Mijn trouwe "vriend" - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Mijn trouwe "vriend" - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Mijn trouwe "vriend"

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

23 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Beste allmaal,

Dag 150/166. Maandag 23 februari.

Heerlijk tussen de avocados geslapen. Helemaal alleen in een avocados orchard. Je kunt wel al merken dat de herfst zich aan het aandienen is. 's morgens kan ik al niet meer voor 7 ur op de iets zitten dn is het nog net iets te donker.

De weg is prachtg. Constant op en af met de Waihi Saddle als een van de hogste beklimmingen. De wegen zijn erg smal met onzettend veel bochten.
Het is constant schakelen en heel goed opletten want door de vele scherpe bochten kunnen auto's die achter je zitten niet passeren. Maar alles gaat goed en om 11 uur ben ik al in Whiritoa, waar de moeder (81) van Terry woont.
Helaas is zij niet thuis, volgens de buurvrouw is zij gisteren vertrokken naar Auckland en misschien komt zij laat in de namiddag terug.
Jammer. Maar na een praatje met de buurvrouw besluit ik door te rijden naar Whangamata. Hier was ik al om half 1 in een Back Packers "Southpacific Accomodation".Hetlijkt of het elke dag sneller gaat..
Ik heb nu mooi de ijd om in de city centre mijn fiets even na te laten kijken. ant na ruim 7000 km !!!!! moet de versnelling toch een keertje nagekeken en opnieuw afgesteld worden. En fiesenmakers liggen hier nu eenmaal niet voorhet oprapen.
Ondertussen dat ijn "trouwe vriend" bij de fietsenmaker staat heb ik een heerlijke fishcrowder op. Super lekker met de verste vis die je maar kunt bedenken want Whangamata ligt aan de zee.
De fietsenmaker heeft alles nagekeken en zoals hij zei: " Hij kan er weer tegen voor nog een ritje door NZ"
Zou ik best nog zin in hebben maar i kom 13 maart toch maar naar huis.

Het weer is hier heerlijk, Mooie blauwe lucht en zo'n 25 graden.
En de omgeving is werkelijk sprookjesachti en volgens de mensen hier moet het nog mooier worden

Ja Evi ik kom nog wel een keer vertellen over mijn reis. Alsjullie da willen tenminste. Groetjes aan iedereen.
Proficiat Wichelroede met het behalen van de 2 prijzen met carnaval. Jong geleerd is oud gedaan.

Beste Niels, Hoe gaat het met jou? Jij naar Bali? Dat wordt een heel nieuwe ervaring Niels. Geniet en doe je broer en mama en papa heel veel groeten van mij.

GELOOF HET OF NIET MAAR WOUTER HEEFT HET FILMPJE VAN ONZE EERSTE ONTMOETING OP DE FIETS MET BAUKE EN WOUTER OP INTERNET KUNNEN PLAATSEN. IK HEB DE LINK AL DOORGESTUURD NAAR EEN AANTAL MAILADRESSEN.
jE KUNT HET FILMPJE VINDEN OP: www.vimeo.com/3295907
Als je het helemaal op het scherm wilt zien klik je rechts onder en dan op de pijl.

Beste allemaal een warme groet en leef en geniet ook met carnaval.

Piet

Eindelijk foto's.
In een internetcafe lukte het meteen. Nu geen foto's vand landschappen maar zommar wat foto's van activiteiten van de afgelopen week.
- Slapen onder de avocados's in the Kingfisher.
- 's Morgens vroeg op de renbaan met Peter.
- chillen in Tauranga met Bauke en Wouter.
- Het huis van Lisette
- Bouwen aan de woodshed bij David en Lisette
- Het voeren van de herten
-Lunchen met Joyce en Bauke en Wouter in Tauranga
- een uitzicht met regenboog vanuit het huis van Peter en Ineke

• 23 Februari 2009 - 05:28

Ineke:

Hi Piet
    Het lijkt wel of je de snelheid van een auto gehad hebt om nou al in Whangamata te zijn.
    Goed te horen dat alles goed gegaan is en dat je voorzichtig bent op de weg. Vandaag heb ik Riek verslagen, want ze moet nou met de carnaval uitslapen. Teveel borreltjes op om er vroeg bij te zijn vandaag. Peter heeft vandaag weer aan het houthok gewerkt en het eerste wat hij heeft gedaan is de goot aan de achterkant voordat de regen komt. Nou moet hij nog de herten voeren en dan is het tijd voor koffie.Have a good day tomorrow and a safe trip. God bless. Love Peter & Ineke

• 23 Februari 2009 - 07:05

Riek:

Ja Ineke, je hebt me verslagen. Wel zonder borrel. Proficiat. Wat een mooie foto's Piet. Hier alles oke Ajax heeft gewonnen met 2-1 van Volendam. Rest ook gewonnen. Wij gaan weer Carnavallen.
    Doei

• 23 Februari 2009 - 10:09

Peter En Joke:

Wat een avonturen.Wat een reis.
    Contact via internet,je mail, telefoon maar ook af en toe een briefje op je fiets....
    Groetjes uit Udenhout

• 23 Februari 2009 - 14:46

Adrie En Louis:

Hallo Piet, wat een verhalen, het houdt maar niet op. Wel vreemd om te lezen dat de herfst zich daar gaat aandienen terwijl we hier op de lente zitten te wachten en de dagen al weer langer worden. Piet, het was mooi om je zo te kunnen volgen, alsof je er op de een of andere manier toch een beetje bij bent. We blijven je volgen in je eindspurt en wensen je weer het allerbeste en gezondheid.
    Groeten uit een carnavalesk Udenhout.
    Adrie en Louis