De vijfde fotoreportage. More pictures again. - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu De vijfde fotoreportage. More pictures again. - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De vijfde fotoreportage. More pictures again.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 December 2010 | Thailand, Ayutthaya

Ayutthaya, zondag 26 december 2010

Dear everyone,

please ask me when you something want to know about the pictures. Sorry but i can not translated everything because it is a lot of work and it is almost 40 degrees inside because I hate airco.

Live and enjoy of looking to my pictures.

Piet

Beste allemaal,

Zojuist even mijn benen gestrekt en nu begin ik aan de volgende fotoreportage. Jullie zijn nog maar net wakker. Jullie een aantal graden onder nul en ik zit hier binnen bij zo'n 38 graden.
De moeilijkheid is dat ik een keuze moet maken uit zo'n 1500 foto van Birma. Dus wil je ze allemaal bekijken kom dan maar 11 september naar de " Drie in een Party" in Udenhou en dan hoop ik dat de fotoboeken dan klaar liggen.
Dus het blijft een selectie maar ik weet zeker dat jullie een indruk van Birma krijgen.
Niet teveel praten dus ik begin weer met foto's plaatsen en nu van:

12 december op en rond het Inle Lake

938 Nu is het water laag maar bij hoog water hebben de mensen deze huizen wel nodig
942,947 " Eenbenige' vissersjongen
955 Boeddha in het water
960 Wier uit het water halen voor de tomatenplanten
964 De drijvende tomatenplanten
965 vervoer naar de haven
971 zover je kunt kijken vaar je tussen de tomatenplanten
979 wonen op het water
993 jonge aanplant die straks uitgeplant gaat worden
995 tomaten plukken vanuit het water
020 ook hier tempels en kloosters met monniken
026 zomaar een van de vele plaatjes
029 spiegeling in het water
036 lotusdraden spinnen
039 en daarna kleuren en weven
043 garen klossen
049 prachtige vergezichten
051 en maar peddelen
054 allemaal op weg naar de markt maar wel allemaal met de boot
060 het is er druk en het is passen en meten en respect voor elkaar hebben en geduld
070 tabaksbladeren
072 sigaren rollen
075 van alles is er te koop
084 een vergezicht
097 gewoon maar kijken en indrukken verwerken
099 een zilversmid
108, 110 een doorkijkje
113 en maar wassen
114 een vergezicht
123,133,135,140,141,145,149,154,164,167,175,178 en 179
een indukwekkend schouwspel met al die pagodes en ruines bij elkaar.
182 jongen met kruiwagen
190,191,193 bij de langnekken.
195 witte pagodes

13 december wandelen rond het Inle lake

216 slippers uit als je de nuns rijst geeft
219 jongenuns bij mijn guesthouse
224 ook wachten bij de overburen Nee hoor zij roepen niet en kloppen niet aan, ze wachten
229 aanvoer van tomaten
232,235,239,251,242 een prachtige pagode met een grote Boeddha zomaar na een uurtje wandelen in het open veld en samen luisteren naar dat rustgevende geklingel
252 nuns met parasol om hun kale hoofdhuid te beschermen
259 kerstsongs
257 samen met Susan en Memzi uit Noorwegen de 4 onvergetelijke dagen Inle Lake afgesloten

Ondertussen zijn jullie al klaar met het kerstontbijt en zit ik mij te ebdenken of ik nog een foto reportage ga plaatsen. Het kan maar gedaan zijn en jullie kunnen genieten wanneer het jullie uitkomt.

Dank je Wil en Rita en Ria voor jullie complimenten. Ik ga er van blozen maar dat zie je toch niet met mijn donkerbruine huid.

leef en geniet van de momenten van tweede kerstdag.

Piet





  • 26 December 2010 - 09:04

    BaukeWouterJasper:

    Wij zijn benieuwd naar wat er de komende minuten verschijnt. Jasper zegt: iinujj...j/mmmmmmmmmm

  • 26 December 2010 - 09:10

    Wil, Rita En Sander:

    Hallo Bauke,

    Wij wachten met jou mee. Groeten uit Udenhout.

