Een gevoel dat je gevoeld moet hebben - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een gevoel dat je gevoeld moet hebben - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een gevoel dat je gevoeld moet hebben

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

06 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Beste allemaal,

Dag 130/166. Vrijdag 6 februari.
Om kwart voor 7 op weg naar Gisborne. Wat een prachtige weg op de fiets. Die bergen, begroeid, kaal,ruig en soms was de Pacific Ocean er weer. Bijna geen huizen en geen trucks op de weg. de eerste 3 uur is de weg bijna voor mij alleen. Ook hier blijven de mensen op hun vrije dag wat langer op bed denk ik. Ik startte met een kleine maar steile klim maar daarna iets, wat mij nog bijna niet overkomen is,40 km vlak. Helaas de wind op kop maar het schoot toch goed op.
Maar precies na 40 km begon de Morere Hill. Van 0 naar 500 m hoogte.
En het eerste gedeelte spatten mijn benen bijna uit elkaar. Ik moest alles op alles zetten om niet om tevallen zo langzaam ging ik naar boven. Zweetdruppels aan mijn ellbogen, aan mijn oorlelletjes, aan mijn kin, totaal kletsnat kwam ik na 2 uur boven aan. Wat een voldoening.
Eerst wat eten en dan .............
45 km dalen waarvan de eerste 10 steil naar beneden. 40/50 km per uur door tientallen bochten.En dan met een zwaarbeladen fiets. Kletsnat boven en droog beneden.
Werkelijk een heerlijk gevoel.

Om kwart voor 2 in Gisborne en nu voor de afwisseling in een jeugdhostel.
Ze hebben maar 1 computer dus daar ben ik in mijn rennerskleren meteen achtergedoken om de 3 verslagen te maken en de mail te checken.

Bedankt Jan en Pieta voor jullie uitgebreide reactie. Het is inderdaad een onvergetelijke reis/avontuur aan het worden. Een reis met elke dag wel Goosebumps of een of andere gebeurtenis.

Zo fietste ik gisteren van Napier naar Waiora, ik bergop en een andere fietser kwam de berg af, maar stopte meteen toen hij mij zag. een echte Kiwi die ook aan het rondfietsen was en die een boekje wilde maken over belevenissen en ervaringen van andere fietsers. hij vroeg of hij een foto mocht maken en of hij via de mail mij later enkele vragen kon stellen. Na eenkwartiertje vervolgden wij weer onze weg.

Beste allemaal het is hier schitterend weer, hel blauwe lucht, zo'n 27 graden en een prachtige blauwe zee voor me.
Ik ga nu gauw in de douche en probeer straks nog enkele foto's te plaatsen.

Voor nu leef en geniet en een warme groet zowel letterlijk als figuurlijk.












  • 06 Februari 2009 - 07:10

    Riek:

    Zo dus je wordt later ook nog in een boek vernoemd. Maar volgens mij kun je er zelf ook wel een schrijven. Ik zal het later wel voor je uittypen.
    Groetjes Riek

  • 06 Februari 2009 - 09:33

    Hans:

    Hoi Piet. Het was geweldig je weer in Napier te ontmoeten en naar je geweldige verhalen te luisteren. Je hebt inmiddels al weer nieuwe avonturen meegemaakt. Het houdt maaar niet op. Het videootje op You Tube is kei gaaf. veel plezier nog!!

  • 06 Februari 2009 - 09:48

    Carmen:

    Heij die Piet,

    Grappig om je zo te zien en horen praten op het filmpje. En tja... nog steeds vol enthousiasme! Maar dat kan ook niet anders.
    Onze fotoboeken staan al weer in de kast. We hebben trouwens ook het boek van onze site besteld. Is echt heel gaaf en zeker de moeite waard om deze te bestellen. Ik zeg: Unne goeie kwaliteit, war!
    Ik heb mijn sollicitatie door laten gaan en al een keer met de honden meegdraaid. Echt heel erg gaaf!!! Nu maar hopen, haha!

    Nou Piet, fiets ze weer enne tot volgende X

  • 07 Februari 2009 - 09:22

    Tom:

    Erg leuk dat filmpje! Nu pas zie ik hoe bruin en tanig je geworden bent, Piet. Houd je goed. Tom

  • 07 Februari 2009 - 11:10

    Maartje Vermeer:

    hallo Piet
    ik heb net even u foto's beken ik weet ook wel wat ik later ga doen, wat een mooi natuurlandschap licht daar!!
    gaat u nog lang door met fietsen in Nieuw Zeeland of mist u ons kikker landje al of niet haha??

    met mij gaat het ook allemaal goed, en ook met school binnekort krijgen we ons tussen raport dus ben benieuwt

    Groetjes Maartje

    zou u mischien iets terug willen sturen naar loonsehoek@hetnet.nl

  • 07 Februari 2009 - 13:04

    Coby:

    PIET WAT GWELDIG WAT JE ALLEMAAL MEE MAAKT.
    IK HEB NET DE MAIL VAN BAUKE EN WOUTER GELEZEN,HEERLIJK WAT HEBBEN ZE HET OOK GEWELDIG.
    IK HEB ALLES GOED KUNNEN VOLGEN,TOEN IK JE IN HET ENGELS HOORDE PRATEN.
    LIEFS,COBY.

  • 07 Februari 2009 - 13:20

    Niels Hamers :

    Hoi Piet,
    We volgen je elke dag en zien nu op het filmpje hoe goed je eruit ziet.
    Geniet nog van het goede weer. Hier in Limburg regent het al de hele dag!
    Groetjes Niels en Anne-Marie

  • 08 Februari 2009 - 18:21

    Ine:

    Inmiddels oma en gelijk raak ik achter met lezen. Er is zoveel gebeurd, het zijn zo'n hectische weken geweest, maar nu probeer ik je site weer wat vaker te bezoeken Piet. Het grote genieten bij jou gaat onverminderd door. Ook heb ik jou op You Tube gezien, jongen wat maak jij toch allemaal mee. Je zus Riek is ook nog steeds apetrots op je en een zeer trouwe bezoeker van je site. Mooi om te lezen. Wanneer ga je precies afscheid nemen van al die lieve en aardige mensen daar Piet en wanneer kunnen wij je weer in onze armen sluiten?
    Een lieve zondag groet vanuit Heeswijk-Dinther.

  • 09 Februari 2009 - 12:35

    Madeleine:

    Hoi oom Piet,

    jeetje, je bent echt een beroemdheid aan het worden daar!!!
    Leuk om te zien hoe goed je het hebt aan de andere kant van de wereld!

    Fiets ze weer!

    Groetjes, Madeleine.

  • 09 Februari 2009 - 13:02

    Raymond De Haan:

    Ola Piet,

    heb zojuist je filmpje bekeken (en vooral beluisterd) Klinkt goed allemaal. Ben blij dat je ervan geniet. Groeten vanuit Tilburg noord van je (oud)collega
    Greetz
    Raymond

  • 09 Februari 2009 - 20:47

    Femke:

    klinkt goed! Wat hebben we een mazzel, we kunnen het op de voet volgen, mails, foto's en nu zelfs video. Ik zou wel even met je willen ruilen... liefs femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Gisborne

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 1994417

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: