Laatste dag Santiago. - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van piet lagarde - WaarBenJij.nu Laatste dag Santiago. - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Laatste dag Santiago.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

05 Oktober 2013 | Chili, Santiago de Chile

Santiago, donderdag 3 oktober 2013

Beste allemaal,

Vandaag alweer de laatste dag Santiago. Morgen heel voor vertrekken we weer naar Puerto Montt. Veertien uur verder naar het zuiden. Op weg naar de lente. We zullen even moeten wennen aan de koude want we komen steeds dichter bij de zuidpool.

Maar eerst nog een dagje Santiago. Nu gaan we alleen aan de wandel. Nog eens terug naar Plaza de Armas, maar dan in de namiddag. Het moet er dan een drukte van jewelste zijn.
Santiago ligt beschut tussen twee bergketens. Vroeger een ideale plaats om te verdedigen. De Andes en de bergketen langs de kust. Er is een prachtige plaats waar je de hele stad kunt overzien. Je kunt met een lift de 1000 meter hoogte overbruggen. En dat hebben we dan maar ook gedaan. Zo was de top van San Christobal snel beklommen.
Bovenop de top staat een spierwit beeld van de maagd Maria. Er is een kerk en er is een openlucht altaar waar voor de pelgrims de mis opgedragen wordt. Het is een heel relaxte plaats om rond te wandelen maar vooral om de hele stad Santiago te overzien. Door de smog zijn meestal geen scherpe foto's te maken maar je krijgt niet ze vaak de kans om over een miljoenenstad te kijken.

Vanmorgen weer heel rustig aan gedaan. Ontbijtje, wat gelezen en twee blogs verzonden. Rond elf uur staat de zon al hoog in de blauwe lucht. Tijd om er op uit te gaan. Eerst naar de centrale vismarkt. Je weet niet wat je daar ziet. Maar we worden meteen aangesproken door een man die meteen aanvoelt dat wij uit Nederland komen. In ieder geval ik. Hij heeft daar een visrestaurant en of we bij hem de lunch wilden gebruiken. Hij was op zakenreis en ontmoette hier in Chili zijn huidige vrouw. Besloot om een visrestaurant te beginnen. Wij hebben nog een uurtje rondgewandeld en zijn teruggegaan en hebben daar op zijn advies een heerlijke lunch gehad.
Het is hier heel gewoon dat de eigenaar probeert klanten van de straat het restaurant in te krijgen. En dat gaat meestal op een heel vriendelijke manier.
Daarna naar Plaza de Armas waar het al behoorlijk druk en gezellig is. Overal optredens, clowns, levende beelden, orkesten, jongleurs, kunstverkopers, ijsverkopers en noem het maar op. Allemaal op een groot plein. Er staan ontzettend veel bankjes en die zijn allemaal bezet met gewoon toeschouwers. Wij verblijven daar ook een paar uurtjes. Super gezellig.

Daarna wat inkopen voor het avondeten en nog een laatste avondwandeling door Santiago en dan vroeg naar bed want om half vijf loopt de wekker af en om vijf uur brengt een taxi ons naar de busterminal.
Hopen 's avonds rond negen uur in Puerto Montt aan te komen. Hopelijk is het een mooie omgeving.

Maar dat horen jullie over een paar dagen weer.

Voor nu een warme lente groet en leef en geniet van de momenten.

Piet.

• 05 Oktober 2013 - 18:05

Riek:

Succes met de volgende tocht. Fijn weekend.