De machtige Mekong. The powerful Mekong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu De machtige Mekong. The powerful Mekong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De machtige Mekong. The powerful Mekong

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

14 Januari 2011 | Thailand, Chiang Khong

Chiang Khong, donderdag 13 januari 2011

Dear everyone,

Today with a slowboat to Laos. Two days on a little boat with only one stop. So two long days without a computer but with the beautiful and so powerful river Mekong.

So till soon and than with pictures from the boattrip.

Live and enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

Het is nu vrijdagmorgen en ik schrijf nu een kort verslag want over een paar uur ben ik op weg naar Laos met een slowboat. 2 dagen op een kleine boot met maar een tussenstop. Slapen en dan weer verder. Dus daarna krijgen jullie de foto's te zien.

Gisteren van Chiang Saen via weg 1129 en 4007 70 kilometer naar Chiang Khong. Werkelijk een schitterende tocht. Heuvelachtig maar op het eind drie hele pittige beklimmimngen.

Eeen groot gedeelte fietste ik langs de Mekong en dat is zo'n machtig gevoel dat niet te beschrijven is. Nu zit ik aan een mooi Guesthouse met een balkon zowat boven de Mekong.

Gisteren na aankomst een warme douche en ben ik het dorpje gaan verkennen en spulletjes gekocht voor op de boot.
Dadelijk eerst naar de Thaise douane en dan met een bootje naar de overkant naar Laos om daar een stempel te krijgen dat ik daar binnen kan. Hoop dat dat gaat lukken en dan met de bagage en mijn fiets naar de pier waar de boot om een uur of tien vertrekt.

Dus tot over een paar dagen want vanavond kom ik pas in Pak Beng aan dus dat gaat niet meer lukken.

Leef en geniet van de momenten en ik ga genieten van die machtige Mekong die ik nog vaak zal tegenkomen en zien.

Dikke knuffel

Piet

• 14 Januari 2011 - 02:07

Hans:

Hoi Piet,

Lekker een paar dagen onderuit op een boot en de benen rust geven. Heerlijk en genieten van een super mooie omgeving. Good on ye mate!!

Hoewel ik niet vaak een reactie achter laat, ik lees verhalen elke dag en smul ervan.

• 14 Januari 2011 - 06:24

Sylvia:

Hallo Piet,
    ook ik ben een van jou stille lezers,en vind het heerlijk om s'morgens vroeg je verhaal te lezen.s'middags lees ik het aan de kinderen voor,en die willen ook voortaan weten hoe het met meneer Piet Lagarde gaat.

ik ga ze trouwens nu uit bed trommelen!
    groeten en een fijne reis.

• 14 Januari 2011 - 09:59

Carmen:

Heij Piet,

Zo te lezen gaat het nog steeds super! geniet ervan!

• 14 Januari 2011 - 10:24

Lieske:

Gewoon even zeggen dat ik weer bijgelezen ben en genoten heb van de foto's !GOEDE REIS XXXLieske

• 14 Januari 2011 - 10:40

Riek En Tonnie:

Ja, de beentjes kunnen wel even rust gebruiken he.
    Wat zie je weer veel.
    Ik heb al een paar dagen de griep en dat is niet prettig. Maar dit gaat wel weer over he. Vanmiddag ga ik toch nog even langs de dokter. Misschien heeft hij iets beters dan paracetamol. hahahaha
    Groetjes.

• 14 Januari 2011 - 13:09

Annie Berkel-Enschot:

HOI PIET,
    wat een onderneming.Geniet ze.Ik lees elke dag je verhalen,ze zijn steeds positief,daar moet je weleen doorzettingsvermogen voor hebben.Maar onze reactie's helpen je ook,denk ik.
    Lieve groetjes.
    Annie.

• 15 Januari 2011 - 10:07

Ton En Marian:

Dag Piet
    Even terug in de tijd. We hebben elkaar gesproken langs de weg tussen Old Sukothai en Thung Saliam.
    We hebben jouw raad opgevolgd en zijn een dagje extra gebleven bij Paolo en genoten avn de orchideentuin. Bij deze nog zijn hartelijke groeten terug. Vandaag zijn wij weer geland in een grijs Nederland. Het genieten van de zon en van het mooie azie gaan we dus nu via jouw verhalen doen.
    Hartelijke groet en veel fietsgenot.
    Ton en Marian uit Apeldoorn.

• 15 Januari 2011 - 12:50

Fam Weterings Junior:

He Piet,

Ik vind het zo fijn te lezen dat het wederom zo fantastisch is. Ik ben ook in laos geweest en hem een toch over de Megong gemaakt. Ja, dat is echt fatastisch.
    Ik ben benieuwd wat er in laos allemaal is verandert in al die jaren, maar dat ga ik vanzelf lezen en zien op jouw foto's.

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. De kerst versieringen zijn overal weer weg, Koos heeft ook alles al weer omgetoverd naar een gezellige warme sfeer. Ja en zijn vakantie begint nu ook bijna. Zie jij het al voor je, Koos in zwembroek op een strandbed. Ik vind het zo geweldig.

De sneeuw is hier weer verdwenen en soms komt het zonnetje door, nou dan krijg je gelijk zin in het voorjaar. Maar ja, dat moet hier nog even wachten.

Met Bram en Julie gaat het super goed. 'Je zult ervan versteld staan wat al die klein mannen en vrouwen straks gegroeid zijn. Je zult wel regelmatig foto's ontvangen van jasper en juna.

Nou piet fiets met plezier en maak mooie verhalen, dan kunnen wij hier ook mee genieten.

• 16 Januari 2011 - 13:56

Herman En Hanny:

Nou rust inderdaad maar heerlijk uit voor zover dat mogelijk is op die boot, want het zal er wel weer vol op zijn maar misschien kun je lekker relaxen.