Bekend terrein - Reisverslag uit Maraetai, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Bekend terrein - Reisverslag uit Maraetai, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Bekend terrein

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

03 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Maraetai

Beste allemaal,

Dag 157/166. maandag 2 maart.

Het zou weer een hete dag gaan worden. En ik wilde weer graag eens een lange tocht gaan maken. Van thames helemaal langs de baai naar het noorden. De eerste 50 km vlak maar daarna stevig op en neer ,et enkele stevige beklimmingen. Het grootste gedeelte van deze weg heb ik half oktober ook al gefietst. Toen was het regenachtig en ging ik naar het zuiden. Wat is er toch veel gebeurd in die tussentijd. Bijna niet te bevatten.

Het weer wastoen regenachtig maar nu is het heet. Zo'n 27 graden.
Via Miranda, Kaiauna, Kawakawa Bay kom ik om 10 voor 3 Maraetai binnen rijden.
Ik ga weer op zoek naar Moke en Catherine. Op de heenweg heb ik daar ook overnacht. Ben benieuwd of ze thuis zijn. Catherine is leerkracht op een basisschool en Mike is een kleine zelfstandige en verkoopt waterpompen. En ja hoor na een telefoontje was Mike er al na 5 minuten. En ik kon weer blijven. Nu zit ik na een heerlijke douche in mijn dagboek te schrijven. 100 m van het strand en een paar honderd meter verderop zie ik Waiheke Island liggen en daar wil ik nog graag naar toe gaan met de ferry.
Catherine is om half 6 thuis en het werd weer een fijne avond. Gekletst over de kinderen op school, samen naar het nieuws gekeken en weer heerlijk gegeten. Vroeg naar bed want Catherine staat al om 6 uur op en gaat al om 7 uur naar school. Ik ga genieten van een prachtige zonsondergang.

Welterusten en tot morgen en leef en geniet,

Piet

• 03 Maart 2009 - 17:49

Joop En Corrie:

Hallo Piet,
    Hoe was Waiheke Island? We konden het niet vinden op de kaart. Het is geweldig voor je om mee te maken dat de mensen van Nieuw-Zeeland zo gastvrij voor je zijn en dat de natuur al je gedachten en wat je nog meer meebracht aan bagage heeft opgenomen en er energie voor heeft teruggegeven. Een grandioze ervaring die wij met veel plezier hebben meebeleefd.
    We wensen je alvast een goede reis terug naar Holland. Bye Bye mate !

• 05 Maart 2009 - 10:18

Zr. Paulino:

Dag Piet, wat een belevenissen toch allemaal!
    Ik bewonder werkelijk je moed. Waar haal je al die kracht en inspiratie vandaan voor zo'n onderneming? Ik wens je nog goede dagen daar, en
    straks een hele goede
    "thuisvlucht" Ik zal de
    verhaaltjes en de foto'straks gaan missen.... veel groetjes van Zr. Paulino