weer op weg - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu weer op weg - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

weer op weg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

08 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het is nu 8 oktober en het is bijna half 9. Bij jullie is het maandagavond en bijna tijd om naar bed te gaan. Ik krijg elk ogenblik een ontbijtje. En ja wel hoor Stefano heeft een geweldig ont bijt klaargemaakt. Bacon, eggs, champignons, uien, tomaten, bruin brood. For The Flying Dutchman, he said.
Het was gisteren en vooral 's avonds een verschrikkelijk noodweer. ij kregen daardoor er nog 2 gasten uit Duitsland bij. Dagmar en Gordian. Hij is voor een jaar arts in Dunedin in het zuiden. Heel spontaan hebben zij mij hun adres gegeven om daar te komen slapen als ik in de buurt kwam. Ongelooflijk he. Zij zijn ook gek op fietsen en zullen wel eerder wakker zijn om mij uit te kunnen zwaaien. Zij gaan ook naar Cape Reigna, dud die ontmoet ik nog wel een keertje onderweg.
Kahoe Farm is een geweldige plek om enkele dagen te verblijven. Rondom alleen maar groen en koeien met kalveren in de wei. Zij hebben alleen beef koeien. Verschillende rassen door elkaar. ongeveer 200 koeien krijgen kalfjes en die laten zij er een aantal weken bijlopen. Daarna gaan de kalfjes van de koeien af en de bulls doen de rest. De kalveren worden buiten ergens in de heuvels geboren. Puur natuur dus.
Ik weet niet of ik de komende dagen veel kan internetten want de plaatsjes die ik tegenkom zijn spaarzaam en bestaan soms niet dan uit een paar huizen.
Ik zie wel wat er op mijn pad komt. Tot nu toe is dat al heel wat, vind ik.
Ik ben wel blij met de talrijke reacties. Op de mail de wat persoonlijkere reacties en op de site de gezellige meeleef reacties. Gewoon super. Soms zit ik wel een half uur te lezen.
Bedankt allemaal.

Een super lieve groet vanuit een super gezellig Kahoe Farms.

Leef en geniet,

Piet.

NB. Ik wordt wel een beetje zenuwachtig dat het met de foto's niet lukt. Maar iedereen probeert te helpen maar ik kom niet door de 2 wachtwoorden heen. Ik kan deze niet meer naar boven halen. Maar ik wil mijn pret daardoor niet laten bederven. De foto's komen nog wel een keertje. En daarbij wil ik heel vaak een foto maken maar als ik dan terugkijk dan denk ik: Nee het is veel meer dan dit stukje op de foto. De natuur is zo groots en indrukwekkend dat die niet op een foto vast te leggen is.
Maar natuurlijk hoop ik ook dat het een keertje gaat lukken.

• 07 Oktober 2008 - 20:07

Anne Willems:

Beste Piet
    Wat een superbelevenissen lees ik allemaal. Het voelt naast de vele regenbuien toch als een warm bad voor jou daar! We vinden het heel leuk om je spoor te volgen zo ver weg en door de verslagen toch dicht bij. Geniet volop van alles wat op je weg komt. Heel veel groeten ook van Lex en Ben en Lon. Hier begint de herfst volop, ook weer heel mooi met al die kleuren!
    tot mails
    Anne Willems

• 07 Oktober 2008 - 21:58

Riek:

Hoi Piet, ik denk er elke dag aan dat je zo'n geweldige vakantie hebt. Geweldig joh. Beetje jaloers zijn we wel maar we wensen jou veel succes.
    Doei Tonnie en Riek

• 08 Oktober 2008 - 07:07

Margriet En Anton:

Hoi Piet, het is gelukt en de eerste foto op jou site is gelukt. Wat mooi zeg. Deze foto zegt al genoeg over de mooie natuur en ik kan me indenken dat het vaak heel indrukwekkend is. Hoe is het met je klauter en klim partijen afgelopen. Heb je geen last van je spieren? Wij zijn net terug van texel en hebben nog stramme spieren van de strandwandelingen. ( niks gewend natuurlijk)
    Piet geniet ervan en we blijven jou per dag volgen.

• 08 Oktober 2008 - 14:57

Theo En Joke:

GEWELDIG!
    Wat een prachtige verhalen!
    Dit is toch precies wat je nu zo graag wilde?
    Enne.. zoals mijn oma vroeger al zei:"wie goed doet, goed onrmoet!"
    Nou dat blijkt maar weer eens!
    Goede reis verder!
    We volgen je reis en je verhalen!
    Heel veel groetjes van ons.

• 08 Oktober 2008 - 17:46

Groep 5a+b:

suukses met de foto's

• 08 Oktober 2008 - 19:18

Lian De Kroon:

Onze kinderen kwamen deze week thuis met het internetadres om deze reis te volgen. Ze hebben tot nu (21.00 uur) zitten luisteren naar de verhalen. En dat voor een woensdagavond. Vooral de oudste twee, Kim (gr 6a)en Wouter (gr. 5a), zijn onder de indruk. En ook wij als ouders vinden het geweldig. Wat een avontuur. Een hele goede reis en we blijven het avontuur volgen.