Dat wordt afkicken - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Dat wordt afkicken - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Dat wordt afkicken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

10 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Beste allemaal,

Dag 102. Vrijdag 9 januari en de zevende en "laatste" fietsdag met mijn 2 geweldige kanjers.
Jullie zijn natuurlijk benieuwd naar de nacht in mijn tentje. Redelijk moet ik zeggen. Even wennen op het kleine matje maar de wind ging zo verschrikkelijk te keer dat ik dacht dat elke seconde de tent de lucht in zou vliegen. Maar nu weet ik dat deze tent zo goed stond dat deze gemakkelijk windkracht 14 aankan. Jullie horen wel wannner ik de tent weer ga gebruiken. Vanmorgen alles afgebroken en ingepakt en ook dat ging goed en snel dus dat kan ook geen excuus zijn.
Om kwart over 7 zaten alweer op de fiets en moesten we meteen de Gorge uit zien te komen. Dat kan alleen door een kwartier flink te klimmen en ook deze steile klim haalden we alledrie zonder af te stappen. Bauke hebben we inmiddels Leotientje gedoopt want zij heeft echt fietstalent. Nu geen 80 km vals plat naar boven maar 80 km afdalen naar Christchurch. De wind stond ook gunstig dus we hadden de 89 km al om kwart over 2 afgelegd. En we hadden ook nog heerlijk gegeten in Darfield.
We slapen midden in de stad in een back Packers Foley Towers.
Hets is vandaag wat drukkend warm zo'n 25 graden maar morgen is het nog maar 15/16 graden en regen. Zo snel kan het hier veranderen.
Bauke en wouter hebben inmiddels een auto gehuurd en morgenvroeg gaan we onze reis vervolgen. Ik eerst nog even naar Akaroa (83 km onder Christchurch) en daarna weer langs de kust naar het noorden. Misschien kom ik Bauke en Wouter onderweg nog een keer tegen en gaan we samen nog wat doen.
Het zal morgen wennen zijn zonder hen. Zij waren gewoon super gezellig, ontspannen, sportief en ik zal hen gaan missen.
Maar ik heb hier geleerd dat als je er open voor staat er elke dag weer iets onverwachts gebeurt. Maar dat horen jullie morgen hopelijk weer.
Vanavond hebben Bauke en Wouter mij uitgenodigd voor een etentje om deze week waardig af te sluiten.

Beste allemaal bedankt voor al jullie reacties en zoals ik al eerder schreef: "Ze werken als doping".

Leef en geniet,

Nog een keertje van ons drietjes.



















Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 1990631

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: