Het nieuwe jaar in - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het nieuwe jaar in - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het nieuwe jaar in

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

29 December 2008 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Beste allemaal,

Het is nu dinsdag 30 december. Dag 92.

Maar eerst dag 90. Gisteren dus.
Om 6 uur weer opgestaan. Nog wat met Toni gepraat over zijn ongelooflijke fietsreizen en weer vol inspiratie en ideeen voor nieuwe tochten om kwart voor 7 op de fiets gestapt. Op weg naar Dunedin. En dat is te merken. Vooral aan het verkeer, dus uitkijken geblazen. Maar Toni heeft mij op een andere weg gewezen. Bij Lake Waihola rechts af naar Taieri Mouth. En inderdaad geen auto te bekennen en wat een prachtige weg met een geweldig uitzicht. Maar voor wat hoort wat. Het was een geweldige berg die ik over moest. Lopen dus en een uur je fiets omhoog duwen in een temperatuur van 30 graden is niet altijd een pretje. Maar ik heb ondertussen geleerd om er de positieve kanten van te zien en geloof me of niet vaak ga ik lachend omhoog. Elke 5o meter uithijgen en ondertussen genieten van de geweldige vergezchten. Een slok water en weer 50 meter verder. En dan achter elke bocht denken dat je er bent. Nee hoor , nog een bocht en nog een, en nog een. Maar dan.....dan ga je naar beneden. Soms met 50, soms met 60 , een heerlijk gevoel. En dan kom je ook nog eens 20 km langs de zee te fietsen. Het prachtige geluid van de golven, het geel,witte strand, de zeelucht. Je bent al dat egduw naar boven weer snel vergeten of misschien maakt die inspanning het daarna wel extra mooi.
In Dunedin op zoek naar Dagmar en Gordian. Een jong stel dat ik ontmoet heb in het begin van mijn reis in het noorden van NZ. Gordian is voor een jaar arts hier in een ziekenhuis. Er is hier een groot tekort aan artsen en verplegend personeel. Na een paar keer vragen heb ik hen gevonden. Bovenop een heuvel met een prachtig uitzicht op de zee en het strand. Gisteren zijn we met z´n drieen gaan zwemmen. En ik heb hele fijne en intense gesprekken gevoerd met Dagmar want Gordian moet deze dagen werken. Zij hadden gisteren pizza´s gemaakt omdat wij die bij onze eerste ontmoeting ook gegeten hadden in BP Kahoe farms. Zo ontzettend gastvrij, ik slaap zelfs in hun slaapkamer en zij zijn op een matras gaan liggen. Elke dag kippenvel en goose bumps.
Dadelijk gaan we boodschappen doen en voor vanavond heb ik hen uitgenodigd voor een etentje. Mijn scheerapparaat heeft het begeven en willen jullie mij blijven herkennen dan moet mijn baard er wel af want met 13 kg minder en een baard wordt ik zo´n beetje onherkenbaar denk ik. OOk even naar het postkantoor want Gordian heeft al mijn foto´s op een dvd gezet en die wil ik voor de zekrheid opsturen.
Van oud naar nieuw vieren wij ´s nachts een Dunedin. Gordian gaan we om 11 uur in het ziekenhis ophalen en dan gaan we naar een vuurwerk- 1 januari wil ik weer verder gaan op de fiets.

Beste allemaal ik heb weer 2o lieve reacties binnengekregen. Echt ongelooflijk. Soms ook hele persoonlijke op mail. Il probeer zo af en toe mensen via de website wat persoonlijker te bereiken maar ik hoop dat jullie begrijpen dat het onmogelijk is om telekens persoonlijk te reageren. Ik dacht dat het na een tijdje wel af zou nemen maar het worden er steeds meer.

Anja uit Wisconcin bedankt voor je berichtjes uit Amerika, Wil bedankt voor de link naar the Southland Times namens mijn zus en anderen. Loic ik hoop ook dat jullie binnenkort echt kunnen gaan schaatsen.

Madelon proficiat en nog vele fijne en gezonde jaren samen met Sjoerd.

Bauke en Wouter zitten momenteel in het vliegtuig en weten nog niet of zij gaan hitchhiken of een auto huren. Wanneer wij elkaar ontmoeten , zien we wel want het is hier allemaal wat groter maar ik kan je verzekeren dat het ernaar uitkijken al een fijn gevoel geeft.

Lieve allemaal nog een paar leef en geniet momenten in 2008 en verder nog een lieve groet van mij Dagmar en Gordian.

Piet

• 30 December 2008 - 10:17

Riek:

Bij die gele pinguins zijn wij ook geweest. Mooi he? Morgenmiddag 31 dec om uur is het bij Nieuwjaar. We knallener om 12 uur een mailtje uit hoor, dus een dikke knuffel van je zus en tot morgen.

• 30 December 2008 - 10:19

Riek:

Ik vergeet te vertellen dat broer van Tonnie Johan en vrouw Sjannie 16 januari vertrekken naar Australie voor 8 dagen, dan voor 4 weken NZ en daarna nog naar Maleisie. Ook leuk he, misschien ontmoet je ze nog. Ze gaan ook in het Zuidereiland en kloof lopen samen met Ineke en Peter.
    Doei

• 30 December 2008 - 13:16

Joop En Corrie:

Hallo Piet,

Die 13 kilo minder zegt me wel wat. Wij hebben hier de goede voornemens om in januari streng te gaan lijnen. Sonja Bakkeren of 3000 km. fietsen: we denken er nog over na!!
    Wij willen je van hier een Knallend 2009 wensen met veel gezonde fietskilometers en mooie ontmoetingen voor jou.

Vele groeten uit Berkel-Enschot.

• 30 December 2008 - 13:50

José- Rini V.d.Heijk:

Hallo Piet

Na al jouw ongelofelijke, fantastische en inspirerende reiservaringen te hebben gelezen, willen wij je op de drempel van het nieuwe jaar graag alle goeds en gezondheid toewensen voor 2009! Wij wensen je verder nog 'n heel fijne tijd in Nieuw Zeeland en heel veel succes en mooie ontmoetingen tijdens je fietstochten!
    HAPPY NEW YEAR!
    (en hartelijke groeten)
    José en Rini v.d. Heijkant

• 30 December 2008 - 17:06

Coby:

Hoi broer,wat een geweldige foto,s,steeds weer genieten om alles telezen.Ik ben heerlijk vrij,volgende week weer werken,het was even nodig voor mijn voeten.
    Het gaat iets beter,iets minder pijn.
    Gisteren is Gwen gezellig thuis geweest,ze heeft 15januari een tweede gesprek bij de rabobank,ze is druk aan het zoeken voor een nieuwe baan.
    Verder heeft ze het erg naar haar zin in brabant.
    Sjoerd en Femke zitten gezellig in Parijs.
    Piet ik wens je het allerbeste en een heel goed 2009.
    Een dikke pakkerd van je zus uit Ede.Coby.

• 30 December 2008 - 18:37

Karin (Kipenvel):

Hi Piet,

New Years Today,...would like to wish you a Happy Healthy Goosebump year. Be safe on your travels and ....like you always say...Care for yourself!! All of the best!