Piet de builder - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Piet de builder - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Piet de builder

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

20 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Matamata

Baste allemaal,

Donderdag 19 februari. Dag 146/166.

Vanaf de berg waarop Ineke en peter wonen kun je in Matamata elek avond en morgen de renbaan voor paarden zien liggen. Een van de grootste renbanen in NZ. Helemaal verlicht. Wij zijn daar vanmorgen om 6 uur naar toe gereden. En dat was prachtig. Tientallen renpaarden waren al volop aan het trainen. Trainers, jockeys, de hoefsmid, een reporter, de televisie, alles was 's morgens vroeg al aanwezig. Na het inrijden, de baan op voor een paar echte trainingsrondjes. En dat gaat hard. daarna met de paarden het zwembad in en dan de nazorg. alles op dit ontzettend grote complex. Het was nu zo druk omdat er zaterdag een grote renwedstrijd is.

Daarna terug en samen ontbeten. Toen met al het gereedschap naar het huis van Lisette (dochter van Ineke en Peter) om een groot houthok en vooraadhok af te werken. Belangrijk omdat de meeste huizen hier in de (zachte) winters met hout verwarmd worden.
Meten, zagen, timmeren, golfplaten erop en tegen de avond stond er een prachtig gebouw. Misschien morgen de verdere afwerking. Het was een hele gezellige fijne dag zeker toen we zagen dat Lisette en David er zo blij mee waren.

Terug naar Ineke die alweer een heerlijk diner klaar gemaakt had.
Na het eten de 100 herten hooi gegeven ende possumvallen allemaal voorzien van een stukje appel. Ben benieuwd of we er morgen een paar gevangen hebben.

's Avonds nog de krant gelezen en de mail nagekeken en om 10 uur na bed.

Beste allemaal, je ziet het, het zijn iets andere reisverhalen maar dat maakt deze reis zo bijzonder.
Hier zeggen ze: "You met the real people from NZ." En ... dat geeft een heel goed gevoel.

Tot morgen maar weer. Straks probeer ik wat foto's te plaatsen van de afgelopen dagen.

Voor nu, leef en geniet,

Piet

• 19 Februari 2009 - 20:51

Riek:

Goedeavond Piet, dadelijk ga ik lekker naar bed, morgen een drukke dag voor het ziekenbezoek voor Carnaval.Dat zal best een mooi schuurtje zijn geworden. Gisteren gezellig lang gebabbeld, ook leuk. Doei Groetjes aan iedereen en denk eraan sla zaterdag je slag op de golfbaan. Je bent tenslotte een Lagarde. Dus....

• 20 Februari 2009 - 10:07

Toon Van Rijsewijk:

Hallo Piet,
    Nu je weer terug bent in Matamata wil ik nog eens reageren. Ik volg je dagelijks met veel interesse. Toen je Matamata voor de eerste keer aandeed heb ik je verteld van mijn vroegere pianoleraar die daar woonde en onlangs is gestorven. Wil jij je vrienden Peter en Ineke eens vragen of ze Henk Sorel en zijn vrouw Edris Russell gekend hebben? Hun adres was/is 7 Burwood Road.Geniet nog enkele weken Piet. Groeten,Toon