  • 26 December 2010 - 09:35

    Charlotte:

    Piet, how are you? Thank you so much for your surprise, but furthermore you joining us for x-mas eve, one evening to remember! We arrived safe in Mandalay this morning. 1215-03:45 i think it was. 8 hours in the dark, or more, but we managed to sleep somehow, we had sleepers beds, and sweet company in our compartment. ALL THE BEST to you, good luck. We will enjoy our bottle of red this evening, in the Peacock Guesthouse where we are invited for dinner. Lovely nice lady. I'll be back sooooon xx

  • 26 December 2010 - 09:53

    Carla En René:

    Dag Piet,
    In Birma heb je Jaap en Alie ontmoet. Wij hebben deze twee enthousiaste fietsers vorig jaar in Laos ontmoet toen wij door Thailand en Laos fietsten. Zij hebben ons het adres van je weblog doorgemaild omdat ze weten dat wij daarvoor belangstelling hebben. De reden daarvoor is heel eenvoudig. Wij gaan volgende week starten aan onze fietstocht door Birma, Thailand, Cambodja en Vietnam. De tocht die jij door Birma fietst is precies hetzelfde traject dat wij gaan afleggen. We hebben intussen al heel veel op je site gelezen en worden alleen maar nieuwsgieriger naar het mooie land.
    We hebben nog niet de tijd gehad om alles te lezen, maar vanmiddag gaan we het tweede deel lezen en de foto's bekijken. Daarna zullen we nog wel een reactie geven.
    Mocht je nog leuke tips hebben, horen we het graag. Waar ik bijv. benieuwd naar ben is hoe het met het geld gaat. Uiteraard hebben we dollars bij ons, maar je zult toch ook kyaat moeten hebben. Maar ook weer niet teveel want dan blijft er over. Je kunt niet overal met dollars betalen. Het (zwarte) wisselen lijkt mij soms ook een probleem. Krijg je geen verlopen biljetten in je hand gedrukt? Hoeveel inlands geld heb je nodig voor een maand? Maar deze zorgjes wegen niet op tegen de spanning van ons nieuwe fietsavontuur.
    Wij zulen met veel plezier het tweede deel van alle verslagen lezen en misschien is er nog (mail)contact. Heel veel plezier met je reis en wij zullen je volgen tot we zelf weg gaan.
    Hartelijke groeten
    Carla en René

  • 26 December 2010 - 10:34

    Piet Lagarde:

    Hoi Carla en Rene, Ik kan je zeker de nodige tips geven en je kunt mij altijd mailen ( piet.lagarde@hotmail.com) Ook onderweg. Misschien kan ik je ook wat slaapplaatsen adviseren en dan kun je de mensen nog eens de groeten van mij doe.
    Op straat heb ik nooit gewisseld want de kans is groot dat ze je bij de neus nemen. In een hotel krijg je minder maar is safer. Ik weet niet of jullie in basic guesthouses verblijven of hotels. Ik verbleef het liefs bij de locals dan verdienen zij ook nog wat. De grotere hotels zijn vaak van de regering. Je moet voldoende dollars meenemen want anders wordt je onderweg zenuwachtig want je kunt nergens dollars bemachtigen en als het lukt tegen een ongunstige koers. Jullie zijn met zijn tweetjes. Ik had 600 dollar omgewisseld en dan krijg je toch eenpak kyats. De guesthouses en hotels kun je met dollars betalen maar dan wel super netjes geen vouwtje erin en er mag niets op geschreven zijn. Ze pakken ze niet aan. Maar wat je terugkrijgt in Kyats is vaak geen geld meer te noemen.
    Maar geniet maar want het is zo'n mooi land zou er graag nog maanden gebleven zijn.

    Mail maar gerust ook als je onderweg bent ook al zal dat niet meevallen want de computers werken vaker niet dan wel als je ze gevonden krijgt.

    Heel veel plezier.

    Leef en geniet van al de komende momenten en dat zullen er velen zijn.

    Piet

  • 26 December 2010 - 14:52

    Herman En Hanny:

    Piet uit je verhalen begijpt iedereen dat je het naar je zin hebt, maar als jete zien bent op de foto's zie je het pas echt.

  • 26 December 2010 - 20:55

    Carla:

    WAUW Piet,
    Wat een mooie foto´s heb je gemaakt!

    Groetjes, Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 1989237

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: