Wat ik van plan ben te gaan doen als ik thuis kom - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wat ik van plan ben te gaan doen als ik thuis kom - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wat ik van plan ben te gaan doen als ik thuis kom

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

12 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Beste allemaal,

Dag 167/168. Donderdag 12 maart.

Goedemorgen, Bij jullie is het nu ongeveer 8 uur in de avond. Over een paar dagen moet ik juist weer andersom gaan denken als ik een berichtje naar mijn vrienden in NZ stuur.
Maar eerst iets over de statistieken.
Ik ga vandaag over de 8000km heen. Morgen laat ik de juiste stand weten.
Ook het aantal pageviews is weer aardig gegroeid: 101.130 !!! Daar word ik stil van. En de mailtjes zitten al ruim boven de 1800.

Beste allemaal, de dag voor vertrek in september 2008 schreef ik:

"Beste allemaal, vrijdag 12.45 kom ik letterlijk los van dat mooie Nederland en NZ probeer ik in mijn eentje op de fiets figuurlijk al het andere los te laten. Niet om te vergeten!!!! want daarvoor hebben Conny en de kinderen te veel mooie dingen meegemaakt en te veel mooie en fijne mensen ontmoet:.

Nu is het weer een dag voor vertrek en schrijf ik:

"Beste allemaal, vrijdag 22.45 kom ik letterlijk los van dat mooie NZ en probeer ik dit mooie avontuur, deze prachtige reis een plekje te geven. Nooit zal ik deze ervaring meer vergeten want daarvoor heb ik (met Connepon voor op het stuur) te veel mooie dingen meegemaakt en te veel mooie en fijne mensen ontmoet".

Veel mensen hebben me gevraagd wat ik weer ga doen als ik weer thuis ben en dat het wel moeilijk zal worden om af te kicken.

Wat ik op korte termijn ga doen daar zal ik dadelijk hieronder een kleine opsomming van geven.

Het afkicken zal denk ik wel meevallen omdat mij toch weer een hele nieuwe ervaring te wachten staat.
Ik kom namelijk in een heel andere situatie terecht dan toen ik vertrok.
Ik was elke dag bezig met mijn mooie werk op de Wichelroede en het laatste half jaar voor mijn vertrek was heel intens, Sjoerd gepromoveerd, aan mijn knie geopereerd, Renato ging in zijn nieuwe huisje wonen, Bauke en Wouter trouwden 11 juli en dan nog dat geweldige afscheid op de Wichelroede en daarna de voorbereiding voor het grote, voor mij, onbekende avontuur.

Nu kom ik terug en heb/hoef ik "niets" te doen wat al gepland, geregeld is door "anderen". Dat zal ik nu helemaal zelf moeten gaan doen.
Dat is de eerste uitdaging die ik tegenkom en waar ik naar uitkijk.

Verder denk ik dat dit avontuur, deze reis zo mooi is omdat er ook een einde aan komt. Stel je voor dat een vakantie niet op zou houden. Ik denk dat het dan geen vakantie meer is.

Maar nu een kleine opsomming van wat ik denk dat ik ga doen als ik weer thuis gekomen ben.

METEEN BIJ THUISKOMST

- Connepon gaan bezoeken.
- Door mijn huis en tuin lopen en naar de vogels kijken.
- Als ik honger heb dan ga ik 2 frikandellen speciaal, frites en een kroket eten.
- De post doorkijken.

DAARNA IN WILLEKEURIGE VOLGORDE

- De mensen bedanken die mij bij mijn afwezigheid geholpen hebben. Maar daar vertel ik morgen meer over.
- Elke dag een eind gaan fietsen om dat geweldig fijne fitte gevoel vast te houden.
- In de tuin gaan werken.
- De vogels en de volieres gaan verzorgen.
- De vijver die al een heel jaar lek is gaan maken.
- Belastinaangifte invullen.
- Het huisje van Renato schilderen.
- Vogelen met Pierre en Rinus.
- Lingo kijken (of fietsen) en thee drinken bij Wil en Rita.
- Zomaar tussendoor een kopje thee drinken en vogelen bij Pierre en Marianne.
- Alle mailtjes uitdraaien en sorteren.
- Alle foto's sorteren en in mapjes onderbrengen.
- Alle verhalen van de website controleren op fouten en uitdraaien.
- Samen met Pierre een verhalend fotoboek proberen te maken.
- Alle vrienden die ik in NZ ontmoet heb een berichtje sturen.
- Een wand bij Koos en Roos schilderen.
- Spontaan zo af en toe een toetje gaan eten bij Roel en Anouk of bij heel mooi weer even naar Oisterwijk fietsen voor een heerlijk ijsje.
- Een landkaart van NZ kopen en daar de hele route op uitstipplen en een vlaggetje plaatsen bij de plaatsen waar ik overnacht heb.
- Engelse stukjes plaatsen op de website voor mijn vrienden die ik ontmoet heb.
- Een cadeautje opsturen voor de mensen waar ik in NZ in huis gebleven ben.
- Abonnementen weer openen zoals telefoon, internet, televisie, krant.
- Een adressenlijst aanleggen van alle ontmoetingen.
- Mijn auto weer aan de praat zien te krijgen en alles wat er ingroeit gaan oogsten.
- Mijn broer Harrie gaan feliciteren met zijn koninklijke onderscheiding voor de vele jaren die hij als commandant van de vrijwillige brandweer gekregen heeft.
- Mijn lieve zussen en broer die allemaal in de tussentijd jarig zijn geweest bezoeken.
- Regelmatig mijn kinderen Bauke,Sjoerd en Renato bezoeken.
- En om niet te vergeten, het tuintje bij Bauke en Wouter een voorjaarsbeurt geven. ( Is het zo goed Bauke)
- Verhalen vertellen over mijn avontuur/reis aan iedereen die die verhalen wil horen.
- Helpen waar dan ook indien nodig.
- Een fotocursus gaan volgen.
- Een cursus volgen hoe je een reis in een fotoboek kunt verwerken.
- Skypen met vrienden in NZ.

