De eerste schuiver - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu De eerste schuiver - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De eerste schuiver

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

27 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Daar ben ik weer. Gisteren geen bereiki met de telefoon en geen internet. Dus nu even een paar korte verslagen van de afgelopen dagen. Tweede kerstdag, dag 88. vrijdag 26 december.

Gisterenavond samen met David uit Kaapstad naar Raylene geweest voor een geweldig diner. Er was nog een duits echtpaar met 2 kinderen. Kalkoen, een kerstwens, groenten, salades, ijs, wijn en allerlei hapjes tussendoor. We begonnen allemaal met een gebed en een dankwoordje in onze eigen taal. We hebben het over van alles gehad. en om 10 uur liepen David en ik stil van alles en onder de indruk van dit onverwachte opkerstavond. David zou me uit komen zwaaien om half 8 bij de ferry. Het water was rustig en om 9 uur was de ferry in Bluff. Geen journalist te bekennen dus ik ben op de fiets gestapt en terug richting Invercargill gefietst. Een tamelijk saaie weg maar na 30 km ging ik rechtsaf the Catlins in. De stevige, zeg maar harde wind, stond goed en
in Fortrose kon ik de kustweg pakken maar dan moest ik de laatste 14 km over gravel road. Dat heb ik geweten maar de beloning was geweldig.
Curio bay is een aanrader vanwege de zeldzame geeloog pinguins en je kunt er zwemmen met de kleine Hektor dolfijnen.
Maar daarvoor moest ik wel een schuiver op de gravel road maken. Gelukkig niets kapot, alleen een paar schaafwondjes. In De dolphin Back Packers was het gezellig. Wat eten klaargemaakt en dat ging er goed in na 104 km. Ik was blij dat ik weer op de fiets zat.

O ja halverwege de weg naar Invercargill kwam een auto naast mij rijden van de Southland Times. Ze hadden mij gemist bij de boot en waren maar opweg gegaan. De auto en de fiets langs de kant gezet en na 20 minuten wat verteld te hebben en een paar foto's gemaakt te hebben moesten ze weer verder. Het zou misschien zaterdag geplaatst worden.
Ik ben benieuwd wat ze er van maken. Ik had graag nog meer willen vertellen maar zo gaat dat.

In Curio Bay kun je dus echt zwemmen met de dolfijnen. Ze komen echt tot bijna op het strand. Het was koud maar het was een heel speciale ervaring met die kleine dolfjnen om je heen. 's avonds ook nog naar de geeloog pinguins geweest. Ze hadden kuikens en komen tegen de avond naar hun nest om hun jongen te voeren, verder zijn ze de hele dag op zee. Ook dat was weer een hele belevenis.

Om 10 uur naar bed want ik wilde weer vroeg de weg op.

Een lieve groet en leef en geniet,

Piet






















Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 1988010

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: