De eerste schuiver - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu De eerste schuiver - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De eerste schuiver

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

27 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Daar ben ik weer. Gisteren geen bereiki met de telefoon en geen internet. Dus nu even een paar korte verslagen van de afgelopen dagen. Tweede kerstdag, dag 88. vrijdag 26 december.

Gisterenavond samen met David uit Kaapstad naar Raylene geweest voor een geweldig diner. Er was nog een duits echtpaar met 2 kinderen. Kalkoen, een kerstwens, groenten, salades, ijs, wijn en allerlei hapjes tussendoor. We begonnen allemaal met een gebed en een dankwoordje in onze eigen taal. We hebben het over van alles gehad. en om 10 uur liepen David en ik stil van alles en onder de indruk van dit onverwachte opkerstavond. David zou me uit komen zwaaien om half 8 bij de ferry. Het water was rustig en om 9 uur was de ferry in Bluff. Geen journalist te bekennen dus ik ben op de fiets gestapt en terug richting Invercargill gefietst. Een tamelijk saaie weg maar na 30 km ging ik rechtsaf the Catlins in. De stevige, zeg maar harde wind, stond goed en
in Fortrose kon ik de kustweg pakken maar dan moest ik de laatste 14 km over gravel road. Dat heb ik geweten maar de beloning was geweldig.
Curio bay is een aanrader vanwege de zeldzame geeloog pinguins en je kunt er zwemmen met de kleine Hektor dolfijnen.
Maar daarvoor moest ik wel een schuiver op de gravel road maken. Gelukkig niets kapot, alleen een paar schaafwondjes. In De dolphin Back Packers was het gezellig. Wat eten klaargemaakt en dat ging er goed in na 104 km. Ik was blij dat ik weer op de fiets zat.

O ja halverwege de weg naar Invercargill kwam een auto naast mij rijden van de Southland Times. Ze hadden mij gemist bij de boot en waren maar opweg gegaan. De auto en de fiets langs de kant gezet en na 20 minuten wat verteld te hebben en een paar foto's gemaakt te hebben moesten ze weer verder. Het zou misschien zaterdag geplaatst worden.
Ik ben benieuwd wat ze er van maken. Ik had graag nog meer willen vertellen maar zo gaat dat.

In Curio Bay kun je dus echt zwemmen met de dolfijnen. Ze komen echt tot bijna op het strand. Het was koud maar het was een heel speciale ervaring met die kleine dolfjnen om je heen. 's avonds ook nog naar de geeloog pinguins geweest. Ze hadden kuikens en komen tegen de avond naar hun nest om hun jongen te voeren, verder zijn ze de hele dag op zee. Ook dat was weer een hele belevenis.

Om 10 uur naar bed want ik wilde weer vroeg de weg op.

Een lieve groet en leef en geniet,

Piet