Zadelpijn - Reisverslag uit Pakawau, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Zadelpijn - Reisverslag uit Pakawau, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Zadelpijn

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

20 November 2008 | Nieuw Zeeland, Pakawau

Beste allemaal, Het is nu hier donderdag bijna 6 uur. 20 november en de dag 52,

Vanmorgen na een goede nachtrust gewekt door de Tui, de bellbird en nog vele andere zangvogels. De zon was er weer en zou de hele dag aan een stralend blauwe hemel blijven schijnen en ook de wind viel mee. Dus een dag om er op uit te trekken. Met Kathy de dag doorgenomen. Eerst naar het verste punt dat op de fiets te bereiken is in het noorden van het Zuiderlijk eiland. Dat moest Pupongo worden. Het was maar 15 km ver en ik fietste om 9 uur al vlak langs de zee. Het was alweer schitterend, het was eb, dus veel vogels die aan het fourageren waren. De zee is hier helder blauw. In een gezellig restaurantje met een geweldig uitzicht wat gegeten en toen naar Cape Farewell Horse treks. Ja hoor ik wilde weer iets doen wat ik nog nooit gedaan had. Paardrijden. Niet rustig langs het strand maar een tocht van ruim 3 uur door bossen, water en berg op en berg af. Met prachtige vergezichten was het genieten. Ik was er al vroeh en heb veel met Minky en Wade gekletst en meegeholpen de paarden te verzorgen. Om 1 uur kwamen Yvonne en Saskia, toevallig ook uit Nederland en even later zaten wij in het zadel. Minky was onze gids.

Het werd een super ervaring. Mijn paard Scooty deed het heel goed. Misschien had hij wel in de gaten dat ik geen ervaring had. Maar een tijdje durfde zelfs met mij in galop de bergen in. de foto's stuur ik een dezer dagen door want Minky heeft er wel een 30 van mij gemaakt.

Om 5 uur wat gegeten en weer langs de kust 15 km teruggefietst naar The Innlet. 15 km en nu was het vloed met honderden grote zwarte zwanen langs de kust, op zoek naar voedsel met hun lange nekken.
Dadelijk buiten in een hotspring en vroeg naar bed. Want zeelucht maakt slaperig.
Morgenvroeg vroeg op want om 7 uur moet ik klaar staan voor de Rarewell Spit Eco Tour met een 4wd auto/bus over het strand. Een tocht van 6 1/2 uur over het strand door een natuurreservaat. Je mag alleen dit park in met een vergunning Ik heb speciaal voor deze tocht gekozen omdat deze maar 1 x per week de gannets bezoekt. Bij ons de Sas van genten.

Het is ook het meest noordelijkste punt van het zuidereiland. Voor de google earts liefhebbers de moeite waard om het te bekijken.

Wat ik meer te zien krijg horen jullie misschien morgen.

Ja Marjolein, de Takaka Hille was een pittige en het oogst hier veel bewondering als ze horen dat ik daar met de fiets overgegaan ben en dan ook nog te weten dat ik terug moet.
Gwen geniet in Zeeland en succes met de verhuizing. Doe Jan de groeten.

Een lieve morgengroet voor jullie allemaal en ook voor vandaag leef en geniet.

Piet

• 20 November 2008 - 05:23

Huib:

Haha, je zult morgen waarschijnlijk achterstevoren de trap af moeten gaan ivm de spierpijn van het paardrijden !!. Wederom een mooi avontuur Piet. We blijven het volgen.
    Greetings from Udenhout van The Brouwersfamily.

• 20 November 2008 - 18:18

Bernita:

Hoi Piet,

Wat goed van je dat je alles uitprobeert. Geweldig, wat een ervaringen. Jij leeft en geniet!! geweldig. Ik lees regelmatig je verhalen en ben het vaak eens met de reacties die je daarop krijgt.

groetjes Bernita

• 20 November 2008 - 18:47

Ad:

Piet, wat is het geweldig watje allemaal doet, uithaalt!
    Nooit had ik kunnen denken dat je dit soort sporten, waagstukken, allemaal aan zou durven.
    En dan die verhalen over al die mooie natuur. Geweldig.
    Ga zo door . elke dag lees ik met veel plezier je reisverslagen. Ad

• 20 November 2008 - 20:22

Roel En Anouk:

Super weer deze nieuwe belevenissen. de tocht die eraan gaat komen wordt vast ook weer erg mooi. je zult binnenkort weer meer foto's kunnen plaatsen, we hebben het aangevraagd. een knuffel uit de klaproos