Een prachtige lichtshow - Reisverslag uit Mokau, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een prachtige lichtshow - Reisverslag uit Mokau, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een prachtige lichtshow

25 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Mokau

Dag 118/166. Zondag 25 januari.

Gisterenavond is het nog heel gezellig geworden. Op mijn kamer was nog het laatste bed vrij en daar kwam Lea uit Zwitserland te liggen. Zij had een Nederlandse achtergrond en wilde graag Nederlands praten. Dus heb ik Lea ook maar uitgenodigd om wat in de stad te gaan eten, samen met Sacha. 2 hele leuke "meiden" die ook in hun eentje door NZ rondtrekken. Samen gezelig zitten te eten en er gingen hel wat verhalen over de tafel. Het was super. Sacha wist dat het park 's avonds mooi verlicht was en dat er bands optraden. Dus wij nog naar dat park en ik oet zeggen dat zou ik niet graag gemist hebben. Gewoon sprookjesachtig en dat werd een fijne afsluiting van een heel gezelligeavond met Sacha en Lea. Natuurlijk weer mailadressen uitgewisseld en we zullen zo af en toe wel contact gaan hebben.

Om kwart voor 7 zat ik weer op de fiets voor een geweldig mooie fietstocht onder een hel blauwe lucht. 30 graden denk ik. De laaste 20 km reed ik ook weer langs de zee. Morgen weer meer het binnenland in. OOk de beklimmingen nemen weer toe de komende dagen. Vandaag ben ik na 85 km in Mokau aangekomen, een dorpje van 200 inwoners aan de zee. Ik verblijf in Palm House Back Packers.

Nu zit ik in een museum achter een computer. Heb zojuist een uur nodig gehad om al mijn mailtjes te lezen. Ik probeer er dadelijk nog een paar te beantwoorden maar het museum sluit zo dus ik weet niet of dat gaat lukken.
Ik heb hier ook geen bereik met mijn telefoon dus ben niet ongerust als je niets hoort.

Proficiat, Margo, Ans, mijn zus Ria en mijnheer Pastoor. Een fijne dag allemaal.

Lieve allemaal een lieve groet en leef en geniet,

• 25 Januari 2009 - 09:27

Zojuist terug van 8 km lopen. Mooi weer, de zon schijnt en het heeft vannacht 2 gr gevroren, dus dat wil wel overdag. Ajax moet vanmiddag spelen tegne Groningen, PSV en Feyenoord hebben gelijkgespeeld. AZ heeft weer gewonnen en Ajax ....komt nog. Morgen hoor je ditr wel.
    Groetjes van ons uit Heesch

• 25 Januari 2009 - 10:51

Tineke Van Esch:

Ik blijf me verbazen over zoveel gastvrijheid in N-Z. Dit is toch wel heel wat anders dan hetgeen we de laatste dagen in de Ned. kranten lezen. Ned. vakantiegangers worden een beetje gewaarschuwd voor mensen die zich met hele andere praktijken bezig houden in N-Z. Je kunt het bijna niet geloven als je jouw enthousiaste verhalen leest. Het valt me op dat er sinds kort een andere telling boven je verhalen staat. Betekent dat dat je je elke dag bewuster begint te worden dat deze reis eindig begint te worden? Toch nog 48 dagen voor de boeg!! Blijf genieten van al wat er (verwacht of onverwacht) op je pad komt Piet en blijf ons maar op de hoogte houden, dan genieten wij ook nog een beetje mee.

• 25 Januari 2009 - 11:08

Hoi Piet, het is zondagmorgen 1 uur, Herman is naar Overasselt gefietst, even naar zijn jongste broer die woont daar, en misschien ziet ie nog wel meer familie, want Herman zijn vader zou morgen 100 jaar geworden zijn. Gaan ze even een bloemetje op het graf leggen en even bijpraten
    Anders ga ik altijd mee, maar gisteren hadden we een feestje, van een vriendin die tachtig is geworden,was heel gezellig. Maar omdat Herman graag wou fietsen kon ik het even af laten weten.Liefs van ons Hanny

• 25 Januari 2009 - 15:03

Marjolein:

Hee Piet!
    t Is alweer enige tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar ik volg je nog steeds hoor! Zojuist even een inhaalslag van 10 verhalen gemaakt :-) Wat een mooie avonturen en lieve mensen weer!
    Mijn oom Hans vliegt vandaag voor drie maanden naar NZ, die is na drie eerdere vakanties ook verslaafd aan het land. Heb hem natuurlijk over jou verteld, dus wie weet komen jullie elkaar nog tegen!
    Geniet! liefs marjolein

• 25 Januari 2009 - 17:32

Riek Uit Vught:

Piet in een woord geweldig wat jij allemaal ziet en natuurlijk nog meer ziet.
    En met je dochter en schoonzoon erbij daar geniet je nog eens extra van.

• 25 Januari 2009 - 20:15

Broertje, helaas heeft Ajax met 1-0 verloren van Groningen. AZ staat nu 6 punten los. Helaas, ze konden niet scoren.

• 29 Januari 2009 - 09:22

Margot:

lieve Piet,
    wat geweldig, jouw felicitatietelefoontje op mijn verjaardag! Wat een enorme verrassing! Ik was er ondersteboven van, helemaal uit Nieuw Zeeland! You made my day!
    Geweldig ook om mee te genieten van je verhalen.Fantastisch! Ik wil je nog heel veel plezier toewensen, en heel erg veel groetjes ook van Milan, Myrthe en Pauline, waar het gelukkig ook allemaal heel goed mee gaat. Leef en geniet!