Bevroren handen - Reisverslag uit Arrowtown, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Bevroren handen - Reisverslag uit Arrowtown, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Bevroren handen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

12 December 2008 | Nieuw Zeeland, Arrowtown

Beste allemaal,
Vandaag 12 december,dag 74 om 6 uur opgestaan, wat gegeten en om kwart voor 7 vertrokken. Op weg voor een echte bergetappe. Ja Jan je hebt gelkijk , ik heb voor deze weg gekozen. De hoogste geasfalteerde weg in NZ. 1100 meter hoog. Via een langzaamoplopende weg (echt vals plat) begon ik ontspannen aan deze uitdaging. Bijna geen verkeer, de wind op kop en vrij koud. Na 25 km kwam ik bij Cardrona. Een kleine nederzetting. Na Cardrona begon het echte klimwerk, maar begon het nog harder te waaien en ook al wat te regenen. De laatste 2/3 km moets ik van de fiets en ging ik flink duwend naar de top. Hagel, wind en regen. Onderweg ineens een open raampje van een auto en daar riep Agnes: He Piet daar ben je weer. Jeroen stopte even verderop en heb met dit ebthousiaste hele leuke stel een praatje gemaakt. Op de top aangekomen zag ik de steile weg met de diepe ravijnen naar beneden. Een Engelse mevrouw wilde nog een foto maken en snapte niet dat ik boven was gekomen met zoveel bagge. Mijnvingers waren echt steenkoud en er zat geen gevoel meer in maar ben toch aan de steile afdaling begonnen. Dat is gewoon kicken en achter deze kale berg was het weer totaal anders. De blauwe lucht was te zien en elke km lager werd het warmer en langzaam kwam het gevoel weer terug.

Gilbert , de fotograaf, vertelde dat Arrowtown een veel mooier stadje was dan Queenstown. En daar zit ik nu en toen ik in dit prachtige stadje wat aan het rondkijken was, kwam ik, of zij mij, Agnes en Jeroen tegen en we hebben samen wat koffie en thee gedronken. Zij bleken in de kamer naast mij in BP " Poplar Lodge" te
verblijven.Gewoon super om zulke leuke mensen tegen te komen. Zij vertelden dat zij om half 4 met Adin , de eigenaar van Poplar Lodge, in zijn 4wd truck een tocht in de omgeving ging maken. Ik kon ook nog mee en het werd weer een fantastische ervaring. 2 chinese meisjes, Jeroen en Agnes met de auto door de rivier, samen goed zoeken in de rivier en naar locaties van de " Lord of de Rings' gaan kijken. Ruim 2 uur super genieten met zijn allen. Adin wist het allemaal ook heel goed te vertellen.
Vnavond ben ik uitgenodigd door Agnes en Jeroen mee te gaan eten. Het kan niet op, denk ik bij mijzelf.

Beste allemaal morgen ga ik weer over een prachtige weg naar een ander stadje. Glenorchy. Moet een prachtige weg zijn.

Lieve llemaal een fijne dag ook van Agnes en Jeroen en leef en geniet van alle kleine dingen,,

Piet.

• 12 December 2008 - 08:53

Hanny:

Piet, ik zie je al rijden daar tegen die berg op,ik moet zeggen lopen, wat een uitdaging. Heb je nog op de weegschaal gestaan, want je moet ook niet teveel afvallen. Maar als je goed eet, en dat doe je wel kan er ook eigenlijk niet veel mis gaan. Al die mensen die je nu ontmoet zou je straks op een reunie moeten zien, maar dan krijg je ze niet in de grootste zaal. Geniet ervan, je bent alweer bijna 2 maanden in dat mooie land.
    het is hier vrijdagmorgen kwart voor tien,een lekker kopje thee naast me. Een rustige morgen wel koud maar lekker, beter als regen. In Italie is het bar en boos met overstromingen hagel sneeuw, echt een zooitje. Wij moeten om 12 uur naar een crematie in Arnhem, de oma van onze buren is 2 weken geleden overleden, en negen dagen daarna is opahaar achterna gegaan. Hadden 62 jaar lief en leed met elkaar gedeeld, en dan kun je niet meer zonder elkaar dat blijkt wel.
    Heel veel lieve groeten van ons en geniet van alees, maar dat is overbodig om te zeggen.Hanny

• 12 December 2008 - 17:17

Riek:

Hoi broertje, kou en regen trotseen. Dat geeft een kick.
    Hier alles oke.
    Fiets en geniet, je zus

• 12 December 2008 - 17:20

Riek:

Piet, ons Hanny heeft het over 2 maanden maar het zijn er 3. Wat gaat de tijd toch snel, hier ook hoor, ondanks dat wij niet meer werken.
    Riek