"He, ouwe kun je niet wat harder" - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu "He, ouwe kun je niet wat harder" - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

"He, ouwe kun je niet wat harder"

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

02 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Beste allemaal,

De verrassendste dag van mijn hele tocht tot nu toe, vandaag vrijdag 2 januari, dag 95.

vanmorgen al vroeg vertrokken. Om kwart voor 7 zat ik op de fiets op weg naar Oamaru. Een mooie "zeeweg" langs de Pacific Ocean. Golvend met een paar "hijg" beklimmingen.Via Palmerston,Moeraki, Hampden naat Kakanui. 5 km voor Oamaru is Back Packers "The old Bones". Een prachtig BP. Onderweg wat eten gekocht. Vanaf 11 uur gaat de wind vaak over in storm en deze had ik dus weer op kop.
Maar de zon scheen volop dus de windjack kon uit.

Maar wat hoorde ik daar ineens vlak voor Hampden: "He ouwe kan het niet wat harder"
Ik keek om en kon mijn ogen niet geloven. Wat een weerzien. Bauke en Wouter op de fiets. Ik kon het niet geloven want zij zouden in Auckland op een auto moeten wachten vanwege het hoogseizoen hier.
Maar zij waren op oudjaarsavond naar Christchurch gevlogen. Daar fietsen gehuurd en met de bus naar het zuiden gereden.Daarna door de mevrouw van het hostel, Pauline, met de fietsen naar Moeraki gereden. Zij hadden namelijk ongeveer uitgerekend dat ik daar ongeveer kon zijn. Zij hadden namelijk ook al naar de BP in Seacliff gebeld en gevraagd hoe laat ik vertrokken was.
Zij zijn mij ondertussen 3 keer voorbijgereden en hebben een zijweggetje opgezocht en alles klaargemaakt, mij laten passeren en toen mij achterop gereden. Wouter filmde ondertussen onze geweldige ontmoeting.(Zie het eerste deel van het filpje bij "video's". Hopelijk binnenkort de ontknoping)
Het was een geweldig weerzien en .......... zij fietsen met mij een dag of tien mee. Helemaal naar mount Cook en dan terug naar Christchurch om hun fietsen in te leveren voor een auto.

Zij hebben zojuist heerlijk gekookt en het is gewoon super.

Wat hebben jullie toch een super lieve zoon Tom en Tonja.

Jullie gaan de komende tijd dus verhalen lezen die over Bauke, Wouter en mij gaan.

Beste allemaal, alweer een ongelooflijke dag en een bijzonder weerzien met Bauke en Wouter, een dag om te koesteren.

Leef en geniet,

Piet















  • 02 Januari 2009 - 09:21

    Wim Franken:

    Geweldig, die ontmoeting. Je moet inmiddels wel een geweldige conditie hebben. Ik ga in ieder geval niet zo naast je staan, want ik moet nog van een feestrolletje af zien te komen.
    Groetjes,
    Wim

  • 02 Januari 2009 - 11:18

    Tonja:

    wat was dat feestelijk Piet,jullie gisteravond even alle drie aan de telefoon na die fantastische ontmoeting! Ja, Wouter is een super lieve zoon, helemaal met je eens!
    Ik zie uit naar de reisverhalen van jullie gezamenlijke fietstocht,
    HARTelijke groet, tonja


  • 02 Januari 2009 - 12:14

    Riek:

    Wat een mooi weerzien, nu mooi even met drietjes verder. Voor ons was het ook een verrassing.
    Geniet en veel fietsplezier broer

  • 02 Januari 2009 - 13:53

    Coby:

    Piet wat geweldig,ik werd er helemaal koud van,om zo onverwachts je dochter en schoonzoon te zien.Piet wil je aan Bauke vragen of ze mijn mailtjes krijgt? Ik heb het idee dat ik iets fout doe.
    Heel veel liefs van je zus Coby.

  • 02 Januari 2009 - 14:04

    Herman,:

    Wat een geweldig mooi weerzien en heel prachtig in elkaar gezet, dit ljikt mij een overval om nooit meer te vergeten. Hanny en ik wensen jullie het aller-allerbeste voor het nieuwe jaar en veel plezier toe voor de komende tien dagen.
    Groeten Herman en Hanny.
    KIA ORA

  • 02 Januari 2009 - 15:10

    Ingrid:

    Weer even bijgelezen na alle gezellige, drukke feestdagen! Het blijven prachtige verhalen en plaatjes en dan die geweldige verrassing van Bauke en Wouter: het nieuwe jaar kon niet mooier beginnen!
    Alle goeds voor 2009 van ons allemaal, groetjes Ingrid ook namens Arthur, Amber en Ruben

  • 02 Januari 2009 - 15:29

    Joop En Corrie:

    Hallo Piet,
    Wat ontzettend leuk om na je bericht die video te zien !! Bauke die op de fiets gaat en de achtervolging inzet, met Wouter "Smeets" als life verslaggever rechtstreeks uit de Tour de N-Z. Die kinders toch (Zo vader zo dochter ??)Nou dat is voor ons lezers, ook goosebumps,
    een echte tranentrekker, dat weerzien. Heel veel plezier voor jullie drieën. Bye mates en de groeten uit Berkel-Enschot.

  • 02 Januari 2009 - 16:56

    Femke:

    tranen in de ogen! Best surprise en een zeer goed begin van het nieuwe jaar! dat belooft wat. liefs Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Oamaru

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 1987913

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: