Alweer - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Alweer - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Alweer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

11 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Beste allemaal,

Vandaag is het donderdag 11 december. Dag 73. Gisterenavond in het enigste cafe in Makarora wat gegeten en gezellig gekletst met een Noors echtpaar. Ik sliep in een chalet met nog 3 jongens uit Duitsland en Rosa uit Australie. Ik ben maar dicht bij de uitgang gaan liggen om zo zachtjes mogelijk te vertrekken. Ik luister namelijk goed naar de local people wat het weer betreft. De wind had ik om half 7 al in de rug en ik reed alweer over een sprookjesachtige weg. 50 km!!!! langs lake Waneka en Lake Hawea. En .... totaal geen verkeer. Ik hoorde ook van de plaatselijke middenstand dat het veel rustiger is dan andere jaren en men vreest hier in het toerisme de gevolgen van de financiele crisis.
De weg was werkelijk schitterend met de donkere wolken en de regenboog constant achter mij en de zon voor mij. Ik weet zeker dat het in Makarora flink geregend heeft maar ik kon die precies voorblijven. Na een paar zeer pittige beklimmingen kwam ik toch al om ruim half 11 in Wanaka aan. Ik kijk vanuit BP Purple Cow zo over het prachtige blauwe meer uit. Het is echt een toeristenplaats voor alle seizoenen.
Ik wilde hier al vroeg zijn om mijn foto's op de memorystick te laten plaatsen en om mijn fiets een "check up" te geven. Dat is nu gebeurd dus ik ga nog kijken of ik iets kan doen. Als er genoeg deelnemers zijn dan ga ik om 4 uur met een jetboot het meer op.
Morgen wacht weer een zware tocht over de hoogste Highway van NZ. Ik ga dan over de Crown Saddle. Volgens Jan en Pieta een schitterende weg. Maar met een klim naar 1080m. Ik zal het jullie weten te vertellen Jan en Pieta hoe deze weg was.

Beste allemaal ook de kerstman ben ik hier voor het eerst intensief tegengekomen. Moet ik toch even aan wennen zo met de zon hoog aan de hemel en zo'n 25 graden.

Ik moet nu naar de boot om te kijken of er nog andere liefhebbers zijn.

Een fijne dag en leef en geniet,

Piet

• 11 December 2008 - 07:21

Brian:

hey Mate, I have been waiting by the letterbox for your christmas present to arrive,When did you send it?
    Weather here in Hawkes Bay - excellent, please send up the rain from the south Island.
    PLEASE WRITE YOUR LOG IN ENGLISH.
    All the Best
    Brian & Jo & Morgan