ik na 96 km prachtige weg in Waitomo Caves. Ik blijf hier 1 nacht langer om morgenvroeg een adventure te gaan doen. Welke dat laat ik morgen weer weten.

Beste allemaal het werd een "historische" dag. 6.000.000 m genieten. Sorry Marcel en Ine en Andre en Willemien maar vannacht slaap ik in een neutraal T-shirt.

Een hete warme groet en leef en geniet,

Piet

• 26 Januari 2009 - 05:04

Wouter En Bauke:

Jezelf tracteren met een halve liter yoghurt alleen omdat je zesduizend kilometertjes gefietst hebt...gaat dat niet wat ver????

Nee even zonder gekheid...SUPER!!!! Wij hebben gezien hoe steil het hier is en wat een fantastische fietser je bent!!!!

• 26 Januari 2009 - 06:38

Angela And Ross:

Hello Piet,
    We are glad to hear you made it to Waitomo safely, we also made it home without incident. It was lovely to have met you in Mokau, you really made our stay quiet unforgetable. All the very best with your remaining travels in New Zealand and may your good fortune at finding generous NZ folk along the rest of your journey continue (although we believe your guardian angel has had a lot to do with that good luck)We hope to see you again one day soon in Auckland or in the Netherlands in the years to come.
    Kind Regards,
    Angela and Ross
    P.S. Please let Wouter and Bauke now they are also welcome at our home in Auckland, if you haven't already ;-)

• 26 Januari 2009 - 07:59

André Van De Wiel:

Wauwwwwwwwww, toen we dat shirt hebben laten maken, hadden we geen idee van de af te leggen afstand. "Luyksgestel" zal met "Heeswijk-Dinther" in overleg treden wat we nu moeten doen, maar hopelijk maakt het shirt in je vuile-was-bagage toch nog een stuk van de reis mee.

Piet, geweldig dat je bij deze mijlpaal even stilgestaan hebt en hebt genoten van de uitgeloofde premie: een halve liter yoghurt!

Op naar de "weet-ik-veel-hoeveel-kilometer"!!!

• 26 Januari 2009 - 08:02

André Van De Wiel:

Op naar de "weet-ik-veel-hoeveel-kilometer"!!!

• 26 Januari 2009 - 08:03

André:

Sorry, kan iemand die dubbeling (en dit berichtje) verwijderen?

• 26 Januari 2009 - 09:55

Riek En Tonnie:

Proficiat met je 6000 km wat een prestatie!!! Wauwwwwww. Nou kan er de 1000 ook nog wel bij, he broer. Je hebt nog een aantal weken dus ....fiets ze en geniet vooral want dit komt nooit meer terug, tenminste
    Knuffel van je grote zus

• 26 Januari 2009 - 14:05

Tom:

Beste Piet,
    Gefeliciteerd met je record.
    Op naar de 7000!
    Tom

• 26 Januari 2009 - 14:59

Hallo Piet:

Geweldig die mijlpaal van 6000 Km en dat voor iemand die voor tien jaar terug Abraham zag.
    Hoe zit het met die kilometers bergaf? moeten we er die aftellen of is dit ter compensatie voor het lopen en al de bepakking die je al die tijd al hebt mee gesjord?
    Het derde part zoet en de rest zuur, lijkt me een goede verhouding.
    Alle gekheid op een stokje Piet, het is een prachtige prestatie.
    Heimwee daarvan is bij jouw nog helemaal geen sprake van geweest,elke dag zie je weer als een uitdaging en dat is het ook telkens weer. We zitten je steeds weer op je huid en houden alles nauwlettend in de gaten.
    Piet nog veel plezier voor de komende tijd en tot schrijfs,groeten van
    Herman en Hanny.

Kia Ora

• 26 Januari 2009 - 17:23

Niels Van Veggel:

hoi piet

hoe gaat het met jou ?
    met mij gaat het goed .
    ik ga bijna naar bali.
    nog 3 weken en dan zie ik bjorn weer .
    veel plezier nog.
    groetjes Niels

• 26 Januari 2009 - 17:44

Anja:

Beste Piet, I thought I heard something yesterday, It must have been that loud "schreeuw" of yours. Congatulations on your accomplishments and I hope to read of many more. We are now sitting in -20C in the morning and reading your stories keeps us warm.

• 26 Januari 2009 - 22:07

Jac Peeters:

Piet, proficiat met de 6000ste kilometer! In ons vlakke landje zou dat al een mooie prestatie zijn, maar daar in al die heuvels natuurlijk des te meer!
    Hartelijke groeten uit een weer koud Hilvarenbeek. (Het vriest weer een beetje. Schaatsen zal nog wel even uitblijven, maar wie weet komt de schaatsperiode van enkele weken geleden weer terug.)
    Jac en Hanneke