" Een boek naar mijn Hart". - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu " Een boek naar mijn Hart". - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

" Een boek naar mijn Hart".

Door: Piet lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

04 December 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, dinsdag 4 december 2012

Beste allemaal,

Alweer december. Het is weer even wennen want ik ben de laatste jaren met december niet meer thuis geweest. Dus geen Sint Nicolaas, geen verjaardag van Djuna, Bauke Sjoerd en Madelon. Geen voorbereidingen voor Kerst en Nieuwjaar. Maar samen met Susan zijn deze gebeurtenissen weer heel gezellig.

Afgelopen zondag was Sjoerd jarig en probeerden wij hem een beetje te verrassen in het ouderlijk huis van Madelon. Madelon is in Naarden aan het revalideren. Zo’n 3 keer per week brengen haar ouders Madelon naar het revalidatiecentrum. Logopedie, fysio en krijgt daar allerlei tips. Madelon kan zelf heel goed uitleggen wat er allemaal gebeurt. Ze is nog wel steeds erg moe maar ze loopt soms al 2 x per dag 700 meter rondom een grote vijver voor hun huis. Ook gaat zij al zelfstandig met de trap naar boven naar haar slaapkamer, kijkt televisie en leest al een tijdschrift. Ook krijg ik al soms een smsje van haar. Ik zag weer regelmatig haar ogen twinkelen. Of beter gezegd één oog want het andere oog is afgeplakt omdat zij alles nog dubbel ziet. Als het goed is moet dat op den duur beter worden. Ook is het lopen wat instabiel maar ook dat moet met de tijd weggaan. De kleine hersenen zijn tijdens de operatie lange tijd weggedrukt en moeten als het ware weer tot rust komen. Het slikken moet zij heel geconcentreerd blijven doen omdat de slikfunctie aan de linker kant stil ligt. Ook haar linker stemband werkt niet meer. Deze twee functies komen niet meer terug en worden ook niet overgenomen door andere zenuwen. Zij krijgt nu logopedie om haar ene stemband te versterken en tips om het slikken te vergemakkelijken.
Natuurlijk is er nog een lange weg te gaan voor hen maar ik was zo ontzettend blij dat ik weer mijn lief Bronnertje terugzag. Ik zeg "mijn Bronnertje" omdat Madelon dezelfde achternaam heeft als de moeder van Conny. Bronner dus. Én die zijn er niet zoveel in Nederland.

Zoals jullie wel gemerkt hebben, heb ik nog geen vervolg kunnen geven aan de verslagen. En in de decembermaand zal daar ook niet veel van terecht komen. Morgen mag ik in Tilburg op een grote basisschool de Goed Heilig Man gaan helpen. Kijk er naar uit om al die kleine kinderen voor mij te zien en toe te spreken. Half december gaan wij een paar dagen naar Bronckhorst en Deventer. 200 jaar Charles Dickens. Het moet een geweldige “Kerst belevenis” zijn. Daarna beginnen de voorbereidingen voor de reis naar Cuba van 3 januari tot 22 januari. De terugreis was al geboekt en het is jammer om deze zo maar te laten vervallen. Dus blijf mij zo af en toe maar volgen.

Een boek naar mijn hart.

Ja, mijn schoonzoon Wouter Hart heeft een prachtig boek geschreven. Het is een paar weken geleden uitgegeven en staat nu al in de top 10 van de best verkochte managementboeken. Het boek krijgt geweldige mooie commentaren. Ik heb het bijna uit en ik moet zeggen het is echt een boek naar mijn hart en ik raad iedereen aan om het te lezen. Het heet:

“VERDRAAIDE ORGANISATIES” Terug naar de bedoeling.

Ervaar hoe je met dit boek de bureaucratie terugdringt en professionals versterkt. Organisaties zijn “verdraaid” als de natuurlijke principes van organiseren verloren zijn gegaan onder een lawine van regels en wetten. Recht tegenover deze verdraaide organisaties staan organisaties die juist excelleren. Zij houden het eenvoudig en dicht bij de menselijke natuur en presteren daarmee enorm veel beter.
Het boekt leest gemakkelijk en Wouter verduidelijkt alles met prachtige, herkenbare voorbeelden uit de praktijk. Een boek voor mensen uit het onderwijs, zorg of zakenleven.
Dus een boek dat iedereen een keertje gelezen MOET hebben. Je wordt dan gestimuleerd om je eigen talenten, kracht en sterke kanten meer te benutten en je niet te laten beknotten en verstrikken door de lawine van regels en wetten die ons land, onze organisaties dreigen te verstikken.

