Jan van Genten - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Jan van Genten - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Jan van Genten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

21 November 2008 | Nieuw Zeeland, Takaka

Beste allemaal,

Dag 53 in Nieuwe Zeeland. Vrijdagavond 21 november. Om 4 uur hier aangekomen. Pas om 2 uur in Pakawau vertrokken. Want vanmorgen om 6 uur opgestaan voor een tocht met een 4wd busje met een busje over het strand naar Farewell Spit. Het is het langste zandstrand van NZ. 35 km lang en 800 m breed met zandduinen van wel 20 m. hoog. Het is een van de belangrijkste natuurreservayen van de wereld. Er broeden en overwinteren honderdduizenden vogels.Meer dan 100 soorten. Helemaal aan het eind leven 10.000 Sas van Genten. ^ 1/2 uur natuur, 6 1/2 uur zee en zand, 6 1/2 uur alleen met 5 echtparen en een gids. Er mogen per dag maar 30 mensen dit reservaat bezoeken. Op het eind staat ook een vuurtoren en
daar hebben wij wat gegeten. Vele zeehonden hebben wij op het strand zien liggen te zonnen maar het indrukwekkendst waren de Sas van Genten die daar op een kluitje zaten te broeden. Wij hebben 2 jonge kuikens met de verrekijker kunnen ontdekken. Een dik uur hebben wij in het zand deze indrukwekkende vogel op 75 m. afstand zitten bekijken.

Het weer was uitzonderlijk. Zon en bijna geen wind. Vooral het laatste komt bijna nooit voor want je verkeert eigenlijk op open zee.

Ja Ad dat zou jij ook ontzettend leuk gevonden hebben. En jij weet er nog veel meer van af dan ik.

Vanmiddag om half twee terug en toen mijn fiets weer gepakt en afscheid van Kathy genomen. Zij zei dat het de komende 3 dagen zou gaan regenen. En dat zou een weleens flink kunnen zijn. Dus gaf zij mij als waarschuwing om dan niet zomaar over de Takaka Hill heen te gaan. Het is daar dan stormachtig en ontzettend koud.
Daarom ben ik nu in Takaka gestopt en zit nu in een leuk en gezellig Back Packers " KIWIANA". Dadelijk onder de douche en dan morgen het weer afwachten. Of ik blijf nog een dagje hier en ga morgen zalm vangen (hoop ik) of ik ga over de Takaka Hill naar Motuaka. Want vanaf Motueka ga ik verder naar het zuiden.

Ik heb met de fiets en tevoet het noordelijkste puntje van het zuider eiland bereikt en dat was mijn doel.

Ja leuk he Bernita al die reacties op de site. En dan krijg ik ook nog heel veel reacties op mijn emailadres.
Dat voelt goed.

Dus voor iedereen die deze website bezoekt een lieve groet en zoals gewoonlijk:

Leef en geniet,

Piet

• 21 November 2008 - 08:46

Bauke:

wauw wat een prestatie!!!! het noordelijkste puntje gehaald! Nu straks nog naar het zuidelijkste puntje van het zuidelijke eiland! Ben ebnieuwd wanneer je daar bent.

• 21 November 2008 - 15:31

Ine Seegers:

Hoi Piet, doel bereikt, missie geslaagd???
    Ben benieuwd of je nog wel kan wennen in Udenhout. Het is voor jou daar iedere dag spanning, avontuur, gastvrije en relaxte mensen en dat is hier toch even anders. Wij zijn alleen in het weekend relaxed (soms).
    Fijn voor je dat Bauke en Wouter volgende maand komen, kunnen jullie gezellig bijkletsen. We hebben vandaag de eerste hagelbuien en wat sneeuw gehad. Het is hier nu guur en stormachtig weer.
    Echt Snert weer!!!!!
    Lieve groet Marcel & Ine