Bekend terrein - Reisverslag uit Maraetai, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Bekend terrein - Reisverslag uit Maraetai, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Bekend terrein

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

03 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Maraetai

Beste allemaal,

Dag 157/166. maandag 2 maart.

Het zou weer een hete dag gaan worden. En ik wilde weer graag eens een lange tocht gaan maken. Van thames helemaal langs de baai naar het noorden. De eerste 50 km vlak maar daarna stevig op en neer ,et enkele stevige beklimmingen. Het grootste gedeelte van deze weg heb ik half oktober ook al gefietst. Toen was het regenachtig en ging ik naar het zuiden. Wat is er toch veel gebeurd in die tussentijd. Bijna niet te bevatten.

Het weer wastoen regenachtig maar nu is het heet. Zo'n 27 graden.
Via Miranda, Kaiauna, Kawakawa Bay kom ik om 10 voor 3 Maraetai binnen rijden.
Ik ga weer op zoek naar Moke en Catherine. Op de heenweg heb ik daar ook overnacht. Ben benieuwd of ze thuis zijn. Catherine is leerkracht op een basisschool en Mike is een kleine zelfstandige en verkoopt waterpompen. En ja hoor na een telefoontje was Mike er al na 5 minuten. En ik kon weer blijven. Nu zit ik na een heerlijke douche in mijn dagboek te schrijven. 100 m van het strand en een paar honderd meter verderop zie ik Waiheke Island liggen en daar wil ik nog graag naar toe gaan met de ferry.
Catherine is om half 6 thuis en het werd weer een fijne avond. Gekletst over de kinderen op school, samen naar het nieuws gekeken en weer heerlijk gegeten. Vroeg naar bed want Catherine staat al om 6 uur op en gaat al om 7 uur naar school. Ik ga genieten van een prachtige zonsondergang.

Welterusten en tot morgen en leef en geniet,

Piet

  • 03 Maart 2009 - 17:49

    Joop En Corrie:

    Hallo Piet,
    Hoe was Waiheke Island? We konden het niet vinden op de kaart. Het is geweldig voor je om mee te maken dat de mensen van Nieuw-Zeeland zo gastvrij voor je zijn en dat de natuur al je gedachten en wat je nog meer meebracht aan bagage heeft opgenomen en er energie voor heeft teruggegeven. Een grandioze ervaring die wij met veel plezier hebben meebeleefd.
    We wensen je alvast een goede reis terug naar Holland. Bye Bye mate !

  • 05 Maart 2009 - 10:18

    Zr. Paulino:

    Dag Piet, wat een belevenissen toch allemaal!
    Ik bewonder werkelijk je moed. Waar haal je al die kracht en inspiratie vandaan voor zo'n onderneming? Ik wens je nog goede dagen daar, en
    straks een hele goede
    "thuisvlucht" Ik zal de
    verhaaltjes en de foto'straks gaan missen.... veel groetjes van Zr. Paulino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Maraetai

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 1994337

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: