Veel geluk en gezondheid in 2013. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Veel geluk en gezondheid in 2013. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Veel geluk en gezondheid in 2013.

Door: Piet lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

23 December 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, zondag 23 december 2012

Dear everyone,

First I want to wish all of you: Merry Christmas and a Happy and Healthy New Year 2013.

With Madelon it goes better step by step. She had still a long way to go but step by step it goes better. A problem is her voice and that she can not swallow very good. Also looking is very tired because she see many times the things double. Walking goes better and better but she must do all very concentrated. Thanks all for your nice words. It are still the little things which make the days better and which gives energy.

3 of January we go for three weeks to Cuba. Later I sent pictures and write on my weblog. So stay following me.

For everyone also in 2013 live and enjoy the moments of the days.

Piet

Beste allemaal,

Het wordt weer eens tijd om wat van mij te laten horen. Het is geen onwil maar als je niet op reis bent heb je niet zoveel te melden.
Maar nu is het ook een mooie gelegenheid om iedereen te bedanken voor alle fijne woorden van de afgelopen maanden.
En natuurlijk om iedereen HELE FIJNE KERSTDAGEN TE WENSEN EN EEN GELUKKIG EN VOORAL GEZOND 2013. EN OOK IN 2013 HOOP IK DAT IEDEREEN KAN GENIETEN VAN DE MOMENTEN VAN DE DAG. HET ZIJN TENSLOTTE NOG STEEDS DE KLEINE DINGEN DIE ER TOE DOEN.

Ik ben de laatste jaren met kerst en Nieuwjaar niet meer thuis geweest dus werd ik eigenlijk verrast door de vele kerstwensen en Nieuwjaarswensen. Hartelijk dank.

Maar 3 januari komt weer dichterbij en de voorbereidingen voor de reis naar Cuba zijn al een beetje begonnen. Mooi om met deze dagen wat in te lezen. Wij zouden nu ergens in Panama aan het rondtrekken geweest zijn maar "het lot"besliste anders. Het is nu ook een mooie gelegenheid om iedereen te bedanken die zo meegeleefd hebben met Madelon en Sjoerd.
Ik ontving zojuist een update van de ouders van Madelon en ook Madelon mailde deze week hoe zij zich voelde.
Hieronder een samenvatting.
Het AMC-ziekenhuis is al een tijdje verruild voor het verzorgingshuis Franita (Fred en Anita, de ouders van Madelon) in Naarden. Zij brengen haar 3 x per week naar de Trappenberg voor therapie. Ergotherapie, fysiotherapie, logopedie en zij heeft gesprekken met een psychologe.
In de Trappenberg is het hard werken voor Madelon maar daarna wordt zij heerlijk verwend door haar ouders. Tot 9 uur slapen, ontbijtje op bed en zorgen voor Djuna die 4 dagen in de week in Naarden is. Sjoerd is weer gewoon aan het werkt en hij slaapt afwisselend in Amsterdam en Naarden. Djuna gaat namelijk op maandag en vrijdag naar het kinderdagverblijf en zij willen voor Djuna zoveel mogelijk de vertrouwde omgeving.
In de avonden en het weekend is er tijd voor een bezoekje van familie en vrienden.
Het bovenstaande klinkt allemaal heel fijn maar de realiteit is toch wat complexer.
Wat zorgen baart is het slikken. Madelon moet daar heel bewust mee omgaan en goed uitkijken en nadenken, wat en hoe zij eet. Ook het kijken is heel vermoeiend door het dubbelzien. Vandaar dat zij haar ene oog afplakt. Het praten is ook een zorg maar misschien kan daar later nog wat aan gedaan worden. Madelon skypt iedere zondagavond met een beroemde zangpedagoge uit New York en die adviseert om later een ingreep te laten doen zodat de kwaliteit van haar stem wat kan verbeteren.
Motorisch gaat het best goed al moet Madelon zich wel bij alles goed concentreren (lopen, traplopen etc.)

Madelon wilde graag weer een keertje een weekendje terug naar hun huisje in Amsterdam. Zij zijn daar nu voor de tweede keer. De eerste keer was erg fijn maar ook confronterend zoals ze zelf schreef. Je wordt dan geconfronteerd met wat je allemaal nog niet kunt. Djuna tillen, stofzuigen, de tafel afruimen, etc.
Langzaamaan proberen ze zo de dagelijkse dingen weer op te pakken.
Maar GEDULD is nodig maar ze heeft goede moed dat ze ook in 2013 kleine stapjes blijft maken. Ook in de Trappenberg adviseert men om de komende maanden zoveel mogelijk de normale dagelijkse dingen te gaan doen.Alles dus wat normaal vanzelfsprekend is en je niet bij na hoeft te denken is nu een dagtaak geworden.
Ze heeft echt alle energie nodig voor herstel.
Maar het is een knokker en ik ben zo ontzettend trots op haar EN Sjoerd EN Djuna. MAAR ook op haar ouders, Fred en Anita.

