Koud, warm,regen en storm - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Koud, warm,regen en storm - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Koud, warm,regen en storm

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

03 December 2008 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Beste allemaal,

Ja dat krijg je allemaal op een dag te verwerken. En het voelt nog fijn ook om zo met al die elementen om te gaan. Zeker na een heerlijke douche.
Gisterenavond 2 grote lamsbouten gegeten en toen tot ruim 10 uur naar de bergen zitten kijken. De storm gierde rond ons Back packers "Mountain House" en de regen kletste tegen de ruiten.
Ook kennis gemaakt met een Auztralisch fietsstel. Vanmorgen om 7 uur vertrokken en als je dacht dat je meteen aan de afdaling kon beginnen dan kwam je bedrogen uit. Het was droog maar de wind is hier boven in de bergen meestal stormachtig. Ik had de wind vol op kop en de eerste 11 km klom ik nog wat dichter naar de sneeuw. Machtig mooi. Toen begon een steile afdaling met een afdalingspercentage van 16%
De automobilisten werd aanbevolen om de remmen van te voren nog even te controleren. Heb ik ook maar gedaan en daar ging ie dan. De tranen in de ogen enn af en toe sloeg de wind onder mijn helm en kon ik naar adem happen omdat het bandje onder mijn kin mijn keel afklemde. Er was bijna de hele weg geen auto op de weg te bekennen. Zeker vanaf Jacksons was het super rustig. Ik heb namelijk de toeristische route genoemen. Wat een vergezichten en wat een gevecht met de wind. En wat ben je klein in die machtige bergen. De zon en de wolken speelden een prachtig spel van licht en schaduwen. Via Otira, Jacksons, Inchbonnie, Poerua, Te Kinga, Aratika, Kokiri, Stillwater, DobsonOmoto ben ik weer in Greymouth neergestreken. Tot op mijn huid kletsnat. Het water liep uit mijn schoenen. En dat allemaal van het laatste half uurtje. Maar alles hangt weer aan de waslijn tedrogen en na een warme douche zit ik hier heerlijk in Global Village. Dadelijk nog wat eten kopen.
O ja ik dacht in Aritika waren de kinderen van een lagere school allemaal in schooltenue buiten aan het spelen. Ben de speelplaats maar eens opgereden en kennisgemaakt met de kinderen en de juffen (ook hier geen meester gezien). Ze vonden het prachtig om met mij allemaal op de foto te gaan. Ze kwamen zelfs met de atlas naar buiten om aan te wijzen waar dat kleine mooie nederland lag. De pricipal wilde de foto's ook graag dus de mailadressen uitgewisseld.

Beste allemaal jullie hebben natuurlijk allemaal je schoentje al gezet. De mijne zijn nu nog te nat. Van mij krijg je er allemaal figuurlijk een letter in voor al die lieve berichten. Willem bedankt voor die lieve reactie en Geoff en Cythia for the nice pictures.

Een lieve groet en een leef en geniet van Piet



  • 03 December 2008 - 08:19

    Carmen En Dion:

    Heij die Piet,

    Fijn dat je de Arthur's pass hebt overleefd, haha! Kunnen we je nog tegenkomen. Maarre... de grote vraag: hoe hard as je nu gegaan? Heb je je record verbroken, haha! Wij zijn doorgereden naar de Franz Josef Gletsjer en hebben deze vandaag gelopen. Het regent hier 240 dagen in het jaar. En... wij hadden de hele dag een stralende zon! Maar het is zeker de moeite waard dus........doen!

    We gaan nu uitzoeken waar we verder naartoe gaan....! Tot snel.

    Dikke kus van ons

  • 03 December 2008 - 09:46

    Iris:

    Ha Piet!!

    Leuk je reactie op mijn site, ik ben meteen naar jouw site gegaan en jeetje Piet, je kan niet alleen mooi praten.. dat schrijven gaat je vreselijk goed af! Ik heb veel voor Anna vertaald, kippenvel van je eerste mail.. en natuurlijk even terug gekeken naar de Salmon-team tekst! Fantastisch.

