Een muzikale dag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een muzikale dag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een muzikale dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

24 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Wat gebeurt er toch allemaal. Soms snap ik erniets meer van. Het is vandaag woensdag 24 december. dag 86.

Vanmorgen heel veel mensen die ik hier ontmoet heb, heb ik een mail gestuurd. Ook ga ik nog een aantal mensen bellen en persoonlijk Merry Christmas en een goed Nieuw jaar wensen.

Maar nu iets over de muzikale middag.

Om 12 uur met een bootje naar Ulva Island. Een natuurgebied. Het werd een muzikale middag.

De muzikanten waren: de weka, de saddleback, de tomtit, de rifleman, de robin, de brown creeper, de oystercatcher, de tui, de kaka, de fantail, de pigeon, de parakeet, de bellbird en de yellowhead.

Het wer een geweldig concert in een geweldige muziekzaal ingericht met de meest prachtige bo,en en planten die je maar kunt bedenken.

De dirigent was de wereld beroemde PURA NATURA. Na 4 uur moest ik de concertzaal helaas verlaten. En de toeschouwers en toehoorders waren niet in grote aantallen aanwezig zo de muzikanten speelden voor mij alleen.

Maar er gebeurde nog meer. Op de weg naar de boot was een vrouw in de tuin aan het werken. Ik zei haar goedendag en wenste haar fijne kerstdagen en zij stond even stil en wenste mij hetzelfde en na een paar zinnen zij dat ik op de trugweg gewoon even op de deur kon kloppen voor een kopje koffie. Dus toen ik om 4 uur terugkwam ben ik even langs gegaan. Zij zette meteen thee en we raakten aan de praat. Haar man werd behandeld voor kanker en non niet thuyis zijn met de kerstdagen, maar verder kwam het hoogstwaarschijnlijk wel goed. Beiden hebben ze in het onderwijs gewerkt en waren nu gepensioneerd en hadden een Bed en Breakfast.
Ik moest haar prachtige tuin bewonderen en even later kwamen de kaka's uit mijn hand eten.
Toen vroeg de mevrouw wat ik eerste kerstdag 's avonds deed. Ik zei dat ik met David uit Kaapstad had afgesproken dat wij samen zouden eten omdat hier verder alles gesloten zou zijn..
Waarom kom je niet bij mij eten, allebei, ik kook voor 5 andere mensen en of ik nou voor 5 of 7 mensen moet koken. Dus ik verwacht jullie om half 7 's avonds op eerste kerstdag.
Ongelooflijk dat je zo maar onderweg uitgenodigd wordt door Raylene, terwijl haar man Ronnie bestraald wordt.

Beste mensen ik heb voor de zoveelste keer Goose Bumps. Maar dat zullen jullie wel begrijpen.

Het werd in alle opzichten weer een dag waar muziek in zat. Geniet van de voorbereidingen voor kerst en leef en geniet.

Piet

• 24 December 2008 - 08:06

Wim Franken:

Ik denk Piet, dat je soms niet gelooft wat je ziet en wij maar moeite doen om te geloven wat je niet kunt zien. Hele fijne kerstdagen toegewenstin alle warmte, die je tegemoet stroomt! Groeten van ons beide,
    Wim en Audrey

• 24 December 2008 - 09:23

Dion En Carmen:

Ditmaal een berichtje vanuit NL en dus (helaas) niet meer uit NZ. Scheelt eigenlijk zo maar 1 letter. Maar ik kan je vertellen wel heel veel graden, haha. Brrr, het is hier koud!
    Die vogel die je als eerste bij dit bericht hebt geplaatst heeft onze auto vernield. Alhans hij had de rubbers, bovenop het dak, eraf getrokken. Het zijn echte brutale beesten.....!
    Maarre: zo te lezen blijft de warmte van de NZ mensen je toestromen. En terecht!
    Enne... nog een paar dagen en dan is Bauke er toch ook weer!
    Piet, een hele fijne kerst. Ik wilde tikken: "Geniet ervan." Maar ik weet dat je dat doet. En natuurlijk alle goeds voor het nieuwe jaar. Wij hebben vanavond kerst bij de familie van Dion dus we zullen Wim de groeten van je doen.

Tot weer in NL.

XXX
    CD

• 24 December 2008 - 09:49

Gwen En Jan:

Lieve ome Piet,

Wat een super mooie verhalen en foto's. We genieten ervan. Ook wij wensen jou fantastische feestdagen toe!

Hele dikke kerstknuffels van ons

• 24 December 2008 - 13:33

Adrie En Louis:

Hallo Piet, ja het houdt maar niet op met je ontmoetingen. Was het altijd en overal maar zo. Maar het geeft ook hoop. We wensen jou en iedereen die je dierbaar ishele fijne Kerstdagen en veel geluk en reisplezier in het nieuwe jaar.
    Adrie en Louis

• 24 December 2008 - 15:19

Jan Aarts:

Beste Piet, Vanuit Rijsbergen wensen Ine en ik je fijne kerstdagen en een happy new year.

Jan en Ine Aartsd

• 24 December 2008 - 17:50

Rianne:

En Piet, Joop en ik sluiten ons aan bij de woorden van Jan en Ine maar dan wij vanuit Oisterwijk. Fijne kerst en een heel mooi en bijzonder 2009.

Lieve groeten Rianne

• 24 December 2008 - 18:58

Herman:

Hallo Piet,
    Na al die belevenissen van jouw, begint dat dagboek van je al aardig op een spannend jongens- boek te lijken. Als ik al die berichten naast elkaar leg, ja dan, dan kan ik het bijna herbeleven. Piet ik wens je hele fijne dagen toe met de kerst en voor vanavond smakelijk eten bij Raylene.
    groeten Herman Kia Ora.

• 25 December 2008 - 10:52

Willemien & André:

Op deze eerste Kerstdag hebben we weer genoten van jouw fantastische belevenissen van de afgelopen dagen. Een hele andere kerst dan andere jaren, maar het is duidelijk dat je geniet. We wensen jou voor het nieuwe jaar allereerst een geweldig vervolg van je avontuur met nieuwe inspirerende ontmoetingen, vooral met Bauke en Wouter. Verder volop gezondheid en geluk.

• 26 December 2008 - 13:09

Marjolein:

Lieve Piet, het houdt maar niet op he met al die gastvrijheid, liefde en warmte daar in NZ. Wat dat betreft is het daar eigenlijk al 86 dagen kerstmis :)
    Vandaag zit je weer op de fiets toch? Wens je een mooie dag en avond deze 2e kerstdag! Van iedereen hier in Zwaag.
    liefs marjolein

• 26 December 2008 - 13:37

Riek:

Hoi wat een verwennerij met de kerst; smakelijk:
    wij zijn in frankrijk en ik kook vandaag het menu van 20 jaar geleden, jordi had dit als wens/het wordt erg lekker;
    doei