vervolg A B C - Reisverslag uit Miranda, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu vervolg A B C - Reisverslag uit Miranda, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

vervolg A B C

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

23 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Miranda

Niet te gelven dat mij dit allemaal overkomt. Na een stevige kus heb ik afscheid van Catherine genomen en ondertussen heeft zij nog iemand in Orere gebeld waar ik langs een heel klein schooltje zou komen (50 kinderen) en waar ik rustig binnen zou kunnen lopen. En beste mensen ik hoefde niets af te rekenen omdat wij zo intens gezellig gekletst hadden.

Ik kon die dag heel vroeg vertrekken< 10 voor acht en via Clevedon, Kawakawa Bay, Orere,Matingarahi, Wharekawa, Whakatuai,Kaiaua ben ik bijna in Miranda aangekoemn. De hele dag was het druilerig. Heb best veel moeten lopen maar had de wind voor de eerste keer in de rug. En het was me toch een mooie kust weg. Kun je je voorstellen. De zee 30 meter links van je en de steile begroeide hevelwanden rechts van je. Geen verkeer op de weg, bijna geen huizen, en dat meer dan 30 km lang.

Je kon de zee de hele dag ruiken.

In Orere ben ik uiteraard het schooltje binnengegaan en heb daar samen een boterhammetje gegeten en de man van de directrice (zij stond voor de groep) heeft mij van alles laten zien en over de historie van de school verteld. Ondertussen was het behoorlijk gaan regenen en ben weer op de fiets gestapt.

Maar na bijna 70 km vond ik het welletjes. Niet omdat ik moe was maar de slaapplaatsen lagen hier niet voor het oprapen. Ik wilde eigenlijk tot net voorbij Miranda rijden want daar waren Hot Springs. Maar in de winkel hoorde ik van een vrouw dat er ook een " Shore Bird Watching Centre" was. Ik ben daar naar toegereden en ik mocht er als enigste blijven slapen. Dus nu zit ik aan die heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel trage computer te werken. De " eigenaar" van dit centrum is een boek aan het schrijven over Grutto's en is ook al op Texel geweest om daar onderzoek naar te doen. Er is een centrum bij met allemaal opgezetten dieren en er wordt uitleg gegeven hoe belangrijk de mangroven zijn voor de natuur. De regen klettert ondertussen tegen de ramen en dat schijnt zo de koemnde dagen nog door te gaan. Maar dat zie ik morgen wel weer. morgen ga ik in iedergaval de kust verlaten en trek ik het binnenland in.Op weg naar Matamata. Het zal aan weer en de wind liggen of dat in een dag te fietsen is. Maar dat horen jullie zeker over een paar dagen weer.

Alweer bedankt voor alle reacties.

Een lieve groet vanuit het doodstille vogelcentrum.
Zo kom je nog eens ergens.

Leef en geniet,

Piet

• 23 Oktober 2008 - 06:10

Huib Brouwers:

Hallo Piet,
    Wilde ff laten weten dat ik alles lees, alleen mijn reacties zullen karig zijn. Ben nu weer aan het werken. Leuk om al je ervaringen te kunnen vernemen. Ik zou het ook kunnen doen, zij het niet dat ik mijn dochter dan zou moeten missen, en vrouwlief natuurlijk, haha.
    Ga zo door. Ik heb de indruk dat het je goed afgaat, wat mooi is. Ik ga overmorgen gewoon weer naar v Hooff en d'n bakker.
    Groeten uit het enerverende Udenhou-city.
    Huib Brouwers

• 23 Oktober 2008 - 06:49

Madelon:

Hi Piet, zat een beetje op internet naar je route te kijken maar heb ook de Statue Of Wairaka, in Whakatane gezien? Zag er prachtig uit.... Liefs

• 23 Oktober 2008 - 06:58

Bauke:

Hoi pap!!!

Ik heb vandaag afdelingsuitje met onze afdeling!!! Nog een verrassing waar we heengaan..Kus!!!

• 23 Oktober 2008 - 09:07

Zr.Paulino.:

Dag Piet. Elke dag lees ik even jouw berichten. (al zijn wij hier deze week in retraite!..) Maar ik ben zo nieuwsgierig,
    dat ik niet tot volgende week kan wachten!Wat een onderneming toch! Maar wat een regen valt daar.
    Fijn dat je daar veel goede mensen ontmoet om jou te helpen. Heb je wel genoeg kleding bij je? Iedere keer kletsnat worden is geen pretje! Ik hoop dat je er geen kou bij zult pakken en je gezond mag blijven! Deze week heb ik tijd genoeg om daar voor te bidden. Ik wens je veel succes om je doel te bereiken.
    Veel groetjes en sterkte, tot een volgende keer.zr. Paulino

• 23 Oktober 2008 - 19:35

Roel :

Ha piet,

na al het klussen even een aantal verhalen in één keer gelezen. wat een ervaringen. echt uniek. ik hoop dat je dat je nog vele mooie en fijne momenten gaat beleven, maar daar ben ik niet bang voor. hier gaat alles goed, ik mis je wel hoor bij de voetbalwedstrijden kijken, zeker als ajax verliest, heb ik niemenad om mijn geluk mee te delen. Psv heeft gisteren weer gewonnen van olymp. marseille. 2-0. heel veel groeten en een dikke knuffel uit een rommelige klaproos. cheers roel (en ook een dikke kus van Anouk, die achter me mee staat te lezen)

• 24 Oktober 2008 - 09:55

Ad:

Hallo Piet,
    Net van vakantie terug heb ik alle verslagen met grote intresse gelezen
    Het is geweldig wat je allemaal beleeft, wat je voelt, ziet, hoort. Telkens de contacten met trekkers, fietsers en plaatselijke bevolking waar je gastvrij ontvangen wordt. Je kunt begrijpen wat er nu in mij omgaat, want ik ken dat alles van mijn tocht. Met groot plezier blijf ik je volgen. Leef en geniet.
    Ad