    Bij elke fietser die we tegenkomen denken we aan je! We hebben net de Southern Scenic Route helemaal gereden.. als je naar Bluff gaat dan heb je nog heel wat af te leggen, te zweten en te zwoegen.. Niets dan respect van ons Piet!!

    Ik hou je site in de gaten omdat ik de spreuken erg gaaf vind en omdat het een buitengewone ontmoeting was... dus tot snel, en pas goed op jezelf!!

    Iris

  • 03 December 2008 - 12:06

    Goort:

    Hoi Piet,

    Leuke foto's en mooie verhalen. Tja, mijn dochter kan je er wel bij hebben he:-)
    Ze attendeerde me vanochtend op jouw verhalen en vond t leuk te lezen dat jullie t gezellig hebben gehad in Takaka.
    Knap dat je zo alleen aan t toeren bent. Vind ik trouwens van Iris ook, ben blij dat ze de reislust heeft die ze heeft.

    Het ga je goed en eens met Iris: mooie spreuken!


  • 03 December 2008 - 12:29

    Nena:

    Hoi piet,
    ik wist eigenlijk niet dat je deze site had. martin heeft het daar me doorgemaild. nu ga ik natuurlijk alles volgen! tot nu toe is het al een prachtige reis.
    liefs nena

  • 03 December 2008 - 15:31

    André Van De Wiel :

    Weer een geweldig avontuur en schitterende foto's!

    Mijn reisje naar Malta de komende dagen valt hierbij in het niet, Piet. Maar ook daar ontmoet ik telkenmale bovenmodale gastvrijheid!

    Safe trip!!

  • 03 December 2008 - 21:45

    Riek:

    Hoi Piet,
    Bedankt vor de letter. Hier wordt je niet dik van, dus dat is een goeie voor mij. Anders krijg ik niets van de Sint. Mooie foto's hoor.
    Groetjes en tot schrijfs

  • 04 December 2008 - 09:44

    Hanny:

    Bedankt voor je letter, ik smul hem lekker op,Herman is een uurtje met Max het bos in, het is hier wel koud ze voorspellen sneeuw maar ze zitten er wel vaker naast. We wachten maar af, volgens mij Piet gaan er steeds meer mensen naar je site kijken, je voelde je al niet alleen maar zo al helemaal niet. Vrienden van ons en buren kijken ook regelmatig, en vinden het allemaal heel knap wat je aan het doen bent. Ik ga vanmiddag van 1 tot 7 werken op een klein kantoortje in Wanroij, is altijd heel gezellig. De kaarsjes branden nog elke avond, zo wie zo gezellig in deze donkere tijd, maar zo hebben ze ook een dubbele funktie. Zondag gaan we naar een kerstconcert waar een vriendin van mij viool speelt, dit ook om een beetje in de kerstsfeer te komen. Ik hou van je en doe voorzichtig. Groetjes van Herman en liefs van mij, Hanny

  • 04 December 2008 - 20:17

    Jac Peeters:

    Piet in zijn element: midden tussen een groep schoolkinderen! Ik kan het me levendig voorstellen, dat je het schoolplein opreed. Ja, dat zou ik ook gedaan hebben, zeker weten!
    Afdalingen van 16%, dan gaat het hard naar beneden. Dat ligt tussen Cauberg en Keutenberg in. Maar ja, die zijn maar een paar honderd meter lang.... Gelukkig heb je de voorbije weken al veel ervaring opgedaan met het klimmen en dalen, anders zouden zo'n hellingen levensgevaarlijk zijn. Maar ... niet overmoedig worden! Doe het naar beneden rustig aan!
    Groeten, mede namens Sint en Piet!
    Jac en Hanneke

  • 04 December 2008 - 23:13

    Riek:

    Piet, ben vanmiddag op Sinterklaasborrel geweest op de Emmausschool. Wie kwam er binnen? Annelieke. Ze keek ook bijna elke dag naar je site. Was erg gezellig. Het ging goed in Udenhout zei ze.
    Groetjes van je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Greymouth

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 1990764

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: