Alweer - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Alweer - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Alweer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

11 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Beste allemaal,

Vandaag is het donderdag 11 december. Dag 73. Gisterenavond in het enigste cafe in Makarora wat gegeten en gezellig gekletst met een Noors echtpaar. Ik sliep in een chalet met nog 3 jongens uit Duitsland en Rosa uit Australie. Ik ben maar dicht bij de uitgang gaan liggen om zo zachtjes mogelijk te vertrekken. Ik luister namelijk goed naar de local people wat het weer betreft. De wind had ik om half 7 al in de rug en ik reed alweer over een sprookjesachtige weg. 50 km!!!! langs lake Waneka en Lake Hawea. En .... totaal geen verkeer. Ik hoorde ook van de plaatselijke middenstand dat het veel rustiger is dan andere jaren en men vreest hier in het toerisme de gevolgen van de financiele crisis.
De weg was werkelijk schitterend met de donkere wolken en de regenboog constant achter mij en de zon voor mij. Ik weet zeker dat het in Makarora flink geregend heeft maar ik kon die precies voorblijven. Na een paar zeer pittige beklimmingen kwam ik toch al om ruim half 11 in Wanaka aan. Ik kijk vanuit BP Purple Cow zo over het prachtige blauwe meer uit. Het is echt een toeristenplaats voor alle seizoenen.
Ik wilde hier al vroeg zijn om mijn foto's op de memorystick te laten plaatsen en om mijn fiets een "check up" te geven. Dat is nu gebeurd dus ik ga nog kijken of ik iets kan doen. Als er genoeg deelnemers zijn dan ga ik om 4 uur met een jetboot het meer op.
Morgen wacht weer een zware tocht over de hoogste Highway van NZ. Ik ga dan over de Crown Saddle. Volgens Jan en Pieta een schitterende weg. Maar met een klim naar 1080m. Ik zal het jullie weten te vertellen Jan en Pieta hoe deze weg was.

Beste allemaal ook de kerstman ben ik hier voor het eerst intensief tegengekomen. Moet ik toch even aan wennen zo met de zon hoog aan de hemel en zo'n 25 graden.

Ik moet nu naar de boot om te kijken of er nog andere liefhebbers zijn.

Een fijne dag en leef en geniet,

Piet













  • 11 December 2008 - 07:21

    Brian:

    hey Mate, I have been waiting by the letterbox for your christmas present to arrive,When did you send it?
    Weather here in Hawkes Bay - excellent, please send up the rain from the south Island.
    PLEASE WRITE YOUR LOG IN ENGLISH.
    All the Best
    Brian & Jo & Morgan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 1987607

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: