Het komt dichterbij - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het komt dichterbij - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het komt dichterbij

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

30 Augustus 2008 | Nederland, Udenhout

Beste bezoekers,

Het komt nu echt dichterbij. Nog 4 weken en dan zit ik al ergens aan de andere kant van de wereld.Ik ben blij dat ik het nu best druk heb. Maar dan wel druk met allerlei andere dingen dan ik ooit gedaan heb.
In ieder geval ben ik nu echt aan het oefenen op de fiets. Nog wel zonder bepakking, maar puur om mijn conditie wat op te krikken. En ik merk dat dat wel nodig is.Om de 2 dagen 40 km door de duinen geeft een goed gevoel. Ook heb ik mij ingeschreven voor een taaltraining Engels bij het LTC te waalwijk. Het intake gesprek is achter de rug en volgende week donderdag krijg ik 5 dagen taaltreining van Vallery, een Amerikaanse jongedame. Heel intensief maar wel gezellig denk ik. Hoe dichter het vertrek dichterbij komt hoe concreter je dingen moet afwerken.Zoals een extra bril, een fietsdoos regelen, een minicursus fiets repareren, financiele zaken regelen, de tuin nog een goede beurt geven, een lijstje van alle belangrijke documenten maken en ga zo maar door.
Maar voor het weekend van 6 september is daar geen tijd voor. Want de kinderen hebben een fietsweekend gepland. Nog een afscheidscadeau van hen.Ik kijk er echt naar uit, zo samen op de fiets en in de tent.Kan ik meteen mijn tent uitproberen.

Ik heb deze week ook het goede doel afgesloten. De bijdrage voor ChanEd. Eind augustus was de stand ruim 9100 euro. Echt een ongelooflijk hoog bedrag.Dit had ik echt niet durven dromen. Dat zijn weer heel wat kinderen die op de Filippijnen naar school kunnen. En dus kans krijgen op een betere toekomst. Rianne, Joop en Florie waren ook echt verrast en superblij. Zij hebben al gereageerd op deze site. Ik hoop zeker nog een keertje te kunnen gaan kijken op de Filippijnen hoe ChancEd daar zijn werk doet.

Ik ben ook al een beetje verrast door al die racties op de site. Heel leuk en bemoedigend.

Ik ga nu weer een gedeelte van "mijn lijstje" afwerken. Ik heb het idee dat het niet korter wordt omdat er telkens weer zaken bijkomen waar ik in eerste instantie niet aan gedacht heb.

Beste allemaal tot horens en

Een lieve groet van,

Piet

• 07 September 2008 - 11:59

Rianne:

Hallo Piet, het is vandaag zondag 7 sept en hier miezert en regent het al de hele dag. Zoal het journaal al zei 'een herfstdag'. Ik moest aan jou denken, of je ook op zulke dagen in training bent met fiets of tent. Succes verder met alles en hartelijke groeten,

• 07 September 2008 - 15:51

Madelon:

Hi Piet het fietsweekend was top!!!!
    Liefs

• 07 September 2008 - 18:16

Jac:

Dag Piet, ik hoop, dat jullie vandaag een beetje tussen de buien door hebben kunnen fietsen ... In Hilvarenbeek was het in ieder geval 'bar en boos'. 'Goei weer vur de slaoi' zou ons vader zeggen! Maar ik lees van Madelon, dat het toch een groot succes was!!! Hartelijke groet, Jac