Dat wordt afkicken - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Dat wordt afkicken - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Dat wordt afkicken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

10 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Beste allemaal,

Dag 102. Vrijdag 9 januari en de zevende en "laatste" fietsdag met mijn 2 geweldige kanjers.
Jullie zijn natuurlijk benieuwd naar de nacht in mijn tentje. Redelijk moet ik zeggen. Even wennen op het kleine matje maar de wind ging zo verschrikkelijk te keer dat ik dacht dat elke seconde de tent de lucht in zou vliegen. Maar nu weet ik dat deze tent zo goed stond dat deze gemakkelijk windkracht 14 aankan. Jullie horen wel wannner ik de tent weer ga gebruiken. Vanmorgen alles afgebroken en ingepakt en ook dat ging goed en snel dus dat kan ook geen excuus zijn.
Om kwart over 7 zaten alweer op de fiets en moesten we meteen de Gorge uit zien te komen. Dat kan alleen door een kwartier flink te klimmen en ook deze steile klim haalden we alledrie zonder af te stappen. Bauke hebben we inmiddels Leotientje gedoopt want zij heeft echt fietstalent. Nu geen 80 km vals plat naar boven maar 80 km afdalen naar Christchurch. De wind stond ook gunstig dus we hadden de 89 km al om kwart over 2 afgelegd. En we hadden ook nog heerlijk gegeten in Darfield.
We slapen midden in de stad in een back Packers Foley Towers.
Hets is vandaag wat drukkend warm zo'n 25 graden maar morgen is het nog maar 15/16 graden en regen. Zo snel kan het hier veranderen.
Bauke en wouter hebben inmiddels een auto gehuurd en morgenvroeg gaan we onze reis vervolgen. Ik eerst nog even naar Akaroa (83 km onder Christchurch) en daarna weer langs de kust naar het noorden. Misschien kom ik Bauke en Wouter onderweg nog een keer tegen en gaan we samen nog wat doen.
Het zal morgen wennen zijn zonder hen. Zij waren gewoon super gezellig, ontspannen, sportief en ik zal hen gaan missen.
Maar ik heb hier geleerd dat als je er open voor staat er elke dag weer iets onverwachts gebeurt. Maar dat horen jullie morgen hopelijk weer.
Vanavond hebben Bauke en Wouter mij uitgenodigd voor een etentje om deze week waardig af te sluiten.

Beste allemaal bedankt voor al jullie reacties en zoals ik al eerder schreef: "Ze werken als doping".

Leef en geniet,

Nog een keertje van ons drietjes.