Dit is reeds het tweede boek van Wouter Hart. In 2008 schreef hij:
“Leiders van vandaag, lessen voor morgen”. Dit boek werd genomineerd voor het beste managementboek. Ook de moeite waard om te lezen.
Beide boeken werken verfrissend op je dagelijkse doen en laten en brengen je terug naar “DE BEDOELING”.
Een prachtig cadeau voor onder de kerstboom. Kijk op:

www.verdraaideorganisaties.nl

Het is uitgegeven bij Kluwer,

Leef en geniet van de vele momenten die de decembermaand je kan bieden,

Een warme groet,

Piet.

De foto's zijn een paar weken geleden genomen bij de Leemputten en bij het kasteel de Strijdhoef.

• 04 December 2012 - 15:23

Marieke:

Wat leuk dat je Wouter zn boek zo in de schijnwerpers zet. En terecht. Inderdaad een bijzonder boek. En ik ben bijzonder trots op mijn broertje! Goede december en natuurlijk opnieuw veel sterkte voor Madelon en Sjoerd! Marieke

• 04 December 2012 - 15:36

Claartje:

goh, wat een lange weg terug voor Madelon - veel sterkte, liefde en kracht voor haar gewenst! en ook voor de mensen rondom haar.
    wat geweldig dat je schoonzoon goeie boeken schrijft. alhoewel ik niks met organisaties en leiders van doen heb, word ik wel nieuwsgierig.
    en wat leuk dat je St.Klaas speelt, lijkt me echt wat voor jou!
    geniet van alles en hartelijke groet aan Susan.
    Claartje

• 04 December 2012 - 15:45

André En Willemien:

Wat kan de herfst in Nederland toch ontzettend mooi zijn!
    Fijn om te horen, dat het met Madelon nog steeds stapje voor stapje vooruit gaat. Jullie kunnen in januari met een gerust hart jullie trip afmaken. We zijn reuze benieuwd naar jullie bevindingen in Cuba en zullen jullie dan ook weer op de voet volgen.
    Wouters eerste boek heb ik gelezen en ben erg benieuwd naar het nieuwe. Knappe schoonzoon heb jij.
    Lieve groet,
    Willemien

• 04 December 2012 - 16:47

Coby:

Fijn Piet om weer iets te horen en wat heerlijk dat je Suzan om je heen hebt.
    Met mij gaat het wel redelijk ik loop nog steeds slecht en blijf echt wel gehandicapt,daar probeer ik voor mij zelf een weg in te vinden.
    En dat is soms erg zwaar.
    Liefs voor jou en Suzan kusX

• 04 December 2012 - 18:16

Lieske:

Bedankt voor alle info.
    Heel veel sterkte voor Madelon!

Fijne feestdagen
    en ik wens jullie een fantastische reis in januari, ik zie graag de foto's.

Alle goeds
    xLieske

• 04 December 2012 - 19:09

Maria Venhuizen Vanuit Het IKO:

Lieve Piet en familie,
    Ja, ja ik volg jou ook nog steeds vanuit het IKO in Nijmegen.
    Mooie verhalen, zeker om nu te lezen dat het met Madelon beetje bij beetje vooruit gaat.
    Veel sterkte en samenzijn toegewenst.
    Fijne feestdagen met elkaar en alvast een goede (terug)reis naar Cuba toegewenst.
    Ik blijf je/jullie graag volgen.Wat is je site al talloze malen bekeken zeg!
    Ja inderdaad,voor wie geldt dat niet: LEEF en GENIET.
    Groetjes, Maria.

• 04 December 2012 - 19:38

Riek:

Nederland is ook mooi he. Dat wisten we wel he.
    Wij weer terug uit Frankrijk. Geniet de komende dagen samen.

• 04 December 2012 - 20:08

Herman En Hanny:

Piet, fijn om weer wat te horen, wat kan er veel gebeuren en veranderen in korte tijd. Inderdaad super dat Susan er is.
    Lieve groetjes van ons uit Gennep,

• 05 December 2012 - 12:31

Hanneke Te Braake:

Dag Piet, Ik volg nog steeds je verslagen, geniet van je prachtige foto's. Ik leef op afstand mee en huiver bij alles wat Madelon, haar gezin en familie moeten meemaken. En nu komt er ook nog die tip voorr het boek van je schoonzoon Wouter bij. Zoals je weet is het ook voor mij een boek naar mijn hart. Bedankt, heel fijne kerstdagen en een geweldig goed Nieuw jaar, te beginnen in Cuba. Hanneke