Machtig - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Machtig - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Machtig

02 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag en morgen weer een gedenkwaardige dag. Ik kan namelijk alles hier 2 keer vieren. Sjoerd zijn verjaardag en Renato die op 2 december al weer 23 jaar geleden ons gezinnetje compleet maakte. Wat kun je op de fiets al die herinneringen weer allemaal tot in de details terughalen. Wat hebben we samen al vele fijne jaren gehad. Sjoerd vertrekt morgen met zijn Madelon naar Oeganda en Rwanda. En Bauke is goed aangekomen in Zuid Afrika en trekken daar nu met een tentje rond.
Ben benieuwd naar hun verhalen. Renato we smsen en mailen wel een keertje extra.
Vandfaag is het dinsdag 2 december en het is nu iets over 5. Vandaag geen sportieve prestatie want ik ben met de fiets op de trein in 2 1/2 uur in Arthur Pass aangekomen. Een klein plaatsje boven in de bergen. De meeste mensen nemen deze trein om van west naar oost te reizen of omgekeerd natuurlijk. Het weer is niet best maar dat is meestal hier zo hoog in de bergen. Het kan een paar honderd meter lager al weer veel beter zijn. Mocht het blijven regenen dan blijf ik nog een dagje langer. De treinreis was in ieder geval heel mooi en ook deze dag had ik niet willen missen. Gisterenavond in Global Village werd ik aangenaam verrast dat ik dion en Carmen weer terugzag. Zij waren in hetzelfde backpackers neergestreken. het was weer super gezellig met hen. Vanmorgen samen ontbeten en weer afscheid genomen. Maar ik denk ook Carmen en Dion dat we elkaar weer een keertje terugzien.
Bedankt voor je lieve reactie op de site.
Hier in Nz wordt of is alles in kerstsfeer gebracht. Van de Sint is nog weinig te merken. En ik moet zeggen dat dat ook compleet aan mij voorbij gaat. Nog steeds word ik elke dag mat kippenvel meegenomen in dat geweldige landschap en de open en vriendelijke mensen.
Mijn fiets wordt natuurlijk altijd van alle kanten beonderd en zoals vandaag op het station moet ik wel 10x het verhaal vertellen. Ze vinden het gewoon super wat ik doe, vooral als ik vertel waar ik allemaal al geweest ben. Ze snappen er niets van en dan zeker niet met al die bergen. Ik zelf heb dat biet zo in de gaten want het is gewoon een prettige gewoonte geworden om zo alke dag op de fiets te stappen en elke dag in een ander bed te slapen.
Als ik een keer ergens wat langer moet blijven zal ik zo een aantal rituelen van de dag en nacht vertellen.

Vanmorgen mijn mail vlug gecheckt en daar stonden weer 14 !!!! reacties op. Zelfs oma Kraaimaat. Leuk oma. Rita doe haar maar heel veel groeten.
Ik moet wel zeggen dat al die reacties een soort mentale doping zijn. Helaas kan ik niet altijd persoonlijk reageren. Nu zitten er bijvoorbeeld weer mensen te wachten die graag ook op internet willen. Dus ik ga nu weer afsluiten.

Als ik nu naar buiten kijk dan zie ik een indrukwekkend landschap. Die machtige bergen, sommige met sneeuw, die in een grauwsluier hangen

Beste allemaal ik ben alweer benieuwd naar morgen. Een tocht van meer dan 100km. Vooral dalen dat wordt uitkijken.

Maar dat horen jullie hopelijk morgen weer.

Een lieve groet en vanuit een indrukwekkend landschap zeg ik weer:

Vandaag deze spreuk:
GEEN WEG IS TE LANG OP REIS MET EEN VRIEND OF VRIENDIN AAN JE ZIJ.

En Mijn vriendin Connepon zit voor op het stuur dus ik vind geen weg te lang ook die van morgen niet.

Leef en geniet,

• 02 December 2008 - 13:06

Willem Bongaarts:

piet,

jonge jonge wat jij allemaal niet aan het ondernemen bent. ik zie je vliegen, kanoën, raften, fietsen, te paard, enz. en ik lees dat je volop geniet.
    wij hebben donderdag j.l. afscheid genomen van bauke. was heel plezierig. woensdag de 26e was ik nog met haar naar utrecht naar een bijeenkomst geweest. ik realiseerde me dat ik nu met haar meeging. de rollen waren omgedraaid. langzamerhand maken we plaats piet. is een goed gevoel.
    ik ga je weer wat vaker volgen. hou je taai. we gaan hier leven en genieten!

• 02 December 2008 - 18:08

Willemien Vd Wiel:

Fantastisch Piet, wat jij ons elke dag weer laat meebeleven. Voor zometeen een veilige en mooie afdaling.
    André en Willemien

• 02 December 2008 - 20:48

Hoi broer,blij dat Bauke goed aangekomen is met haar Wouter. Sjoerd heb ik vanmorgen nog gesmst voor zijn verjaardag. Ik mail je zometeen nog even. Knuffel van je grote zus

• 02 December 2008 - 21:25

Wim Luijten:

Ha Piet,
    heb ik net een reactie geplaatst bij het berichtje van gisteren (Glow Worms), lees ik dat je Dion en Carmen nog een keer bent tegen gekomen. Wat leuk! Aan hun reactie te zien hebben zij het ook leuk gevonden. Ik ben benieuwd of ze hun site al hebben bijgewerkt, want die is even blijven steken op 28-11. Zij hebben ook heel wat leuke dingen meegemaakt de afgelopen maanden, maar zijn iets minder fanatiek in het bijhouden van een dagboek.
    Dat is aan meester Piet wel toevertrouwd! Je kunt je reisverslag zo uitgeven.

Groeten,
    Wim

• 02 December 2008 - 21:28

Herman:

hallo Piet,

Wat een schitterende belevenissen in een adembeneemende omgeving,vorm gegeven door water wind en zon;de penselen van deze landschappen en de beitels van al die steenhouwerken. De route die je volgt is prima te volgen, ik heb zelfs een boek waarin werkelijk alles aan bod komt dit boek, Das neuseeland buch,
    is werkelijk prachtig en geeft veel informatie vrij op alle fronten.
    Dus piet je ziet wij reizen intens met je mee,we kijken al weer
    uit naar je volgende verhaal.