- Een nieuwe avontuur voorbereiden. Maar daarover later meer.

Beste allemaal,
Bovenstaande lijst is maar een opsomming omdat je altijd een doel moet hebben om naar uit te kijken maar morgen kan het allemaal weer anders zijn dus leef en geniet van deze dag en de dag die komen gaat.

Tot morgen wanneer vanuit NZ het laatste verhaal op mijn website verschijnt maar er volgen er zeker nog velen vanuit Nederland. Dus blijf kijken.

Leef en geniet,

Piet

• 11 Maart 2009 - 20:13

Frans EnTiny:

Lieve Piet,
    Voor deze belevenissen zijn geen woorden te vinden. Ook ik heb een kleine statistiek vanaf je vertrek heb ik alle mailtjes bewaard en dat zijn er tot nu tot 183 een hele map vol. maar heel fijn om te lezen en mee te mogen maken wat jij beleeft hebt. we wensen je een hele goede reis. En welkom thuis.

• 11 Maart 2009 - 21:59

Marjolein:

Lieve Piet, je één na laatste dag in Nieuw Zeeland alweer, wat is de tijd gevlogen! Ik heb de laatste tijd wat minder trouw al je verhalen gelezen, maar heb altijd met veel plezier, bewondering en ontroering je mooie verhalen gelezen!!
    Wens je een heel goede reis en alvast welkom terug!

• 11 Maart 2009 - 22:01

Riette:

Hoi Piet, toch fijn dat je het weer leuk vindt om naar ons koude holland te komen, het is hier echt nog geen voorjaar, maar wie weet als jij komt... welkom thuis groetjes jan en riette.

• 11 Maart 2009 - 22:30

Bauke:

....En ONS tuintje doen?????????

Nog 3 daagjes....
    Kus

• 12 Maart 2009 - 07:55

Peter & Ineke:

Wij wensen jou een heel goede reis en een behoude thuiskomst toe. Het was een privalege om jou als gast hier te hebben en hebben een heleboel van jou geleerd. We kijken er naar uit om je weer te ontmoeten hier in Matamata of in Udenhout.
    God Bless.

• 12 Maart 2009 - 08:33

Riek:

Goedemorgenvanuit een regenachtig Heesch. Manchester heeft gewonnen van Inter Milaan en is door naar de kwartfinale. Mooie wedstrijd.
    Barcelona heeft met 5-2 gewonnen van Olympique Lyon, dus ook door. Arsenal en FC Porto ook door. Zo blijf je bij he. Ajax moet vanavond tegen Olympique Marseille. Ben benieuwd.
    Vanmiddag ga ik met een aantal bejaarden naar het glasmuseum in Ravenstein. Vrijwilligerswerk. Morgen weer geheugentraining he Wil.
    Morgen stuur ik het laatste berichtje, tenminste......ligt er nog al aan wat je van plan bent.
    Dag broertje

• 12 Maart 2009 - 15:12

Wil Broos:

Beste Piet (en Riek),

Uit je opsomming blijkt dat je bij Pierre en Rita Lingo gaat kijken, een kopje thee drinken en fietsen. Fijn dat je mij daar in NZ bent vergeten (hoef ik met jou niet te gaan fietsen). Wellicht moet jij óók op geheugentraining bij je zus Riek want na ruim 5 maanden weg 'kun je toch niet om me heen'!!!!!!
    Piet, goede terugreis en tot heel gauw (bij een kopje Pichwick thee.

• 12 Maart 2009 - 18:22

Frank Versteijnen:

Hallo Piet,
    Ook ik heb je reis van begin tot eind gevolgd en vond de foto`s die je stuurde erg mooi. Ik vind het erg knap dat je zoveel km daar gefietst hebt. Nu de tijd komt dat je terugkomt naar holland vind ik wel dat je de kinderen op school moet vertellen van je avonturen, deze hebben je erg gemist. Groetjes en een behouden terugreis van Familie Versteijnen

• 12 Maart 2009 - 18:45

Ad:

Het einde nadert nu. Ik weet hoe het voelt. Je hebt een mooie tijd gehad, je hebt genoten en gezien dat je lijf nog heel wat aan kan. Dank voor je enthousiaste reidverhalen en een veilige thuiskomst in ons natte landje.
    Groetjes en tot kijk.
    Ad

• 12 Maart 2009 - 21:46

Sjoerd En Madelon:

Goede reis pa en tot zaterdag!!! Is weer lang geleden, zin in
    liefs

• 15 Maart 2009 - 19:23

Karin Kippenvel:

Started with your list and thought you forgot about "skype", but you did not....LOL.

Talk soon my friend.

• 16 Maart 2009 - 08:54

Ingrid Van Keulen:

Wat is het een geweldig land,wij kwamen je tegen opde fiets in nz. de plaats weet ik niet meer.Wel weet ik die heerlijke tomaten die ik van je kreeg.Je hebt ook verschrikkelijk veel gezien,zag ik en heel veel kilometers gemaakt met je overvolle tassen, wat toch iedere keer weer terug komt, dat je teveel mee neemt.Wel een land om nog een keer terug te gaan.