Zadelpijn - Reisverslag uit Pakawau, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Zadelpijn - Reisverslag uit Pakawau, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Zadelpijn

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

20 November 2008 | Nieuw Zeeland, Pakawau

Beste allemaal, Het is nu hier donderdag bijna 6 uur. 20 november en de dag 52,

Vanmorgen na een goede nachtrust gewekt door de Tui, de bellbird en nog vele andere zangvogels. De zon was er weer en zou de hele dag aan een stralend blauwe hemel blijven schijnen en ook de wind viel mee. Dus een dag om er op uit te trekken. Met Kathy de dag doorgenomen. Eerst naar het verste punt dat op de fiets te bereiken is in het noorden van het Zuiderlijk eiland. Dat moest Pupongo worden. Het was maar 15 km ver en ik fietste om 9 uur al vlak langs de zee. Het was alweer schitterend, het was eb, dus veel vogels die aan het fourageren waren. De zee is hier helder blauw. In een gezellig restaurantje met een geweldig uitzicht wat gegeten en toen naar Cape Farewell Horse treks. Ja hoor ik wilde weer iets doen wat ik nog nooit gedaan had. Paardrijden. Niet rustig langs het strand maar een tocht van ruim 3 uur door bossen, water en berg op en berg af. Met prachtige vergezichten was het genieten. Ik was er al vroeh en heb veel met Minky en Wade gekletst en meegeholpen de paarden te verzorgen. Om 1 uur kwamen Yvonne en Saskia, toevallig ook uit Nederland en even later zaten wij in het zadel. Minky was onze gids.

Het werd een super ervaring. Mijn paard Scooty deed het heel goed. Misschien had hij wel in de gaten dat ik geen ervaring had. Maar een tijdje durfde zelfs met mij in galop de bergen in. de foto's stuur ik een dezer dagen door want Minky heeft er wel een 30 van mij gemaakt.

Om 5 uur wat gegeten en weer langs de kust 15 km teruggefietst naar The Innlet. 15 km en nu was het vloed met honderden grote zwarte zwanen langs de kust, op zoek naar voedsel met hun lange nekken.
Dadelijk buiten in een hotspring en vroeg naar bed. Want zeelucht maakt slaperig.
Morgenvroeg vroeg op want om 7 uur moet ik klaar staan voor de Rarewell Spit Eco Tour met een 4wd auto/bus over het strand. Een tocht van 6 1/2 uur over het strand door een natuurreservaat. Je mag alleen dit park in met een vergunning Ik heb speciaal voor deze tocht gekozen omdat deze maar 1 x per week de gannets bezoekt. Bij ons de Sas van genten.

Het is ook het meest noordelijkste punt van het zuidereiland. Voor de google earts liefhebbers de moeite waard om het te bekijken.


Wat ik meer te zien krijg horen jullie misschien morgen.

Ja Marjolein, de Takaka Hille was een pittige en het oogst hier veel bewondering als ze horen dat ik daar met de fiets overgegaan ben en dan ook nog te weten dat ik terug moet.
Gwen geniet in Zeeland en succes met de verhuizing. Doe Jan de groeten.

Een lieve morgengroet voor jullie allemaal en ook voor vandaag leef en geniet.

Piet






  • 20 November 2008 - 05:23

    Huib:

    Haha, je zult morgen waarschijnlijk achterstevoren de trap af moeten gaan ivm de spierpijn van het paardrijden !!. Wederom een mooi avontuur Piet. We blijven het volgen.
    Greetings from Udenhout van The Brouwersfamily.

  • 20 November 2008 - 18:18

    Bernita:

    Hoi Piet,

    Wat goed van je dat je alles uitprobeert. Geweldig, wat een ervaringen. Jij leeft en geniet!! geweldig. Ik lees regelmatig je verhalen en ben het vaak eens met de reacties die je daarop krijgt.

    groetjes Bernita

  • 20 November 2008 - 18:47

    Ad:

    Piet, wat is het geweldig watje allemaal doet, uithaalt!
    Nooit had ik kunnen denken dat je dit soort sporten, waagstukken, allemaal aan zou durven.
    En dan die verhalen over al die mooie natuur. Geweldig.
    Ga zo door . elke dag lees ik met veel plezier je reisverslagen. Ad

  • 20 November 2008 - 20:22

    Roel En Anouk:

    Super weer deze nieuwe belevenissen. de tocht die eraan gaat komen wordt vast ook weer erg mooi. je zult binnenkort weer meer foto's kunnen plaatsen, we hebben het aangevraagd. een knuffel uit de klaproos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Pakawau

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 1988058

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: