Hier ben ik weer - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Hier ben ik weer - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Hier ben ik weer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

11 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Allereerst bedankt voor al die fijne reacties.
Ik zit nu in Ahipara en het is inmiddels hier 11 oktober 4 uur in de middag.
Ik heb vanaf donderdag 8 oktober weer schitterende dingen meegemaakt. Wat zullen jullie smullen als jullie hier komen Bauke en Wouter. Ik heb al een paar plekjes voor jullie gereserveerd als jullie naar het Noorden reizen. Maar elk plekje is mooi. Niet mooier dan het andere maar weer anders.
Donderdag morgen om half 10 vertrokken uit Pukenui. De wind weer stijf op kop. Het blijft maar hard waaien en regenen in de nacht. Maar uit de wind is het heet. Ik ben naar Waitiji Landing gefietst. 55 km, de wind op kop en bijna geen verkeer of huizen. Gewoon genieten van de eenzaamheid en de mooie vergezichten. Ineens stopte er een wagen en stopte Andrew uit. De vriend van Jenny Hill waar ik een nacht heb kunnen slapen. Zij had wel verwacht dat ik deze weg zou nemen en had tegen haar vriend gezegd: Kijk goied uit naar Piet en doe hem de groeten van mij". Een praatje gemaakt en weer verder. maar even later kwamen Dagmar en Gordian mij achterop gereden. De twee duitsers die ik Kahoe Farms ontmoet heb. Zij Vonden dat ik al een heel eind op weg was. Zij kwamen terug van Cape Reigna en vertelden me dat de weg ernaar toe zeer slecht was en dat het met de fiets geen doen zou zijn. Ben toch met een optimistische gedachte verder gefietst dat het toch wel moest gaan lukken. Om Half 3 na 50 km fietsen vis Te kao in Waitiki Landing aangekomen. Het laatste punt voor Cape Reigna waar je iets kunt eten en drinken en waar zij ook een slaapplaats hebben. Hier heb ik voor 2 dagen een Cabine gehuurd. Mijn baggage en mijn fiets konden veilig binnen naast mijn bed staan.
Daar wat rondgelopen en gekeken en vroeg naar bed. Ik wilde Cape Reigna met de fiets bereiken. Daar weer hele aardige reizigers ontmoet. 4 meiden uit Israel in een klein busje en Saacha en Synille uit Duitsland in een klein camperbusje. Adressen en email uitgewisseld en om 8 uur naar bed. Inmiddels vonden de mensen mij " brave and crazy" sat ik naar de Cape wilde fietsen. 2 x een aanbod gehad om met een auto mee te rijden.Maar na een goede nachtrust en een warme douche ben ik met maar een tas aan mijn fiets op weg gegaan. Vrijdag 10 oktober om negen uur vertrokken.
's Nachts had het vreselijk geregend en de weg zou op stukken waar men aan het werken was spiegel glad zijn. Vlak was het ook allerminst dus dat zou ook wel weer lopen worden. En na 3 km begon de gravel en de modder.Het was hoorible, slippery, muddy, terrible and full with holes. Maar het was gorgeous and fantastic.
Of gewoon het was verschrikeelijk mooi. 22 km bijna alleen op weg naar Cape Reigna, de heilige plaats voor de Maori's. Na 3 uur kwam ik daar aan. Natuurlijk een foto laten maken door Sascha en Sybille en samen naar de vuurtoren gewandeld. Daar stonden Maori's te zingen. Heel indrukwekkend. De Tasman zee en de South Pacific ontmoeten hierr elkaar. Zeer machtig en het was helder weer. Tonny en Riek en Jan en Pita jullie hebben helemaal gelijk het was een bar slechte weg. Ik kon mee terugrijden maar wilde ook weer op de fiets naar Waitiki Landing.
Maar bij Te Paki zijn de grootste zand duinen van Nieuw Zwwland. Hier kun je van een zeer steile zand berg naar beneden surfen op een board. Ik wilde dat ook wel eens meemaken. Bij Te Paki weer een slecht gravelpad naar beneden naar de dunes en de zee. Bij Rose een board gehuurd en de ongelooflijk grote zand duinen ingelopen. Je voelde je midden in de Sahara. Maar ik heb wel alle moed bij elkaar moeten schrapen om naar beneden te durven. Je moet wel eerst een kwartier klimmen door het mulle zilver witte zand voordat je je overgeeft aan de zwaartekracht. Ik vond me echt "cool" toen ik mij als 60 jarige tussen al die tieners naar beneden liet storten. Maar eenmaal gedaan wilde ik nog wel een paar keer. Iets voor jullie Bauke en Wouter. Maar je bent in 5 seconden beneden en je moet weer 10 minuten flink klimmen. Daarna heb ik Rose bedankt voor het op mijn fiets passen en ben ik met nog 11 km voor de boeg naar mijn slappplaats gegaan.
In Waitiki landing gevraagd of mij iemand langs de kust naar Ahipara te brengen. En ja wel hoor ik kreeg voor 100 dollar (bijna 50 euro) een busje met chauffeur. Het was Kia Ora Honey. Een hele vriendelijke Maori vrouw die mij 3 uur lang de mooiste plekjes van de 90 km lange weg over het strand heeft laten zien. En zij was daar opgegroeid en vertelde mij ook heel veel over de cultuur van de Maori's. Samen foto's gemaakt en wij reden soms met 100 km per uur over het strand en door het water. Het kan maar 2 x per dag bij laag tij. Het blijft gevaarlijk want als je vast komt te zitten ben je je wagen kwijt. Ik heb van 2 wagens een foto gemaakt die daar vastzaten en dus verloren waren. Ik heb ook een foto kunnen maken van een gestrande walvis. Deze was 2 dagen dood. Reusachtig wat een beest. Honey was boos dat ze de walvis uit eerbied nog niet begraven hadden. Nu waren er al mensen met kettingzagen bezei geweest om de kaken en kiezen eruit te zagen. Men maakt daar sieraden van.
Om 2 uur heeft zij mij in Ahipara afgezet. Een prachtig plaatsje in een Bay. Ik heb daar 2 uur op een rots gezeten om naar het opkomend tij te kijken. Omdat het hier pas net voorjaar is, ben je bijna overal alleen. Ik slaap weer in een prachtig Back Packer plaats. Een uitzicht op de zee. De fiets kan in de garage en dadelijk ga ik nog een wandeling langs het strand maken met mijn blote voeten door het water. Dan naar bed en dan maar weer kijken wat de zondag mij brengt. Nou ik heb jullie nu weer heel wat bijgepraat. In Waitiki was geen internet en geen bereik met de telefoon. Maar ondertussen is hier al drie keer de zoemer gegaan dat er weer 2 dollar in het apparaat moet. Maar lieve mensen dat heb ik er graag voor over Want jullie lieve berichten doen wel goed hoor.

