Nog 71 dagen - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Nog 71 dagen - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Nog 71 dagen

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

10 September 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout, vrijdag 10 september 2010

Dear everyone,

I wish, wpecial the people of New Zealand, a lot of courage. We saw the pictures from the earthquake in the newspapers and on television. Terrible!!!!!! I was in Christchurch by Cisca and Miko and she let me now that they were fine but that the damage was great. I wish you a lot of strength Cisca.

My dear friend Cynthia has her birthday. Congratulations Cythia and I wish you many happy and healthy years with Geoff and you 3 sons and their family.

More and more I am busy with the preparations for my third bikeadventure. Now I am busy with the visa for Burma, Thailand, Laos and Nepal.

Warm greetings and live and enjoy the days.

Piet.

Beste allemaal,

Bedankt voor de reacties op de wat aangepaste weblog. In ieder geval hoor ik dat de leesbaarheid sterk is verbeterd met deze achtergrondkleur.
De profielfoto op deze vernieuwde bladzijde is de laatste "gewone" foto van mij met mijn Connepon. Genomen in Zeeland bij Neeltje Jans. Op bezoek bij vrienden om over onze vakantie in Finland en Lapland te vertellen.Dat was begin augustus 2005, 5 jaar geleden en een paar dagen na deze foto kregen wij het fatale nieuws te horen. Voor mijn gevoel is het nog zo vers allemaal en het is alsof het nog geen jaar geleden is.
Maar Conny zei; "Maar de wereld draait door en dat hoort ook zo".

En ondertussen draait deze wereld zonder Conny alweer 5 jaar door. De laatste 2 jaar maken de fietsavonturen het gemakkelijker om het jaar door te komen. Ze bepalen en vormen een groot gedeelte van mijn gedachten en leren mij nog intenser van de kleine dingen en van de dierbaren om mij heen te genieten. Met Jasper en mijn toekomstige kleindochter voorop.
Ook leren de fietsavonturen mij nog meer, om mensen, culturen, niet te vergelijken, om niet over ze te oordelen en zeker niet om ze te veroordelen.

Nu ben ik bezig met het aanvragen van de verschillende visumformulieren. Voor Birma (Myanmar) is dat nu iets ingewikkelder omdat er 7 november verkiezingen worden gehouden in Birma. De hele wereld kijkt dan gespannen af wat de uitkomst zal worden. Het militaire regime kan dan geen pottenkijkers gebruiken en ze screenen extra alle mensen die de komende maanden hun land binnen willen komen. Suu Kyi heeft nog steeds huisarrest en mag niet mee doen met deze verkiezingen. Hoe zal de bevolking hierop gaan reageren.

Verder ben ik deze week volop bezig met de voorbereidingen voor zondagmiddag 19 september voor het "Drie in één" feest. Pam en Tran zijn al volop bezig met de Vietnamese hap(jes). Loop gerust binnen want hoe meer zielen, des te meer vreugd. Al ruim 80 mensen hebben zich reeds aangemeld.

Verder nemen de verzoeken om lezingen te geven nog steeds toe. Nu ligt er een verzoek om donderdag 30 september met de studiegroep van de Brabantse en Zeeuwse wergeversorganisatie(BZW)mijn reiservaringen te delen. En voor ik vertrek ga ik nog naar een basisschool in Wintelre en geef ik nog 2 lezingen aan de KBO en de KVO in oktober.
Zo krijgen mijn fietsavonturen voor mij veel meer diepgang.

Het is nu vrijdagmiddag wanneer ik dit verslag zit te schrijven en vanavond ga ik naar een reünie van mijn kweekschooltijd in Schijndel. Klasgenoten terugzien na ruim 30 jaar !!!!! Dat zal levensverhalen uitwisselen worden, denk ik.

De volgende keer schrijf ik over de "Thailandetappe".

Voor nu leef en geniet,

Piet

• 10 September 2010 - 13:48

Hanny En Herman:

Hoi lieve broer, wat vliegt de tijd, niet te geloven dat Conny er alweer 5 jaar niet meer is. Maar 5 jaar of niet ze zal er altijd zijn, in woord en gedachten bij heel veel mensen. Ik ben ook heel blij dat je zo graag deze reizen maakt.een betere invulling is er bijna niet, ja Jasper natuurlijk en de rest. Wat een heerlijk manneke weer op de foto's die erbij zitten.
    De familiedag bij ons Ria was heel geslaagd omdanks de nattigheid.Tot de 19de, hopen op mooi weer, dan is het nog leuker.
    Daaag Herman Hanny en Keetje

• 10 September 2010 - 14:34

Riek En Tonnie:

Ha broertje, Wat leuk die reunie in Schijndel. Super. Lijkt me erg leuk om naar toe te gaan. Zou ik ook nog wel eens willen van onze kostschooltijd. Ga erover nadenken. Wie had dat bij jullie georganiseerd? We horen het wel. Mooie foto's van die kanjer Jasper. Tot 19 september.

• 10 September 2010 - 15:11

André:

Voor mij is het bijna 40 jaar geleden, dat ik diverse klasgenoten gezien heb, Pietje....

Tot straks!

• 11 September 2010 - 08:08

RiaR:

Dag Piet,wat is het weer allemaal spannend je nieuwe reis.En wat een energie en liefde zal jij ontvangen van die blije Jasper! 2 Nov. 5 jaar, ongelofelijk het voelt als de dag van gisteren en zelfs bij mij na 22 jaar voelt het nog zo.Liefde is zoveel sterker dan de dood.
    Ik heb nog een adres van een Nederlander die in Laos woont (ontwikkelings hulp) Zijn Britse vrouw is occopational
    therapist en werkt daar met gehandicapte kinderen. Misschien kom je tijdens je reis bij ze in de buurt.
    Ik breng het hun adres de 19e wel mee.Tot dan Piet.

• 11 September 2010 - 08:48

Lieske:

Piet als je het zo leest, kan ik het niet geloven...5 jaar!....
    xxx.....Graag tot 19 sept.Fijn alle plannen te lezen!