Nogmaals bedankt voor alle lieve woorden vol met energie die jullie de afgelopen tijd naar madelon, Sjoerd en mij verzonden hebben. Het doet en voelt goed.
Hopelijk kan ik weer kleine stapjes melden als ik eind januari weer terugkom van de Cubareis.

Voor nu nogmaals de beste wensen en ik hoop dat iedereen ook in 2013 kan genieten van de momenten van de dag.

Een warme groet van Piet en Susan.

• 23 December 2012 - 16:02

Ria Koning:

Piet,
    Ik wens ook jou en allen die je lief zijn hele fijne feestdagen toe en alle goeds voor het nieuwe jaar. Fijn te horen, dat Madelon steeds een beetje vooruit gaat. Hopelijk zet zich dat in het nieuwe jaar verder voort.
    Succes met de voorbereidingen voor je reis naar Cuba. Hilde en Jakko zijn er in 2008 ook geweest en vonden het geweldig om daar de mensen en de cultuur te ontmoeten. Heb je je Spaans al opgehaald?
    Het allerbeste en groetjes van Ria.

• 23 December 2012 - 17:31

Maria En Ger:

Hallo Piet,
    Alllereerst ook de beste wensen en een gezond 2013. We lezen dat Madelon gelukkig steeds een beetje vooruit gaat maar nog een lange weg te gaan heeft. We hopen dat ze steeds de kracht heeft om door te gaan, maar zo te lezen gaat dit haar lukken.
    Voor jou en Susan wensen we een heel fijne reis in Cuba. We blijven jullie zeker volgen omdat we er in 2010 zelf zijn geweest en daar enorm van hebben genoten. Wij zijn nu net terug uit Bhutan en Nepal, en dit was ook weer een geweldige ervaring, en de mooiste reis ooit tot nu toe.
    Geniet er van en groetjes.
    Maria en Ger Roelofs, Stiphout.

• 23 December 2012 - 19:11

Elly En Ger Fleuren:

Hallo Piet en Susan,

Ook wij willen jullie het beste wensen voor het nieuwe jaar met veel geluk, gezondheid en reisplezier.
    Voor Madelon, Sjoerd en Dunja hopen we op veel kracht, moed en geduld.
    Verder wensen we jullie een hele fijne tijd in Cuba en zijn weer benieuwd naar jullie verhalen.
    Wij waren samen met Maria en Ger in Nepal en Bhutan en hebben erg genoten.

Fijne jaarwisseling en het allerbeste.
    Elly en Ger.

• 23 December 2012 - 19:57

Coby :

Hoi Piet en Susan jullie ook hele fijne dagen en veel liefde en gezondheid in 2013.
    Dikke knuffel van je zusje CobyX

• 23 December 2012 - 21:03

Geoff And Cynthia:

Hi Piet & Susan

Piet we wish you a Merry Christmas and Happy New Year. We are going to Taupo to Have Xmas with Leo Only. Every one is well except our friend Janine, we hope the out come will be good and get better.
    Love and hugs to all

Cynthia & Geoff xox

• 23 December 2012 - 21:05

Herman En Hannya:

Hoi Piet, wij willen jullie een fijne vakantie wensen.
    Echt regenweer vandaag hè, maar sneeuw is ook niet alles, dus we doen het er lekker mee.
    Heel fijn dat het langzaam maar zeker vooruit gaat met Madelon, elke vooruitgang is er een Piet, en we zijn 2 maanden verder dat is ook nog zo kort hè.
    Lieve groeten uit Gennep van ons.

• 23 December 2012 - 22:04

Dagmar And Gordian:

Hello Piet,
    we wish you and your family a Merry Christmas and all the best for 2013.
    And we wish Madelon a step of improvement every day and a lot of patience and endurance to stand these hard times.
    A big hug to you from Munich
    Dagmar and Gordian

• 24 December 2012 - 09:54

Hans En Lia Van Ooijen:

de beste wensen en een goed en gezond 2013

• 24 December 2012 - 13:40

Ad De Swart:

Hallo Piet en Susan,
    Een goede Kerst en een gezond 2013
    Goed te horen dat het met Madalon al iets beter gaat
    Ik wens haar en je hele familie veel sterkte voor het komende jaar.
    En voor als je weer op reis gaat, de reis voortzet, een goede tocht en geniet ze.
    Groetjes Ad

• 27 December 2012 - 23:13

Peter En Elly Teune:

Beste Piet en Susan,

Allereerst wensen wij jullie een gezond en voorspoedig 2013 en mooie weken in Cuba.

Het ontroert ons om over de revalidatie van Madelon te lezen. Wat een zwaar proces voor haar en allen om haar heen. We hopen van harte dat 2013 hen iedere dag vooruitgang brengt zodat ze weer als gezinnetje bij en met elkaar kunnen leven.

Hartelijke groeten,
    Peter en Elly