Er willen nu weer andere mensen internetten dus tot volgende keer maar weer.

Leef en geniet,

Piet " The Flying Dutchman" zoals ze mij hier vaak noemen.

• 11 Oktober 2008 - 05:20

Bauke En Wouter:

wat een gaaf verhaal!!!!
    wij vinden je echt cool!!!!!!! je hebt toch wel een foto he van dat boarden, anders geloven we je niet!!! we krijgen zo steeds meer zin om te gaan! ga zo door pap. kusje wouter en bauke

• 11 Oktober 2008 - 09:31

Rianne:

Dag Piet,

Vanaf dag 1 ben ik je al aan het volgen en ik raak ontroerd van al je verhalen. Zoveel bijzondere ontmoetingen met mensen, natuur, geschiedenis en met je zelf. Ik probeer me hier een beetje voor te stellen hoe dat ook allemaal moet voelen. Want volgens mij is dat allemaal niet met woorden hier neer te schrijven. Het moet heel bijzonder zijn, Piet. Had je dit nou voor vertrek kunnen bedenken of voorstellen.Misschien gehoopt en daarom vind ik het zo fijn voor je wat je nu allemaal meemaakt. Ik geniet van hoe heerlijk je alles over je heen komen, hoe je leeft en geniet. Het ga je goed en ik probeer hier een beetje van jou ervaringen vast te houden. Hartelijke groeten, Rianne

• 11 Oktober 2008 - 14:10

Coby:

Hoi Piet,wat een heerlijke verhalen,en wat zie je veel,geweldig.
    Het is hier vandaag ook heerlijk weer(20graden)het lijkt wel zomer.
    Met de voet gaat het een beetje beter,nog wel veel pijn,maar ja niks aan te doen.Alles heeft zijn tijd nodig.
    Liefs,Coby.

• 11 Oktober 2008 - 15:39

Wil & Annemie Swaans:

Hallo Piet, van Anouk hebben we je website gekregen en vol bewondering hebben we je verhalen gelezen. Een gedufde reis die je al veel heeft gebracht. We blijven je vanaf nu intens volgen en wensen je heel veel succes.
    Vele lieve en warme groetjes uit Goirle.

Geniet ervan !

• 11 Oktober 2008 - 18:47

Gwen En Jan:

Hallo lieve ome piet,
    wij zitten nu rustig op de bank te kijken naar het nederlands elftal.....in vergelijking met wat jij allemaal meemaakt.....vreselijk saai.....
    Wat heerlijk om die prachtige verhalen te lezen. Je schrijft zo uitgebreid, dat het net lijkt of we met mee op reis zijn. Nou, zijn we dat ook wel een beetje, want we leven met je mee.
    Hier gaat alles goed. Lekker weekend, dus ff niets moeten.
    Geniet van alles lieve oom en tot het volgende bericht.
    Dikke kus van ons

• 11 Oktober 2008 - 19:29

Hallo Piet,:

Wat heb je weer veel meegemaakt,prachtig die reisverhalen.Die twee zandvlakten had ik al waargenomen via Google, er stond bij dat je daar van de duinen af kon surfen:Niets voor Piet dacht ik nog maar jawel hoor, overal voor in.
    Piet blijf jong en geniet

Groetjes Herman en Hanny.

• 12 Oktober 2008 - 11:42

Herman En Hanny:

Nou Piet, Conny moet inderdaad met je meerijden, maar ik denk dat ze soms alleen toekijkt. Want ik kan me niet voorstellen dat zij dit allemaal gedurft zou hebben. Tot heel gauw, groetjes Herman en liefs van mij Hanny