Het tweede fotoverslag. Now the pictures. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het tweede fotoverslag. Now the pictures. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het tweede fotoverslag. Now the pictures.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 December 2010 | Thailand, Bangkok

Bangkok, zondag 26 december 2010

Dear everyone,

Just enjoy the pictures but if you have questions? please ask.

Live and enjoy the day.

Beste allemaal,

Het is bijna nog harder werken dan op mijn fiets. Maar beloofd is beloofd. En het is kerstmis dus nog maar eens een kerstcadeautje van mijn trouwe volgers.

En zus Riek ald je nu te snel bent dan mis je misschien foto's want ik plaats deze in etappes.
Nu van drie dagen. van 2, 3 en 4 december. Weet je iets niet te plaatsen kun je altijd terug gaan naar de verslagen van die dag.

Nu geen veel lees plezier maar vooral naar ik hoop kijkplezier.

Ik hoop dat elke foto een leef en geniet moment oplevert want dan ben ik dik tevreden.

Piet

De foto's van 2 december op weg naar Monywa.
516,518,520Monniken op weg met hun bedelnaps, al in de vroege ochtend en altijd blootvoets als zij gaan bedelen
522 Ruines van pagodes
534, 535 jonge nonnen ook onderweg met hun bedelnaps en vaak hun kale hoofd beschermend tegen de zon
540 op het platteland
542,545 Meisjes die hun schaaltjes vullen met stentjes en op hun hoofd naar de gaten dragen
En de teertonnen worden heet gestookt dus altijd eerst hout sprokkelen
546,547 eerst een snoepje van Piet en dan weer samen verder met papa op de kar naar het land
549 blij met iets lekkers van die rare lange man op de fiets
551 samen eten met de nuns
553 de meisjes leggen de brokjes teer met blote handen in de gaten van de weg en zo ontstaat Birmees asfalt
554 om 12 uur even samen eten dat jezelf mee moet brengen en dan weer verder werken voor 1 dollar per dag. En dan mij nog uitnodigen om mee te eten.
555 water voor een " eenzame " fietser
558 werken an de weg zonder ook maar een machine alleen de handen.
559 het schoonwassen van de steentjes
560,562 een vertrouwd beeld in het landschap waar je ook fietst
565 Even voordoen hoe het moet. Bij mij bleef de bos hout nog geen meter liggen liggen en op mijn kale hoofd was dat geen pretje. Maar lachen moesten ze wel.

3 december op weg naar Pakokku bij Kyi Kyi in de MyaYa Ta Nar Inn

570 Piet bij een bruiloft
572 vertrouwd beeld in bijna elke plaats.
574 voorafgegaan door een jonge monnik met gong zodat de mensen weten dat je er aan komt
572 nathalie en Michiel met hun ligfietsen
577 trotse zusjes
578 bij het eten veel bekijks en allemaal hebben ze de foto's bekeken Bauke
580 ook een vertrouwd beeld herders met geiten
581hout dragen dat nodig is voor de kookpotjes
585 een heel oud vrouwtje haalt water uit deze vervuilde poel en moet daarna honderden meters lopen naar haar huisje.
597 met Kyi Kyi uit eten
598 vanuit mijn slaapplats kijken op de binnenplaats.
601 mijn bad/douche en wc Je ziet dat je niet zoveel nodig hebt.
602 slapen onder het muskieten net gaat goed en de muizen en ratten zie je toch niet als je slaapt
605 mijn fiets voor het altaar in huis van de familie

4 december op weg naar Bagan
643 de eerste ontmoeting met Susan uit Zuid Korea in het Cherry restaurant, een ontmoeting die ik niet meer zal vergeten in Inle Lake zouden wij elkaar weer terugzien
609de huiskamer van de familie van Kyi Kyi
611Kyi Kyi trots met haar zoon
612 voor je naar school gaat nog even Thanaka op je gezicht ook voor jongens
614 Kyi Kyi brengt haar zoon naar school
619 altijd maar vegen er ligt niets voor hun huis ook geen blaadjes het geeft wel veel stof in dat droge zand
620slaapplaats voor moeder Kyi Kyi en haar 2 zoons en dochter. Dus met vieren in dit "bed"
622 Monnik krijgt eten van Kyi Kyi. En monniken mogen nooit iets zeggen
623de familie op de foto voor vertrek
628 trots zittend op mijn fiets
629 Kyi Kyi brengt mij naar de boot en regelt de overtocht naar Bagan
632 vanaf de boot zie je de auto's naar de ferry rijden
639jezelf 'smorgens wassen aan de oever van de rivier waar je de drollen ziet ronddrijven.

Beste mensen dat is het voor vandaag want dadelijk moet ik uitchecken en ga ik met de auto Bangkok verlaten en ga naar Ayutthaya daar ga ik mijn fiets weer in gereedheid brengen voor het vervolg van mijn fietsavontuur.
Ik hoop dat ze daar ook zo'n snelle computer hebben want dan probeer ik ook mijn achterstand op foto gebied in te halen.

Een hete leef en geniet groet.

Veel kijkplezier en reageer maar als je iets wilt weten. Zo worden jullie ook een beetje EEN met Birma. de mensen daar verdienen dat.

• 26 December 2010 - 00:45

Johan:

Hoi Piet

Hele fijne kerstdagen maar dat gaat jou wel lukken
    Ik heb net de foto s zitten te bekijken word wel
    een beetje jaloers en het begint bij mij alleen te kriebelen
    30 graden of meer en wij 5 graden onder nul met sneeuw
    Ik wens je nog een hele fijne reis en een prettige jaarwisseling

Groetjes Johan uit het koude Maliskamp

• 26 December 2010 - 12:41

Riek:

Ja Piet, dat weet ik nog van de vorige keer. Ik kijk toch nog vaak terug. Leeftijd, hahahahah
    Ik vind ze erg mooi, dus kijken maar als is het 3 keer. Dan zie ik toch steeds weer iets anders, toch.Riek

• 26 December 2010 - 12:51

Riek:

Maken ze eerst die stenen gloeiend heet in die tonnen en dan gaan ze de strat bewerken?
    Wat knap hoor. Daar vriest het gelukkig niet, anders liet het allemaal weer los.
    Hier zijn de wegen nu ook kapot aan het gaan door de vorst en dan hebben we zo'n goed spul, toch.
    Snel, snel,snel denk ik dat dat de oorzaak is.

• 26 December 2010 - 14:47

Herman En Hanny:

Dat asfalteren van die wegen is toch erg.