Rafting op de Buller River - Reisverslag uit Inangahua Junction, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Rafting op de Buller River - Reisverslag uit Inangahua Junction, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Rafting op de Buller River

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

28 November 2008 | Nieuw Zeeland, Inangahua Junction

Beste allemaal,

Het is vandaag vrijdag 28 november. Dag 60.
Morgen is mijn lieve dochter Bauke jarig. Voor mij dus 2 x Bauke. Vanmorgen om 7 uur samen ontbeten met Lorraine. De mail gechekt op de heel trage computer en daarna samen met Lorraine haar prachtige tuin en bos bekeken. Om half 11 werd ik opgepikt met een busje voor een raftingtocht over de Buller River. Een tocht van 11 km over een, op sommige stukken, wilde rivier. Door de overvloedige waterval van de laatste weken was het rafting level 4. Op een na de hoogste. Het weer was prachtig. Zo'n 30 graden in de zon. De sandfly's waren overal en beten er dus op los. Het was alweer een adembenemende ervaring. Gids Bruce een duits koppeltje en 3 chinezen en nog een duits jongen samen met nestor Piet in een rubberboot de wilde rivier afzakken.
Wat wil je nog meer. Van te voren kregen wij gedegen kleding aan en een gedegen uitleg. Halverwege allemaal in de rivier in het watergesprongen en met de benen vooruit een km door het water gedreven. Daarna nog van 9m van een rots in het water gesprongen.
Al met al weer een dag om nooit te vergeten.
De foto's komen binnenkort.

Morgenvroeg ga weer verder, op weg naar Westport. Ik ben dan weer aan de westkust en weer bij de Tasman Sea.
Ik hoop dat het weer zo nog een paar dagen blijft.
Bedankt zusje Riek voor de bijna dagelijkse support. Fijn dat jullie hier ook geweest zijn dan kun jij je gemakkelijk inleven bij alles wat ik schrijf. En ben blij dat ons clubje gewonnen heeft van HSV.

Beste lieve allemaal een lieve groet vanuit een warm NZ.

O ja, dat was ik nog vergeten te vertellen. In de plaats waar ik nu ben is in 1968 nog een geweldige aardbeving geweest. De sporen waren bij het raften nog duidelijk te zien. Er is hier ook een kleine expositie ingericht van de gevolgen van die aardbeving.

En de 3 dagen regen in Takaka waren toch wel heftig geweest afgelopen weekend. De televisie en de kranten hadden er de nodige aandacht aan besteed.Dus ook voor hier was het wel uitzonderlijk.

Nog een spreuk vvor de dag bij jullie begint:

"BELEEF PLEZIER AAN HET REIZEN, DAN ZAL HET LEVEN JE OMARMEN".

Ik zal proberen dat te doen en moeilijk is dat tot nu toe niet want tot nu toe word ik letterlijk en figuurlijk omarmd door het leven.

Leef en geniet

Piet.

• 28 November 2008 - 09:26

André Van De Wiel:

Het zoveelste avontuur achter de rug......
    Klasse, maat!

Ps
    ik moet zeggen dat het een mooie "flipperkastgoal" was van Leonardo, maar Riek en Piet Ajax-fans?????

• 28 November 2008 - 12:41

Herman En Hanny:

Lieve Piet,
    Vrijdagmiddag, een hondje extra een paar dagen, lijkt sprekend op Max, is van een vriendin die een paar dagen weg moest voor de begrafenis van haar broer. Saartje, zo heet het hondje heeft suikerziekte, ik heb ook nog leren spuiten want anders gaat het natuurlijk niet lang goed. Herman is gaan fietsen, voor de eerste keer sinds 2 weken weer.Als het weer niks is is het niet echt gezellig. Proficiat met Bauke,leuk dat je ze binnenkort gaat zien he Piet.Even je dochter dicht bij! De hulp net geweest, dus weer lekker het huis schoon, wat leuk dat Anouk gaat trouwen he?
    Tot het volgende berichtje, liefs Hanny

• 28 November 2008 - 13:07

Corrie:

Hallo Piet,
    Iedere mail komt met AHA binnen. Erg leuk om ze te lezen en je op de voet te volgen. Ook op de kaart van N.Z. Zo reizen we b.w.v.s. mee op de fiets en genieten we mee.
    Hier heeft het zondag een dik pak gesneeuwd:overal sneeuwpoppen.Inmiddels hier en daar nog een restje wit. Winterjas en das en muts en kachel aan.
    Groeten uit B-E.

• 28 November 2008 - 21:02

Jac Peeters:

Dag Piet,

Tsjonge jonge, ik blijf me in toenemende mate verbazen over alles wat jij meemaakt en daar onderneemt. Wat jij allemaal al gedaan hebt - behalve veel fietsen, dat zou je bijna vergeten - is echt ongelooflijk! Ongelooflijk ja, dat woord heb ik jou in mijn jaren op de Wichelroede ontzettend vaak horen gebruiken, maar nu is het volgens mij nog veel meer op zijn plaats als toen! Van harte proficiat ook met de verjaardag van Bauke. 30 jaar alweer! O ja, waar ik benieuwd naar ben ... hoeveel kilometers staan er inmiddels op je teller? Of is het computertje opnieuw uitgevallen? Ik ben benieuwd naar de foto's van het raften! Alle andere plaatjes heb ik zojuist weer eens laten passeren. Indrukwekkend, nee fout! ONGELOOFLIJK!!!
    Hartelijke groet uit Hilvarenbeek. (mede namens Sinterklaas en Zwarte Piet! Kennen ze die daar ook?)

• 28 November 2008 - 22:46

Ine Seegers:

Piet van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Bauke en we wensen jou een fijne tijd met haar en Wouter in NZ toe. Wanneer komen ze precies??
    Lieve groet Marcel & Ine

• 28 November 2008 - 22:50

Riek:

Broertje,
    Proficiat met dochter Bauke. Ik mail en bel haar vandaag even. Dat raften lijkt me spannend maar ik denk niet dat ik dat durf. Wij gaan zometeen naar bed en geniet jij nog van een mooie dag.
    Knuffel vanuit Heesch

• 29 November 2008 - 12:46

Oma Kraaimaat:

Beste Piet,
    Ik ben vandaag bij Wil en Rita in udenhout en heb enkele van je verhalen gelezen. Man, wat maak je toch mooie dindegn mee. Geniet er maar van. Groeten,

Oma Kraaimaat.

• 29 November 2008 - 21:36

Roel En Anouk:

weer zo'n super avontuur. wij hebben gisteravond een super feest gehad en vanavond even rustig op de bank, kijkend naar psv!! geniet weer en op naar het volgende avontuur
    dikke knuffel uit de klaproos.