Cassave - Reisverslag uit Khun Han, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Cassave - Reisverslag uit Khun Han, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Cassave

22 Februari 2011 | Thailand, Khun Han

Khun Han, dinsdag 22 februari 2011

Today it went easy. 65 km. I start early because than it is not so warm. around 10 oclock it became between 35 and 40 degrees. You swet a lot than and the clothes are totally wet then so also my biking trousers and than it goes scouring and then the skin on my butt goes irritating and that is painful. So I must rest out and be very careful with my butt.
Today the third day from the 12 days before I am in Bangkok. So I am curious if I can make it. Because the last 5 days I must cycle every day more than 100 km.
But I go for the challange because I know their is a very lovely angel on my steeringwheel and she protect me so much as she can.

So live and enjoy the days with an angel on your shoulder I hope.

De derd dag alwwer van deze spannende 12 dagen. Zal het gaan lukken om op tijd in Bangkok te komen op de fiets.

Soms zou ik wel verder willen fietsen want mijn benen voelen goed maar ik weet dat ik deze dagen goed moet doceren omdat de temperaturen vanaf 11 uur " behoorlijk" zijn. Zo tussen de 35 en 40 graden. Maar dat is normaal hier want in april en mei is 40 graden heel normaal. Ik hoorde gisteren van de Noorse echtgenoot Trond dat het hier een van de droogste gedeeltes van Thailand is.
En dat is nu wel zo'n beetje te zien. Maar een paar groene rijstvelden waar men gemakkelijk kan irrigeren maar de rest ligt te wachten op water. Alleen wordt er nu veel cassave van het land gehaald. Deze grote langwerpige " aardappels" worden van het land gehaald en naar verzamelpunten gebracht. Hier worden is kleine stukken gemalen om deze stukken daarna buiten te laten drogen. daarna wordt het vermalen tot hoofdzakelijk veevoeder denk ik.(zie foto's)

Ik zie constant de bergrug van de Cambodjaanse grens aan de linkerzijde. Ook is er wat meer activiteit van soldaten die in vrachtwagens of jeeps over de weg rijden. Maar voor de rest is het rustig denk ik.
Trond vertelde dat de mensen hier echt bang zijn maar dat heeft vooral te maken met de Khmer uit de Pol Pot tijd.

Danielle bedankt voor je aanbod en de memeorycard heb ik meten verwissled dus ik hoop dat je vriend er nog iets van kan terugvinden. Er staan namelijk ook hele dierbare foto's op van de Vietnamese familie en ik had hen beloofd deze foto's op te sturen.

Ik ga dadelijk nog naar een bijzondere tempel kijken. Het moet een tempel zijn die is gebouwd met een miljoen bierflessen en energiedrankflesjes. De daken moeten groen zijn van de Heiniken flesjes. Ben benieuwd. Als dat zo is dan stuur ik de foto's morgen.

Beste allemaal een lieve leef en genietgroet vanuit een warm Khun Han.

Ik beloofde de foto's te plaatsen maar het lukt hier niemand. Dus ik ben uiterst voorzichtig om allerlei dingen uit te proberen. Maar misschien morgen.

• 22 Februari 2011 - 07:08

Hi Piet:

You must look after that butt of yours, no blisters!!!
    Christchurch has had a very bad Earthquake, so far 65 dead. Back in September they had a big one 7.3 but that was 33 kilometres below ground and in the night. Today one was about 1.00pm when people were at work and it was 6.3 and 10 kilometres below ground really a mess the City is.
    Anyway keep up that good work and look forward to that Angel at the end.

Big Hugs xx

Cynthia.

• 22 Februari 2011 - 07:20

Ria Koning:

Het gaat om de omgeving van de Preah Vihear tempel, die volgens internationaal recht van Cambodja is, maar de ingang die het best kan worden gebruikt ligt net in Thailand. Ga daar maar in een grote boog omheen, als je langs die kant komt. Ik heb geen idee.
    De foto's houden we te goed. Moet er niet aan denken, dat je er weer kwijt raakt.
    Succes met de rest van je tocht en pas op voor de hitte.
    Groetjes van Ria,

• 22 Februari 2011 - 10:29

Hi, Piet,
    Ja even druk hier binen, ziekenbezoek, telefoon (invallen overblijfmoeder), skype, bel, het was een drukte van belang hier in huis. Tonnie moet nu weer gaan aansterken. Alles rustig an.
    Wat erg in NZ he, zus Annie uit NZ belde ons zojuist, he zag er vreselijk uit. Jij bent daar ook geweest he. En Libie, dat is ook helemaal verschrikkelijk. Triestig allemaal.
    Leuk je weer op skype te hebben gezien en gehoord.

• 22 Februari 2011 - 16:07

Wat een hitte Piet, ik moet er niet aan denken, maar alles went zeggen ze, en daar is het toch anders als dat het hier zo warm is.

• 22 Februari 2011 - 21:07

Ingrid:

Cassave is zeker geen veevoer hoor, wordt veel gebruikt in de Afrikaanse en Oost-Aziatische keuken voor koek, pap en chips. Je kent toch wel cassave-kroepoek? Dat wordt ook hier veel verkocht....
    Gr Ingrid

• 22 Februari 2011 - 22:24

Lea:

Hi Piet
    Ik ben op het moment in Nieuw Vennep op vakantie voor een weekje bij mijn oom die ook Piet heet en heel erg van vietstochten hout. Ik heb hem van jou vertelt en hij vond het geweldig wat jij doet. Ook mijn moeder zou jou graag is en keertje ontmoeten.
    Gisteren ben ik opde fiets naar het strand geweest. Heb er erg van genoten. De zee die hebben we in Zwitserland naturlijk niet.
    Volgende week gaa ik weer terug naar hengelo om verder te gaan met mijn studie. Dan staa ik iedere Diensdag voor de Klas in Almelo.
    Hoop dat de volgende dagen angenaam worden voor je!